ca adresujú majitelia rodinných domov na Ul. kpt. Nálepku v Považskej Bystrici a súkromní podnikatelia, ktorí vlastnia nehnuteľnosti a prevádzkujú živnosť v tejto časti mesta. Ich protest je proti snahám Mesta Považská Bystrica urobiť prekládku cesty 1. triedy I/61 cez Ul. kpt. Nálepku s požiadavkou asanácie 11 budov.
Z otvoreného listu vyberáme: „Ešte 28. 11. 2002 sme odoslali na mesto Považská Bystrica naše písomné stanovisko k plánovanej preložke cesty I/61 (Trenčín - Žilina) cez túto ulicu. Do dnešného dňa sme nedostali odpoveď, ani sme neboli prizývaní ku konaniam, týkajúcim sa tejto problematiky.
V novembri roku 2002 sa v článku “Pripravuje sa mestský variant“ Bystrických noviniek vyjadril prednosta MsÚ, že práve tento variant je pre mesto zásadne neprijateľný (rozumej preložka cez Nálepkovu ulicu) a navrhol variant prekládky cesty I/61 odklonom už od dialničnej križovatky Sverepec cez Kunovec a Kukučínovu ul. do územia priestorovo lepšie orientovaného a trasa by pravdepodobne ústila k plánovanému kruhovému objazdu pri OR PZ.
Je nanajvýš zaujímavé, ako predstavitelia mesta navonok preferujú variant preložky I/61 cez Kukučínovu ul., ktorý však Slovenskej správe ciest (SSC) nenavrhli a nepripravili ani neobjednali variantné riešenie u projektanta.
Mesto navrhlo asanovať celú Nálepkovu ulicu – teda celkom 11 budov kvôli zvýšeniu rýchlosti na 60 km/h, čo považujeme z nášho hľadiska za nereálne pre takýto polomer zákruty a v takom krátkom a neprehľadnom úseku od reštaurácie Trenčan cez križovatku ulíc Šoltésovej a Nálepkovej do kruhového objazdu pri OR PZ, poza budovu RAVEN-u, ktorá zostane nedotknutá.
Určite sa viacerí občania mesta zamýšľajú nad opodstatnenosťou požiadavky mesta preložiť cestu I/61 Trenčín – Žilina. Ako sme sa však dozvedeli z dobre informovaných kruhov, dôvodom na preložku cesty I/61 a asanáciu celej Nálepkovej ulice nie je ani tak odľahčenie dopravy v centre mesta, ale plánovaná výstavba ďalšieho nákupného strediska na parkovisku oproti budove bývalého Torusu pri hlavnej pošte. Zasa sú v hre zrejme niekoho osobné záujmy a nie záujmy občanov mesta.
Výstavba diaľnice D1 má byť financovaná prostredníctvom kohéznych fondov EÚ. My však veríme, že čerpanie fianancií z nich bude prísne kontrolované a predstavitelia EÚ nebudú len tak vyhadzovať peniaze za nezmyselné projekty.
V Považskej Bystrici 3. 5. 2004.“
Podpisy desiatich
majiteľov nehnuteľností