Považská Bystrica - nové veci. „Učia sa čítať, písať... Nie všetky deti prijímajú nové informácie rovnako. Jednou skupinou detí, ktoré školu neberú ako hru alebo miesto, kde sa cítia dobre a bezpečne, sú deti so špecifickými poruchami učenia (ďalej len ŠPU) – dyslexiou (porucha čítania), dysgrafiou (porucha písania), dysortografiou (porucha pravopisu) a dyskalkúliou (porucha matematických schopností),“ hovorí riaditeľka V. ZŠ PaedDr. Iveta Štiborová. Sú to pojmy, ktoré znejú hrozivo a v prípade, že sa deťom s týmito poruchami neposkytne odborná pomoc, sú veľkou hrozbou. Ak sa im nevenuje dostatočná pozornosť, veľmi vážne môžu ohroziť osobnostný vývoj dieťaťa. „V našej škole sa deťom so ŠPU v spolupráci s Pedagogicko–psychologickou poradňou v Pov. Bystrici intenzívne venujeme už päť rokov. Pre každé dieťa je vytvorený individuálny výchovno-vzdelávací plán, ktorý okrem štandardných učebných osnov zahŕňa aj zmyslovú výchovu (rozvíja zrakové a sluchové vnímanie, a grafomotorické zručnosti) a predmet rozvoj komunikačných schopností, zameraný na rozvoj slovnej zásoby, vyjadrovania a plynulú komunikáciu. Na prvom stupni máme otvorené dve triedy, v ktorých učia špeciálne pedagogičky odbornými metódami, v každej je maximálne štrnásť žiakov,“ dodáva riaditeľka školy. Predpokladom úspešného zvládnutia školskej dochádzky je samozrejme spolupráca s rodičmi, čo platí pri práci s deťmi so ŠPU dvojnásobne. Pokiaľ sú dodržané všetky zásady nápravy, ktorých je veľa, je predpoklad, že aj takýto žiak bude chodiť do školy rád. (mk)