čnosti Tesco) svoj prvý stánkový predaj, netušil, že otvoril brány budúcnosti. Sotva by uveril, že o osemdesiat rokov neskôr sa sieť hypermarketov Tesco stane vlajkovou loďou v mnohých krajinách sveta...
Osemnásť hypermarketov, šesť obchodných domov. Taká je bilancia osemročného pôsobenia spoločnosti Tesco na Slovensku. Brány najmladšieho hypermarketu v poradí už devätnásteho sa otvorili v Považskej Bystrici šiesteho marca o ôsmej hodine ráno. I keď ortuť teplomeru bola vzhľadom na marec v dosť nezvyklej polohe, našlo sa zopár odvážlivcov, ktorí si privstali a trpezlivo čakali pred Tescom už od piatej hodiny. Úsmev na tvári im našťastie nezamrzol. Postaral sa o to moderátor Vilo Rozboril, ktorý humorom nešetril a dobrú náladu rozdával všade okolo. Po slávnostnom príhovore a prestrihnutí pásky za účasti riaditeľa hypermarketu Ing. Emanuela Jakischa a primátora mesta Ing. Ľuboša Lackoviča začal slúžiť hypermarket Tesco prvým zákazníkom. Jeho otvorenie hodnotil primátor pozitívne. „Zásluhou prevádzky našlo uplatnenie viac než 200 ľudí z mesta a z blízkeho okolia, čo výrazne ovplyvnilo zamestnanosť v regióne“. Dodal, že ďalšie pracovné príležitosti sú pre servisné firmy a miestnych podnikateľov v prenájme.
Pozvanie k otvoreniu prijala i Carolyn Davidson z britskej ambasády ktorá vyzdvihla úroveň poskytovaných služieb v sieti hypermarketov Tesco. „Teší ma, že aj obyvatelia tohto mesta sa môžu presvedčiť o kvalite. V Považskej Bystrici som po prvý raz, no už teraz viem, že v krátkom čase návštevu zopakujem.“ Ako sme sa neskôr dozvedeli, Carolyn Davidson je milovníčkou prírody a Manínská Tiesňava jej učarila.
Podľa slov Emanuela Jakischa, okrem kvality poskytovaných služieb plynie Považskobystričanom z otvorenia hypermarketu veľa ďalších výhod. Jednou z nich je napríklad široký sortiment tovaru. „Denne ponúkneme zákazníkom viac než 35 tisíc druhov výrobkov z potravín, priemyselného a textilného tovaru. Nájdu tu pestrú ponuku výrobkov dennej spotreby, čerstvý chlieb, pečivo aj z vlastnej pekárne... Okrem toho, mnohé výrobky sú zaradené do programu s názvom Trvalo nízke ceny. Ceny týchto výrobkov sú na trhu neustále sledované, aby mohli byť u nás najpriaznivejšie,“ dodáva Emanuel Jakisch. Zákazníkov, citlivejších na ceny ubezpečuje, že aj na pultoch miestneho hypermarketu nájdu kvalitný tovar s označením Tesco – výhodný nákup (v pásikavom obale) a Tesco - značka. Prvú skupinu tvoria kvalitné výrobky v rámci sortimentu cenovo najvýhodnejšie. V druhom prípade ide o výrobky renomovanej kvality z domácej produkcie, ktoré sa môžu porovnávať s iným značkovým tovarom. Rozdiel je len v cene, ktorá je o 15 až 20 percent nižšia. Neustála kontrola Tesco výrobkov, dodáva zákazníkom záruku kvality, nakoľko tieto sú späté s menom firmy a to nesmie byť v žiadnom prípade poškodené. Ich kúpou je naviac podporený domáci trh. V regáloch sú výrobky uložené vedľa seba, takže zákazníci majú možnosť porovnať a vyskúšať.
V novom, čistom prostredí so širokými uličkami a s prehľadne usporiadaným tovarom sa bude všetkým pohodlne nakupovať. Najdlhšia otváracia doba v meste od 6. do 24. hodiny umožní nakupovať i tým, ktorí sú pracovne zanepráznení. K dispozícii je 17 pokladní, takže žiadne dlhšie rady nehrozia. „Už traja ľudia v rade sú signálom pre otvorenie ďalšej pokladne,“ tvrdí Emanuel Jakisch. K spokojnosti nakupujúcich naviac prispeje Centrum služieb zákazníkom, ktoré v prípade potreby ochotne poradí alebo pomôže.
***
Tesco každoročne vynakladá nemalé finančné prostriedky na pomoc tým, ktorí ju potrebujú. Sú to predovšetkým deti a starší občania z miestnych komunít. V Pov. Bystrici sa rozhodlo pre detský charitný dom, stojaci v bezprostrednej blízkosti, kde bude pomáhať finančne i vecnými darmi. (dv)