Ľuboša z Trenčína poslednou v jeho živote. Ľuboš už dlhšiu dobu pracoval na výstavbe diaľnice pri Sverepci ako strojník. V osudný deň sedel v kabíne koľajového žeriavu. Práve prekladal kovové lešenie, ktoré mal upevnené na ramene žeriavu a pomaly sa posúval po koľajovej dráhe. „Všetko bolo v poriadku. My sme boli hore na stavbe, Ľuboš sedel v kabíne. Nebolo počuť ani žiadne zvláštne zvuky. Zrazu sa žeriav z ničoho nič prevrátil a hneď letel dole. To bol moment. S hrôzou sme si uvedomili, čo sa deje. Snažili sme sa čo najrýchlejšie dostať k Ľubošovi, ktorý zostal uväznený v kabínke,“ spomína si na osudnú chvíľu Michal, ktorý v tom momente pracoval v tridsaťmetrovej výške.
Keď pribehol k spadnutému žeriavu, Ľuboš bol pri vedomí. „Rozprával sa s nami, ale mal strašné bolesti,“ pokračuje. „Poznal som ho letmo, robil na opačnej zmene. Jeho nešťastie všetkých poznamenalo. Ani jeden z nich nedokáže ísť hore,“ dodáva.
Hasičom a pracovníkom rýchlej zdravotnej pomoci trvalo len niekoľko minút, kým prišli k ťažko zranenému mužovi. Avšak ani okamžitá rýchla pomoc a dlhotrvajúca operácia v považskobystrickej nemocnici jeho život nezachránili. Desať minút pred osemnástou hodinou zraneniam podľahol.
Policajti sa o nehode dozvedeli až večer o siedmej. Informáciu dostali z nemocnice. „Keďže už bola tma, mohli sme miesto len zabezpečiť a obhliadnuť až na druhý deň. Zatiaľ sa prípadom zaoberá naše oddelenie. Pokiaľ však zistíme, že išlo o porušenie dôležitej povinnosti, postúpime ho justičnej polícii,“ povedal pre náš týždenník zástupca riaditeľa Obvodného oddelenia PZ Považská Bystrica okolie a zároveň dodal, že bola nariadená aj súdna pitva, ktorá určí príčinu úmrtia.
„Príčinou bolo pravdepodobne preťaženie. Ak nefungovala signalizácia preťaženia, bolo veľmi ťažké odhadnúť, či náklad má zodpovedajúcu nosnosť alebo nie. Príčinu určí ďalšie vyšetrovanie, výsledky budú známe asi o dva týždne,“ dodáva Ing. Ľuboš Helbich z Inšpektorátu práce Trenčín. (vž)