vynaložiť veľa energie aby zistil, čo aktuálne letí, čo je momentálne „in“. Propagandistický hudobný priemysel chrlí na naivných konzumentov dennodenne svoje úžasné výrobky. Presnejšie povedané, vnucujú nám umelohmotné bábky, s ešte umelohmotnejšími mozgami, ktoré sú schopné zapredať sa len kvôli úspechu a popularite.
Ako sledujem videoklipy, či niektoré filmy a seriály, viacej nadobúdam presvedčenie, že to nie sú hlavní protagonisti, ktorí najviac zarábajú, ale maskéri, ktorí vynakladajú najväčšiu námahu, aby vôbec tá-ktorá speváčka alebo herec mohol vyjsť na svetlo sveta.
Aký je návod na videoklip v žiarivom štýle á la Holywood? Čím kratšie šortky alebo svalnaté vypracované telo natreté olejom, tým sa zvyšuje šanca na úspech! Taktiež nemôžu chýbať oslnivo krásne oči v prirodzenej blankytnej farbe s tou zvláštnou a jedinečnou iskrou, ktorá urobí pohľad nezabudnuteľným! Tvár? Tá sa nikdy neleskne, maximálne trblietavým púdrom určeným pre obe pohlavia, nechýba zdravá červeň a špeciálna maskara, ktorá riasy niekoľkonásobne zhustí, predĺži a vytočí. Teraz je aktuálny strapatý look – vlasy nedbalo poprehadzované, ale čuduj sa svete, každý jeden vlas má svoje miesto, z ktorého sa ani nepohne...
Ale o čom spievať? Odporúčané sú tieto variácie: „Vyzerám tak úžasne, veľmi sa trápim, nikdy ťa neprestanem milovať.“ Pre dojem doplňte kulisy o dážď, strašnú búrku s dotieravým vetrom, nezabudnite pri tom na slzy, nejaký ten rýchly automobil a „úspešné“ dielko je na svete!
Takáto kultúra sa valí na naše mysle. Kultúra plastových atráp. Akú šancu presadiť sa má ozajstná hudba? Nechcem polemizovať o tom, čo je, alebo nie je dobrá hudba. Prehovára k nám, hladí, keď príde depresia, utešuje keď je tu smútok, ale aj teší a rozveseľuje. Ale čo hovorí dokonale nalíčená figúrka nepredvádzajúca hudbu, ale samú seba? Ľubica Kubišová