oky, mesto vynaložilo tridsať miliónov korún. Odo dneška časť úradu v novom.
Považská Bystrica – Minulotýždňové sťahovanie urobilo definitívnu bodku za rekonštrukčnými prácami na budove Domina, ktoré sa tak stalo súčasťou mestského úradu. Prečo mesto začalo s touto náročnou investičnou akciou a aké odbory budú v novej časti? Aj tieto otázky sme položili prednostovi mestského úradu Ing. Jozefovi Čekanovi.
Keďže sme vedeli, že na samosprávu budú prechádzať nové kompetencie, museli sme sa s určitým časovým predstihom na to pripraviť, aby bol zabezpečený chod úradu aj po technicko-administratívnej stránke. Presun kompetencií nie je totiž len otázkou presunu financií, ale aj priestorov a ďalších zamestnancov. Budova Domina vyhovovala svojou polohou, pretože mestský úrad vlastne zostáva ucelený. Na rekonštrukciu bol schválený tridsaťmiliónový rozpočet, čo sme aj dodržali.
Nebolo by jednoduchšie postaviť za túto sumu novú budovu a Domino ponechať deťom, ktorým predtým slúžilo?
Možno sa na prvý pohľad zdajú náklady neúmerne vysoké. Avšak z pohľadu jednotkových cien materiálu, normatívnych cien výkonov, kubatúry obstavaných priestorov ide o veľmi náročnú stavbu, takže sú primerané. Myslím si, že za túto sumu by sa nám podobnú budovu určite postaviť nepodarilo. Pôvodný rozpočet síce uvažoval s nižšími výdavkami, avšak pri stavebnej predpríprave boli v budove zistené stavebné defekty, ktoré mohli ohroziť jej statiku, takže ju bolo treba celú sanovať, čo zvýšilo náklady.
Minulý týždeň nebolo možné dovolať sa napríklad na odbor rozvoja mesta. Prečo?
Tento odbor sa kompletne sťahoval do novej časti. Ak sa občania nemohli telefonicky spojiť s jeho zamestnancami, tak preto, lebo na pôvodných pracoviskách už telefóny nefungovali a na nových ešte neboli zapojené. Aj to je jeden z problémov sťahovania. Celá budova bude sprístupnená 16. septembra. Budú v nej umiestnené všetky oddelenia odboru rozvoja mesta - výstavby, územného plánu a stavebného poriadku, oddelenie ochrany a tvorby životného prostredia. Priestory na prvom poschodí bude mať aj spoločný obecný úrad pre stavebné činnosti. V prízemí budú umiestnené oddelenia sociálnych služieb a celé oddelenie miestnych daní a poplatkov, ktoré občania najčastejšie navštevujú. V podstavanej časti Domina je umiestnená mestská polícia. V uvoľnených priestoroch po odbore rozvoja bude kompletný odbor správy a údržby majetku, na prízemí zas organizačný a sociálnych služieb.
Nebudú mať občania v tom tak trochu chaos?
Celá reorganizácia má logický zmysel. Integrujeme jednotlivé odbory tak, aby ich oddelenia boli zoskupené v jednom priestore a vzájomná komunikácia medzi nimi bola operatívnejšia, čo bude výhodou aj pre občanov. Do mestského úradu budú teraz dva vchody, pričom v každom z nich informátor poskytne potrebné informácie. Takže chaosu sa neobávame. (vž)