„V pondelok 21. júla prišlo dcére zle, a tak som zavolala asi o 11.30 h prvú lekársku pomoc v Považskej Bystrici. Lekár ju ošetril a povedal, že všetko je v poriadku. Nebolo tomu tak. Asi o štyri hodiny jej prišlo opäť zle a ja som zavolala 158-ku. Keď sa službukonajúca dozvedela, že volám po druhý raz, odporučila mi, aby som si zavolala taxík, pretože dvakrát mi poslať rýchlu pomoc nemôže. Napokon som ju uprosila a sanitka prišla,“ hovorí nahnevaná čitateľka Sidónia M. Podľa našich zistení by nemalo byť opätovné volanie k pacientovi prekážkou vyslať rýchlu pomoc. Naša rada? Ak si má zavolať chorý taxík, mala by mať nemocnica jeho číslo v telefónnom zozname za číslom úrazovky. V ešte horších prípadoch by mohli volať príbuzní hneď pohrebnú službu, ktorej číslo by mohlo figurovať hneď za „taxikármi“ pohotovostnej služby. (mk)