stredné školy boli budúci študenti často zaskočení otázkami z materinského jazyka, o ktorých mohli smelo tvrdiť „to sme v škole nemali“. Práve z tohto dôvodu pripravilo Metodické pracovisko Okresného úradu odboru školstva v Považskej Bystrici stretnutie učiteľov slovenského jazyka z deviatych ročníkov ZŠ a ich kolegov slovenčinárov zo stredných škôl a učilíšť okresu s cieľom zosúladiť obsah prijímacích pohovorov zo slovenského jazyka. Účasť bola bohatá, pretože nechýbali zástupcovia ani jednej ZŠ, ktorí si vymieňali poznatky so svojimi proťajškami z považskobystrických stredných škôl a odborných učilíšť, no nechýbali ani zástupcovia SOUSaO v Púchove. Na stretnutí sa dohodlo, čo sa bude a čo nebude od žiakov vyžadovať. Snahou bolo odbúrať jednosmerné zameranie na istý tematický okruh napr. pravopis, učivo, ktoré žiaci nepreberali, akékoľvek problematické učivo a úlohy zo zbierok testov, objavujúcich sa na knižnom trhu, ktoré často obsahovali zavádzajúce a chybné nejednoznačné úlohy, neprimerané pre žiakov ZŠ. Na „prijímačkách“ by sa nemali objaviť básnické stopy, bibliografické údaje o autorovi, zavádzajúce príklady písania čiarok, výnimky a ďalšie veci, o ktorých budú žiaci informovaní.
Stretnutie splnilo svoj účel, pretože učitelia ZŠ sa potešili, že boli vypočuté ich pripomienky a stredoškolskí učitelia zo škôl, ktoré si dávajú vypracovať skúšobné testy, sú ochotní upozorňovať autorov na chyby. (jš)