eného mužíka s klobúkom na hlave a zeleným odevom pokrytým vodnými riasami. V úlohe „vodníka“ v prenesenom slova zmysle sa na Parížskom autosalóne predstavil automobil Peugeot H2O. Vodu využíva dvoma spôsobmi – na získavanie vodíka pre pohon a ako hasiaci prostriedok. Vozidlo je príkladom vzájomného vplyvu techniky a dizajnu. Peugeot navrhli ako „život vyznávajúci“ automobil – zdrojom energie pre elektromotory sú palivové články. Tie potrebujú vodík. Vodík, získaný z vody, sa nezhromažďuje v zásobníku, ale priebežne dodáva podľa potreby.
Tvar zadnej časti určuje, že ide o „požiarnický“ automobil. Je tu nádoba na vodu. Pripojenie hadíc sa môže uskutočniť prostredníctvom rýchlouzáverov na zadnom nárazníku. Na streche nechýba výsuvný rebrík.
Peugeot v tomto prípade zvolil zaujímavú cestu prezentácie automobilu s pohonom palivovými článkami. Jasne červená farba a určenie vozidla boli skutočným lákadlom pre oči návštevníka jesenného Parížskeho autosalónu. Prečo úvodzovky pri slove požiarnicky? Nuž, na parížskej pôde zaznievali aj názory, že ide o veľmi zaujímavú a nenápadnú prezentáciu štylistickej a technologickej budúcnosti. (r)