sťažnosť čitateľky
Pracovníci si vážia každého čitateľa – návštevníka, ktorý zavíta do Považskej knižnice. Musí však dodržiavať a rešpektovať knižničný poriadok, v ktorom sú zhrnuté pravidlá vypožičiavania dokumentov a je záväzný aj pre pracovníkov v službách. Pracovníčka knižnice postupovala podľa neho. Upozornila čitateľku, že nemá zaplatený členský poplatok. Keď si chcela čitateľka požičať na synov preukaz, pripomenula jej, že čitateľský preukaz je neprenosný (môže ho používať iba osoba, na meno ktorej bol vystavený).
Knižnica tým chráni svoj majetok, t. j. knižničný fond, ktorý si rozpožičiavali celé rodiny na jeden čitateľský preukaz. Občan sa stáva dobrovoľne členom knižnice a aj stanovený členský poplatok platí dobrovoľne (predstavuje osem Sk na mesiac). Pre porovnanie: na preukážku či pas dieťaťa si nedovolí cestovať ani jeden rodič. Pracovníčka knižnice vyšla v ústrety čitateľke tým, že odložila a vypožičala žiadanú Burdu na synov preukaz. Tým, že upozornila syna, aby si mama zaplatila členský poplatok, len splnila svoju základnú povinnosť, ktorá jej vyplýva z knižničného poriadku. Snažíme sa každému návštevníkovi knižnice vychádzať v ústrety, a preto nás mrzí každé nedorozumenie, ktoré vznikne. Pevne veríme, že čitateľka prijme naše vysvetlenie a postup pracovníčky v oddelení krásnej literatúry. Knižnica slúži širokej verejnosti, preto sa čitateľ môže so vzniknutým problémom obrátiť priamo na vedenie knižnice – vedúcu služieb, riaditeľku, prípadne svoje pripomienky umiestniť do schránky prianí a sťažností pri hlavnom vchode knižnice.
Mgr. Viera Baničová, riaditeľka PK