li pedagógovia stredných a základných škôl okresu Ilava. „Dnes u nás rokujú takmer všetci zástupcovia škôl v sekciách matematika a slovenský jazyk. Hlavný cieľom je ujednotiť sa na príprave prijímacích pohovorov žiakov 9. ročníka. Druhým dôvodom, na ktorom nám najviac záleží, aby sa nadviazala komunikácia a spolupráca medzi učiteľmi na ZŠ a SŠ,“ skonštatoval riaditeľ školy. Mgr. Ferdinand Brunovský, na ktorého slová nadviazal PhDr. Pavol Jaseň, vedúci odboru školstva OÚ Ilava. „Vždy na začiatku celého cyklu prijímacieho konania sa stretávame so všetkými riaditeľmi stredných škôl v okrese a riešime ich plány výkonov, počty detí a podmienky, za ktorých ich budú prijímať. Na poslednom stretnutí 14. novembra sme sa dohodli na dnešnom sedení. Spolupráce učiteľov dominantných predmetov škôl musí byť hlavne na to, aby žiaci vedeli, čo sa na stredných školách preberá a aby bola škála otázok „príjímačiek“ jednotná. Ministerstvo školstva pripravuje pre nový školský rok novelizovaný zákon o prijímacom konaní a predpokladom je, že ak ho parlament schváli, „pôjdeme“ podľa neho. Chceme, aby mali deti rovnaké šance.“
Podľa pedagógov treba nájsť spoločné riešenie. „Musíme si vybrať, akou formou pripravovať žiakov. Testami, alebo zostať pri klasických príkladoch?“ pýtala sa za všetkých matematikárov Mgr. Dana Prostináková zo ZŠ Hviezdoslavova z Ilavy. Slovenčinári žiadali prerokovať návrh, ktorý by mal posunúť pohovory na koniec júna. „Chápem ich. Deviatakom sa po prijatí na školy učiť už nechce. Aj preto sme navrhovali ukončenie školského roka pre deviatakov skôr. Som rád, že viacerí vedia, o čo nám ide. Bohužiaľ, nie všetci riaditelia stredných škôl tento dobrý zámer pochopili,“ povedal P. Jaseň. (mk)