zíky a košíky sú oveľa plnšie ako inokedy. Keď som nedávno v hypermarkete chcel platiť, hľadal som pokladňu, kde je najmenej ľudí. V košíku som mal iba päť kusov tovaru, a preto som sa pobral k najkrajnejšej – expresnej. Zaradil som sa na piate miesto s tým, že budem rýchlo obslúžený. Lenže hneď prvý na rade mal vozík taký plný, že veci z neho takmer vypadávali. Pritom pri pokladni je jasne napísané, že zákazník by tu mal mať najviac desať kusov. Keď pokladníčka konečne nákup vyúčtovala, prišla na rad ďalšia zákazníčka s neodváženým tovarom, a tak sme čakali ďalej. To však nebolo všetko. Tri dievčatá sa rozhodli, že Mikuláša si zaplatia z rozbitého prasiatka, pretože na pás vyložili mikroténový sáčok plný „halierov“. Čas plynul a toto „expresné“ tempo, spôsobené zákazníkmi, nevydržal za mnou stojaci muž, očividne sa náhliaci na autobus. Ručný košík s nákupom a frfľaním „umiestnil“ do vedľajšieho regálu s kvetmi a znechutený odišiel.
Expresná pokladňa je dobrý výmysel pre tých, ktorí nakupujú menej, avšak nemali by ju „zneužívať“ kupujúci, ktorých nákup je oveľa väčší, čím zbytočne zdržujú ostatných. (jš)