ster dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, aby po štyroch rokoch výstavby slávnostne otvoril prvú časť diaľničného privádzača, ktorý umožní predovšetkým nákladnej doprave obísť obývané územie Beluše a Dolných Kočkoviec.
Stavba bola pôvodne začatá ako dvojkilometrový diaľničný privádzač, na ktorý mala nadviazať preložka štátnej cesty I/49 v dĺžke 4,5 km. „Vlaňajším uznesením vlády bol prijatý nový projekt výstavby diaľníc a rýchlostných komunikácií a nový šesťkilometrový úsek medzi Belušou a Púchovom bol zaradený medzi rýchlostné komunikácie ako súčasť cesty R6, ktorá v budúcnosti bude spájať diaľnicu D1 so štátnou hranicou medzi SR a ČR,“ vysvetľoval riaditeľ Slovenskej správy ciest Ján Šedivý. „Je ale na škodu veci, že sa nepodarilo uskutočniť v plnom rozsahu pôvodný zámer. Spôsobila to skutočnosť, že v rokoch 1999 a 2000 neboli pre túto stavbu vyčlenené finančné prostriedky a situácia sa zmenila až začiatkom roka 2001.“ Podľa Jána Šedivého prinesie štvorkilometrový úsek medzi motorestom Zákruta a priemyselnou zónou na okraji Púchova nielen úľavu obyvateľom Beluše a Dolných Kočkoviec, ale zvýši sa aj komfort a bezpečnosť cestnej dopravy.
Ministrovi Prokopovičovi je cesta medzi Belušou a Púchovom dôverne známa. „Ako súkromný podnikateľ som od roku 1990 mnohokrát navštívil púchovské podniky, a tak dobre viem, aký význam má pre bezpečnosť cestnej premávky tento privádzač,“ povedal Pavol Prokopovič. „Dvojprofilová cesta má všetky predpoklady a parametre, aby sa z nej v budúcnosti mohla stať štvorprúdovka ako súčasť plánovanej rýchlostnej komunikácie R 6, spájajúcej našu diaľničnú tepnu D1 so štátnou hranicou.“
Podľa generálneho riaditeľa a. s. Doprastav Dušana Mráza nebola výstavba privádzača žiadnym veľkým rekordom. „Štyri kilometre za štyri roky, to samozrejme nie je žiadna sláva. Až vlani sme však mohli začať pracovať plným tempom, v ktorom nás tohto roku pribrzdil spor s Hydrostavom, kvôli čomu sme nemohli dokončiť napojenie privádzača na diaľnicu. Všetko nakoniec dobre dopadlo.“ Ako povedal Dušan Mráz, hoci stavba nevyniká nejakými zvláštnymi objemami - je tu 530 tisíc kubíkov násypov, 3 600 kubíkov betónov a 500 ton ocele - pre región má svoju hodnotu.“ Záverečné dva kilometre diaľničného privádzača by mali byť do užívania odovzdané v priebehu budúceho roka. (puch)