važská Bystrica a primátora mesta bolo zamerané na prechod kompetencií z oblasti štátneho stavebného úradu na samosprávu k 1. 1. 2003. Po búrlivej debate a výmene názorov dospeli účastníci stretnutia k rozhodnutiu, vytvoriť zatiaľ jeden spoločný stavebný úrad so sídlom v Považskej Bystrici. Jeho miesto sa upresní, a tak nevedno, či bude v budove mestského alebo okresného úradu. Starostovia majú záujem, aby štát oddelimitoval tých pracovníkov, ktorí pracujú momentálne na danom úseku v rámci štátnej správy. Stali by sa pracovníkmi kancelárie, nakoľko prechod kompetencií sa blíži a na vypisovanie výberových konaní je málo času. Agendu musia spracovávať naslovovzatí odborníci, ktorí majú potrebné oprávnenie, osvedčenie a poznajú problematiku.
Nie každý obecný úrad je schopný zriadiť samostatnú kanceláriu, na ktorú nemá priestor a ani finančné prostriedky na platy či vyškolenie odborníkov. Preto si starostovia a primátor zvolili cestu, ktorá je podľa nich najlepšia. „Vidím to ako pozitívum, ľudia by aj tak museli chodiť pre stanoviská, súhlasy a návštevy katastra do mesta. Takto, budú naopak pracovníci chodiť do obcí. Budujeme informačný systém, snáď do budúcna môžeme o podobnom pracovisku uvažovať i my. Myslím si, že ostatné obce iných okresov budú hľadať podobné riešenie. Čas tlačí starostov bez ohľadu na komunálne voľby, má to svoju logiku,“ povedal po stretnutí starosta Sverepca Jaroslav Biel. (mk)