e avizoval, že má záujem o kúpu akcií SAD Trenčín a Prievidza. Úmysel jeho predstaviteľov sa však v prípade Prievidze nepodaril, o predaji akcii SAD Trenčín ešte zatiaľ nebolo rozhodnuté. Problémom pre samosprávny kraj sú peňažné prostriedky, pretože pridelené financie sú prísne účelovo viazané. V prípade úspešnosti by si však na kúpu akcií zobral úver. Na predbežných rokovaniach s bankovým subjektom dostal prísľub na jeho poskytnutie.
No i napriek zatiaľ nevydarenému obchodu sa samosprávny kraj chce aktívne podieľať na zachovaní prepravy vo verejnom záujme. Táto téma rezonovala i počas návštevy generálnych riaditeľov oboch podnikov SAD v úrade TSK. Obaja riaditelia upozorňovali na nepriaznivý dopad pridelenia nízkych dotácií zo štátneho rozpočtu. Ak by sa tieto predpoklady naplnili, už teraz avizovali, že nepodpíšu zmluvy na prepravu vo verejnom záujme. Takýto postup by ohrozil mestskú hromadnú dopravu, prepravu školskými autobusmi a nerentabilné linky.
Podľa slov námestníka Trenčianskeho samosprávneho kraja Pavla Halabrína, nemožno žiadať od podnikov SAD, ktoré sa tento rok transformovali na akciové spoločnosti, aby podpisovali pre nich stratové zmluvy. Preto bude kraj hľadať riešenie problému v spolupráci s ministerstvom financií a ministerstvom dopravy. Potrebné je prehodnotiť nerovnomerné rozdeľovanie dotácií zo štátu pre jednotlivé podniky autobusovej dopravy. Prepravcovia v našom kraji dostávajú len jednu štvrtinu z dotácií na jeden kilometer z celoslovenského priemeru. Rovnomerné rozdelenie týchto dotácií je jednou z možností ako celý prípad vyriešiť. (r)