nevzdalo diaľničného variantu V7a,“ tvrdí Ľuboš LackovičPovažská Bystrica – Zmena územného plánu mesta kvôli výstavbe hypermarketu Tesco a následné územné rozhodnutie o umiestnení stavby, ktoré vydal okresný úrad – odbor životného prostredia, rozprúdili diskusiu o tom, či sa mesto nepripravilo o požadovaných päťsto bytov, ktoré by mali byť kompenzáciou pri realizácii diaľničného variantu V2a. Výstavba hypermarkteu by mala byť v území, cez ktoré je uvažovaná výstavba najekologickejšieho variantu diaľnice. Zaznievajú i názory, že mesto sa tohto variantu vzdalo. Sú tieto obavy oprávnené? O odpoveď sme požiadali primátora mesta Ing. Ľuboša Lackoviča.
Na tému uvažovanej výstavby Tesca, diaľnice a možnosti či nemožnosti realizácie variantu, ktoré odporučilo MŽP, sa už mesiac, dva, vedú rôzne diskusie. Ich cieľom však nebolo hodnotiť tento zámer, ale v skutočnosti sledovali osobné záujmy niekoľko málo podnikateľov v tomto meste, ktorí podnikajú v tej istej oblasti a prostredníctvom vymyslených argumentov sa pokúšajú tento cieľ investorovi skomplikovať. Projekt, ktorý prinesie takmer päťsto pracovných miest, v žiadnom prípade nemá vplyv na výstavbu diaľnice. Ak hovoríme o tom, či to môže alebo nemôže ohroziť výstavbu 500 bytov, požiadavku predsa dalo mestské zastupiteľstvo, a nie lobistické skupiny...
Pri rokovaní, ktoré malo rozhodnúť, či sa výstavba Tesca bude posudzovať z hľadiska vplyvov na životné prostredia alebo nie, zaznela zo strany SSC podmienka, že bude s výstavbou súhlasiť, ak sa mesto vzdá tohto variantu diaľnice...
SSC sa pokúsila zneužiť situáciu, aby dostala zo strany mesta súhlas na vzdanie sa niektorého variantu diaľnice. Mesto v žiadnom prípade nezmenilo a nezmení svoje stanovisko, ktoré k výstavbe diaľnice už v minulosti skoncipovalo a schválilo. V procese územného rozhodnutia, o ktoré požiadalo Tesco, nedalo žiadne stanovisko pre žiaden orgán Slovenskej republiky, ktorým by sa vyjadrovalo k trasám diaľnice a nikdy tak ani neurobí. Je to len bublina, ktorú nafúkla lobistická skupina v tomto meste.
Zástupcovia SSC však tvrdili, že v prípade variante V7a bude potrebný voľný priestor kvôli stavebným prácam.
Mesto dalo svoje jednoznačné stanovisko. Nedovolí vykopať na niekoľko rokov niekoľkostometrovú jazvu. Ak sa bude budovať tento variant, podotýkam, že ministerstvo životného prostredia ho stanovilo po druhýkrát v druhom platnom rozhodnutí, čo nemá obdobu pri posudzovaní trasy diaľnice na území Slovenska v doterajšej histórii, tunel sa môže raziť popod povrch. Zatiaľ nemáme oficiálne informácie, ktorý variant dostane „zelenú“. Podľa neoficiálnych vieme, že SSC a ministerstvo dopravy pripravovali návrh spôsobu, akým by sa jediná požiadavka mesta – 500 bytov, ktorá podľa ich názoru nie je doriešená, mala realizovať.
Viera Žaludková