Mala sa zúčastniť tréningu v oblasti komunikácie, ktorý autori nazvali „Bad News“, čiže „Zlé správy“. Na prihlášku a zaplatenie nemalého poplatku za tréning organizovaný spoločnosťou sídliacou vo Viedni, nadväzovalo i rezervovanie dvoch nocí v hoteli, vybavenie a schválenie zahraničnej služobnej cesty, zakúpenie lístka na vlak s miestenkou a samozrejme, zabezpečenie toho, aby kolegyninu neprítomnosť firma nepocítila... Presne päť minút pred odchodom ešte zodvihla telefón, v ktorom jej neosobný hlas oznámil, že tréning sa pre malú účasť nekoná. Prvá myšlienka patrila kolegom, ktorí si z nej určite museli vystreliť... Ale neurobili tak. Ďalšie myšlienky sa už v rýchlom slede zaoberali zrušením rezervácie hotela, vrátením cestovného lístka, zrušením zahraničnej služobnej cesty a vyúčtovaním zahraničnej meny... Pôvodne pocit nenasýtenia novými informáciami premohol nový pocit, že jedna zlá správa v podobe zrušeného tréningu vlastne nahradila celý tréning „Bad News“ i s praktickým cvičením. A takmer zadarmo. Pokiaľ bude táto spoločnosť pokračovať s podobnými cvičeniami svojich klientov, od ktorých vyžaduje zaplatenie i niekoľko mesiacov vopred, aj ona si vypočuje zlé správy... Zuzana Muthová