ť množstvo iných vecí. Nielen profesionálne predpoklady, vzdelanie, prax a znalosti, ale i vaše chovanie a vystupovanie pri prijímacom pohovore. Niekedy o prijatí rozhodujú detaily, o ktorých nemáte ani tušenie. No, ktoré o tom rozhodli, sa asi nikdy nedozviete. Môže to byť účes alebo neviete podať ruku, pôsobíte nezodpovedne alebo príliš stroho... Jednoducho drobnosti, ktoré si možno ani neuvedomujete.
Ako ich prekonať? Dbajte na tri zásady - dochvíľnosť, oblečenie, vystupovanie. Nikdy nechoďte neskoro. Ideálne je prísť jednoducho načas, malé meškanie určite oznámte telefonicky, prípadne sa ihneď po príchode ospravedlňte. Dbajte na oblečenie, ktoré by malo byť úmerné pracovnej pozícií. Decentný kostým nič nepokazí. Pozor na hypermoderné doplnky, tie sa hodia pre tzv. slobodné povolania. Pozor na vystupovanie. Treba byť prirodzený, spontánny, dýchať pokojne, nepustite uzdu nervozite a v duchu si hovorte, že jednoducho na to máte. Nikdy neočierňujte svojho nadriadeného a nehovorte negatívne o predchádzajúcom zamestnaní. Snažte sa vzbudiť na pohovore dojem, že o miesto máte naozaj vážny záujem a že si vážite túto príležitosť. Pripravte si otázky, ktoré sa chcete spýtať vopred. Ak vás nevyberú, neklesajte na mysli. Prostredníctvom týchto tipov určite natrafíte na zamestnávateľa, ktorý ocení vaše kvality. Len treba skúšať a určite aj vy zapadnete do predstavy zamestnávateľa, u ktorého sa budete uchádzať o pracovné miesta. (int)