Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Prečo platíme za reklamu na igelitových taškách?

S príchodom kapitalizmu už igelitové nákupné tašky

nie sú úzkoprofilovým tovarom. Pre mladšie ročníky to znie divne, ale v osemdesiatych rokoch minulého storočia igelitové nákupné tašky v obchodoch bežne dostupné neboli. Boli vzácnosťou, vo väčšom rozsahu sú ponúkané od roku 1990, kedy cena za jeden kus bola 12 Sk. Dnes si už obchod bez nich ani nevieme predstaviť. Trhové prostredie vyregulovalo aj cenu. Bežne sa v štandardnej veľkosti 44x46 cm predávajú za 5 až 6 Sk. Mikroténové sáčky a tašky sa spravidla dávajú zadarmo k nakúpenému tovaru. Je to logické, veď nákupná cena mikroténového sáčku je niekoľko halierov a predávajúci si náklad spojený s nákupom tohto sortimentu zaradí do svojich režijných nákladov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako je to s igelitovými nákupnými taškami? Principiálne ich musíme rozdeliť na dve skupiny. Do prvej skupiny patria igelitové nákupné tašky, ktoré sú buď bez potlače (sú v jednofarebnom prevedení) alebo sú potlačené s univerzálnym motívom (napr. kvety, krajinka, rôzne geometrické obrazce...), teda motívy, ktoré nerobia reklamu predávajúcemu. Tento druh igelitových nákupných tašiek nakupuje obchod ako výrobok, a takto ho aj predáva s primeraným ziskom. Do druhej skupiny patria igelitové nákupné tašky, ktoré si predávajúci nechá vyhotoviť spravidla s názvom svojej firmy a ďalším propagačným textom či obrázkami výrobkov, ktorými robí reklamu svojej firme. Všeobecne je známe, že za šírenie reklamy sa platí, a nie málo. Tí, ktorí šíria reklamu v rozličných médiách, si to nechajú veľmi dobre zaplatiť. Za jednu stranu v novinách zaplatí firma zhruba 100 tisíc korún, za billboard niekoľko tisíc korún. Reklamu na rôzne firmy nosia na svojom oblečení najmä športovci, kde sa odmena za reklamu pre šíriteľa reklamy (v tomto prípade je to športovec oblečený v drese s logom príslušnej firmy) pohybuje vo výške niekoľko desaťtisíc korún. Vzniká otázka, prečo je to opačne pri šírení reklamy pomocou igelitových nákupných tašiek. V tomto prípade šíriteľ reklamy (kupujúci, ktorý v obchode kupuje výrobky, čím vytvára zisk pre predávajúceho a kúpi si aj igelitovú tašku s reklamou obchodu) nedostáva odmenu za šírenie reklamy v prospech predávajúceho, ale naopak, sám zaplatí obchodníkovi za to, že bude propagovať jeho predajňu či výrobok. Je to zvrátené, až absurdné. Obchodník by mal takúto tašku dávať kupujúcemu zadarmo, veď si náklady spojené s jej zaobstaraním môže zaradiť do vlastných režijných nákladov a pravdepodobne to aj tak robí. Tým, že takúto tašku predá, zarába viacnásobne. Zaradením igelitových tašiek do režijných nákladov si zníži daňový základ, predajom tých istých igelitových tašiek s reklamou získa mimoriadny zisk a reklamu mu robí zákazník zadarmo.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako tomu môže kupujúci zabrániť? Veľmi jednoducho, a to tak, že odmietne kupovať nákupné tašky potlačené reklamou predávajúceho. Kupujúci môže súhlasiť s tým, že ju dostane zdarma a odnesie si v nej nakúpený tovar. Seriózny podnikateľ by mal za nosenie jeho reklamy na taške kupujúcemu dať nielen tašku zdarma, ale aj odmenu za šírenie reklamy v prospech predávajúceho. O výsledku vždy rozhoduje kupujúci. (com)

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  4. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 296
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 410
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 346
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 366
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 062
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 482
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 377
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 251
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 875
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 783

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dúležité hláseňí
  2. Simona Rezníčeková: V lotosovom sede na nesprávnej hore
  3. Věra Tepličková: Bolo, nebolo alebo O kráľovstve, kde prestalo platiť, že niečo je vždy za niečo
  4. Barbora Kujundžić: Výchova detí ako výstup na Mount Everest
  5. Michala Guľasová: Zdenka Wenzlová Švábeková - Hľadač šťastia - knižná recenzia
  6. Rudolfa Vallová: COVID: u ľudí rastie vôľa žiť rovnako ako SMERu rastie vôľa vrátiť sa k moci
  7. Štefan Vidlár: Ešče žijem, máme chleba
  8. Jozef Legény: Ponuka či pomoc, ktorú je potrebné odmietnuť (na túto infekciu panskej samovôle zomrú verejné financie)
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 450
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 228
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 317
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 440
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 925
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 056
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 244
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 918
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka odštartoval pred mesiacom nový akademický rok.


18. nov
Ilustračná fotografia.

Technické služby mesta Dubnica nad Váhom majú pripravené na údržbu ciest a chodníkov v zimnej sezóne 2021/2022 štrnásť mechanizmov.


SITA 12 h

Ťažké zranenia utrpelo pri nehodách vyše 50 ľudí.


TASR 19 h

SHMÚ vydal preto aj výstrahy prvého stupňa.


26. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Peter sa z tohto sveta rozhodol odísť dobrovoľne.


15 h

Pacienti sa cítia ako víťazi, že covid prežili nezaočkovaní. Nedochádza im, že ľudia čakajú na operácie, hovorí.


26. nov

Doteraz sme mali na pľúcnej ventilácii 19 pacientov. Neprežil nikto, hovorí Peter Kirschner, primár infekčného oddelenia.


26. nov

Internetovú kampaň podporili aj známe osobnosti slovenskej alternatívnej hudby.


26. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dúležité hláseňí
  2. Simona Rezníčeková: V lotosovom sede na nesprávnej hore
  3. Věra Tepličková: Bolo, nebolo alebo O kráľovstve, kde prestalo platiť, že niečo je vždy za niečo
  4. Barbora Kujundžić: Výchova detí ako výstup na Mount Everest
  5. Michala Guľasová: Zdenka Wenzlová Švábeková - Hľadač šťastia - knižná recenzia
  6. Rudolfa Vallová: COVID: u ľudí rastie vôľa žiť rovnako ako SMERu rastie vôľa vrátiť sa k moci
  7. Štefan Vidlár: Ešče žijem, máme chleba
  8. Jozef Legény: Ponuka či pomoc, ktorú je potrebné odmietnuť (na túto infekciu panskej samovôle zomrú verejné financie)
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 450
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 228
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 317
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 440
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 925
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 056
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 244
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 918
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu