Prečo platíme za reklamu na igelitových taškách?

S príchodom kapitalizmu už igelitové nákupné tašky

nie sú úzkoprofilovým tovarom. Pre mladšie ročníky to znie divne, ale v osemdesiatych rokoch minulého storočia igelitové nákupné tašky v obchodoch bežne dostupné neboli. Boli vzácnosťou, vo väčšom rozsahu sú ponúkané od roku 1990, kedy cena za jeden kus bola 12 Sk. Dnes si už obchod bez nich ani nevieme predstaviť. Trhové prostredie vyregulovalo aj cenu. Bežne sa v štandardnej veľkosti 44x46 cm predávajú za 5 až 6 Sk. Mikroténové sáčky a tašky sa spravidla dávajú zadarmo k nakúpenému tovaru. Je to logické, veď nákupná cena mikroténového sáčku je niekoľko halierov a predávajúci si náklad spojený s nákupom tohto sortimentu zaradí do svojich režijných nákladov.

SkryťVypnúť reklamu

Ako je to s igelitovými nákupnými taškami? Principiálne ich musíme rozdeliť na dve skupiny. Do prvej skupiny patria igelitové nákupné tašky, ktoré sú buď bez potlače (sú v jednofarebnom prevedení) alebo sú potlačené s univerzálnym motívom (napr. kvety, krajinka, rôzne geometrické obrazce...), teda motívy, ktoré nerobia reklamu predávajúcemu. Tento druh igelitových nákupných tašiek nakupuje obchod ako výrobok, a takto ho aj predáva s primeraným ziskom. Do druhej skupiny patria igelitové nákupné tašky, ktoré si predávajúci nechá vyhotoviť spravidla s názvom svojej firmy a ďalším propagačným textom či obrázkami výrobkov, ktorými robí reklamu svojej firme. Všeobecne je známe, že za šírenie reklamy sa platí, a nie málo. Tí, ktorí šíria reklamu v rozličných médiách, si to nechajú veľmi dobre zaplatiť. Za jednu stranu v novinách zaplatí firma zhruba 100 tisíc korún, za billboard niekoľko tisíc korún. Reklamu na rôzne firmy nosia na svojom oblečení najmä športovci, kde sa odmena za reklamu pre šíriteľa reklamy (v tomto prípade je to športovec oblečený v drese s logom príslušnej firmy) pohybuje vo výške niekoľko desaťtisíc korún. Vzniká otázka, prečo je to opačne pri šírení reklamy pomocou igelitových nákupných tašiek. V tomto prípade šíriteľ reklamy (kupujúci, ktorý v obchode kupuje výrobky, čím vytvára zisk pre predávajúceho a kúpi si aj igelitovú tašku s reklamou obchodu) nedostáva odmenu za šírenie reklamy v prospech predávajúceho, ale naopak, sám zaplatí obchodníkovi za to, že bude propagovať jeho predajňu či výrobok. Je to zvrátené, až absurdné. Obchodník by mal takúto tašku dávať kupujúcemu zadarmo, veď si náklady spojené s jej zaobstaraním môže zaradiť do vlastných režijných nákladov a pravdepodobne to aj tak robí. Tým, že takúto tašku predá, zarába viacnásobne. Zaradením igelitových tašiek do režijných nákladov si zníži daňový základ, predajom tých istých igelitových tašiek s reklamou získa mimoriadny zisk a reklamu mu robí zákazník zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

Ako tomu môže kupujúci zabrániť? Veľmi jednoducho, a to tak, že odmietne kupovať nákupné tašky potlačené reklamou predávajúceho. Kupujúci môže súhlasiť s tým, že ju dostane zdarma a odnesie si v nej nakúpený tovar. Seriózny podnikateľ by mal za nosenie jeho reklamy na taške kupujúcemu dať nielen tašku zdarma, ale aj odmenu za šírenie reklamy v prospech predávajúceho. O výsledku vždy rozhoduje kupujúci. (com)

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 376
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 898
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 234
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 029
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 816
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 805
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 940
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 445
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 250
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ikonický roštový chodník cez mokrade.

Historický park v Lednických Rovniach patrí na Slovensku k najkrajším.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 940
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 445
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 250
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu