. júla 1848 v Pružine. Pochádzal zo zemianskeho rodu Barošovcov z Beluše. V roku 1874 sa stal hlavným župným notárom a predsedom sirotského úradu. O rok neskôr bol poslancom Uhorského snemu za Ilavsko – púchovský okres. V roku 1883 sa stal štátnym tajomníkom na ministerstve dopravy a verejných prác. Mal veľký podiel na mnohých významných stavbách, ako napríklad na výstavbe prvého metra na európskom kontinente v Budapešti. V roku 1886 sa stal ministrom dopravy a verejných prác. O tri roky neskôr bol ministrom obchodu. Za jeho pôsobenia sa zriadilo množstvo učňovských škôl a nedeľných škôl pre robotníkov. Pričinil sa podstatne o výstavbu železničnej trate Bratislava – Žilina a dal vymerať ďalšie trasy, ako Púchov - Pružina - Čičmany - Banská Bystrica. Projekty pre predčasnú smrť nestihol dokončiť, a tak zostala Pružina bez železnice. Zomrel 8. mája 1892 v Budapešti, jeho telesné pozostatky sú uložené v mauzóleu v Klobušiciach.