(Dokončenie z 1. strany)
Tie sa týkajú len portálov pri variante V7. Na V7a Slovenská správa ciest o uzáveru nepožiadala. Na túto skutočnosť zareagovala Ing. Pyszková slovami, že stanovisko SSC vyplýva z konzultácií s tunelármi. Taktiež sa nedá vylúčiť posunutie trasy. Je pochopiteľné, že vzhľadom na rozdielne stanoviská Ing. Vieru Húskovú z ministerstva životného prostredia zaujímalo, kedy bude vydané rozhodnutie o diaľnici. Podľa D. Pyszkovej by malo byť do konca roka.
Spracovatelia zámeru svoj postoj k vplyvu na životné prostredie nezmenili. Oponovali tým, že pri spracovávaní údajov vychádzali z najnepriaznivejšieho možného stavu, čomu zodpovedajú aj navrhované opatrenia, napríklad protihluková bariéra. K slovu sa dostali aj zástupcovia občianskych združení. Napríklad Juraj Smatana tvrdil, že takýto veľký projekt potrebuje verejné posudzovanie, aby verejnosť mohla vyjadriť k nemu svoj názor. To podľa prednostu mestského úradu Jozefa Čekana netreba, pretože kto má väčšie právo rozhodovať, ako poslanec – zástupca občana?
Ďalej upozornil, že všetky materiály boli uverejnené tiež na úradnej tabuli, takže občania sa k nim mohli vyjadriť. Zo strany občianskych združení zaznela aj možnosť presunúť hypermarket do inej lokality, čo však zástupca Tesca kategoricky odmietol. Keďže k dohode medzi zúčastnenými nedošlo, Ing. Húsková stretnutie ukončila s tým, že ministerstvo životného prostredia svoje stanovisko, či sa navrhovaná činnosť bude ďalej posudzovať alebo nie, vydá do 21. júla. To však bude mať len odporúčací charakter, pretože rozhodnutie o povolení výstavby je v rukách kompetentných orgánov v Považskej Bystrici. (vž)