Pribudne v meste ďalší hypermarket?
Vo štvrtok 30. mája získalo TESCO na svoju stranu poslancov mestského zastupiteľstva, ktorí odsúhlasili zmenu územného plánu. V Považskej Bystrici tak pribudne ďalšie veľké nákupné stredisko. Do 13. júna môžu občania mesta zasielať svoje pripomienky k zámeru jeho výstavby. Odozvou občanov a organizácií sa bude riadiť Ministerstvo životného prostredia, ktoré rozhodne, či stavbu odsúhlasí v danej lokalite. Ak by bola stavba schválená, vytvorilo by sa v hypermarkete, v obchodnom dome a na čerpacej stanici takmer päťsto pracovných miest. Veľkým obchodníkom môže vzniknúť konkurencia, menších môže položiť na lopatky. Má pribudnúť v meste ďalší hypermarket?
Magda Štefánková, Pov. Bystrica: Myslím si, že na obyčajných ľuďoch záležať nebude, či ho postavia, či nie. Otázne je skôr to, za čo v ňom budeme nakupovať. Jeho výstavbu privítajú najviac obyvatelia SNP.
Ľubomír Rafaj, Pov. Bystrica: Túto skutočnosť beriem ako pozitívum. Čím viac „obchoďákov“, tým väčšia možnosť výberu nielen tovaru, ale aj nižších cien. Myslím si, že zvýšením konkurencie nepadnú menší obchodníci, pretože ak je človek zvyknutý chodiť do „svojho“ obchodu, neodradí ho ani atraktívnejšia cena niektorých výrobkov.
Vladimír Brniak, Pov. Bystrica: Rád v supermarketoch nakupujem, aj keď ich výstavba má katastrofálny dopad na drobných podnikateľov. Považskej Bystrici stačí jeden, výstavbu druhého považujem za nezmysel, aj keď pribudne zopár pracovných miest.
Peter Turányi, Pov. Bystrica: Ďalší veľký obchod = väčšia konkurencia, viac pracovných miest, ale aj nižšie platy predavačiek.
Iveta Taldová, Pov. Bystrica: Jeho výstavba zlikviduje malých obchodníkov, ktorí mu nemôžu konkurovať ani výberom tovaru a ani nižšími cenami.
Dagmar Maková, Pov. Bystrica: Veľká sieť obchodov je dobrá vtedy, ak majú ľudia peniaze. V Považskej Bystrici je obchodov dosť. Pozitívom je získanie niekoľkých pracovných miest.
Ján Janiga, Pružina: Väčší výber by mal prinútiť obchodníkov k nižším cenám, ktorými by prilákali spotrebiteľa. Druhou stránkou je skutočnosť, či sa toľko supermarketov a hypermarketov v tak chudobnom prostredí akým mesto je, „uživí“.
Ján Remšík, Pov. Bystrica: Veľké obchodné kolosy položia miestnych podnikateľov na lopatky. Ako budú pribúdať, tak bude horšie. Ceny jednotlivých tovarov môžu dotovať, ponúkať menej kvalitný tovar za lacný peniaz. To je dnes lákadlom pre čoraz chudobnejších Slovákov. (mk)