Považská Bystrica - Zástupcovia Mesta odmietli pustiť na prejednávanie územnoplánovacej dokumentácie „Zmeny a doplnky ÚPN SÚ Považská Bystrica, Vedenie diaľnice D1 (variant 2a/I ) ...“ dotknutú verejnosť. Argumentovali, že prejednávanie je len pre pozvaných a verejnosť sa mohla vyjadriť písomne k podkladom, dostupným na internete a v pracovnej dobe aj v kancelárii odboru územného plánu.
Prejednávať sa malo podľa známeho „o nás bez nás“. Do rokovacej miestnosti sa prebojovali len zástupcovia občianskeho združenia Diaľnica a príroda. Ostatní občania boli odkázaní do inej rokovacej miestnosti s prísľubom zástupcov mesta, že sa po skončení prejednávania územnoplánovacej dokumentácie vyjadria zástupcovia kompetentných orgánov k ich pripomienkam. Okrem prednostu úradu Jozefa Čekana, ktorý sa ani nezúčastňoval prejednávania uvedenej dokumentácie, sa z kompetentných zástupcov nikto pred nespokojných občanov nepostavil.
„Napríklad na konkrétnu otázku, pre koho je potrebná prekládka štátnej cesty I/61 opäť stredom mesta, len posunutá o 100 m, keď sa vlastne ide budovať diaľnica, sme sa dozvedeli, že nie sme oprávnení spochybňovať ich výpočty a výsledky. Prednosta uviedol údaj, že diaľnica vlastne odvedie z hlavnej cesty I/61 len 15 percent vozidiel! Tak sa teda pýtame, načo je nám potom diaľnica,“ – hovoria svorne zástupcovia z Nálepkovej ulice.
Keďže zdôvodňovanie opodstatnenosti zmeny miestnej infraštruktúry dopravy zo strany mesta občanov nepresvedčilo, zúčastnení sa rozišli s tým, že okrem písomných pripomienok bude nutné zorganizovať petíciu - za tunelový obchvat poza Považské strojárne.
„Nám, občanom z Ulice kpt. Nálepku primátor na mestskom zastupiteľstve navrhol osobné stretnutie. Priamo na rokovaní nebol schopný a ochotný k našim konkrétnym pripomienkam, ktoré vyvracajú jeho tvrdenia „o tej skutočnosti, že našu ulicu v roku 1981 schválil uznesením Stredoslovenský KNV v Banskej Bystrici na základe územného plánu z roku 1977 ako asanačné pásmo“, odpovedať. Snažil sa nás zhodiť a zároveň presvedčiť, že nie sme dostatočne pripravení na to, aby sme mu vôbec nejaké otázky a pripomienky kládli,“ dodávajú zástupcovia z Nálepkovej.
Na záver mestského zastupiteľstva predniesol primátor poslancom storočnú historku o Levoči, ktorá sa vtedy vzdala železnice a doteraz ju preto nemá, ktorou ich chcel presvedčiť, že jeho zámery sú pre ich vnúčatá a pravnúčatá najoptimálnejšie. Avšak je tu otázka, či tu nejaké vnúčatá a pravnúčatá zostanú, keď sa staneme „tulákmi spod mosta.“ – citujeme slová primátora pred jeho kandidatúrou na primátorský stolec.