Na druhý deň sa išiel informovať na nájdené kľúče. Bol však prekvapený, keď mu pracovníčka úradu oznámila, že neprišiel vhodne, lebo nemajú stránkové dni. Napriek tomu ho odporučila na kompetentnú pracovníčku, na ktorú musel čakať skoro hodinu, aby mu ukázala nájdené kľúče. Pritom stačilo povedať, aby prišiel neskôr alebo by bolo vhodné ospravedlnenie pracovníčky, na ktorú musel čakať dlhšie. Aj tak kľúče neboli jeho.
Stalo sa mi, že keď som sa na mestskom úrade chcela stretnúť s primátorom vo veci odpredaja obecného majetku, odporučili ma pre jeho neprítomnosť na zástupcu. A ten mi zas navrhol, aby som sa na rozhovor s ním najskôr objednala. Tak som sa s problémom radšej obrátila inde. Napísala som to do novín. Aj keď nepoznám etický kódex pracovníkov samosprávy a nesledujem ich úradné hodiny, myslím si, že ku kultúre jej pracovníkov by malo v prvom rade patriť príjemné vystupovanie, ochota, či zastupiteľnosť chýbajúcich pracovníkov. A čo kultúra otvorených dverí, nemohla by platiť aj v štátnej správe?
Autor: an