Rokovania sa zúčastnil predstaviteľ ministerstva dopravy, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest a traja zástupcovia Mesta Považská Bystrica. Za dotknutých občanov vystupovali členovia občianskeho združenia Nálepkova ulica, petičného výboru z Hviezdoslavovej ulice a občianskeho združenia Diaľnica a ľudia. Ako sa nám podarilo zistiť, definitívne rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Podľa Viery Huskovej z ministerstva životného prostredia však nie je dôvod spájať prekládku s vydaním územného rozhodnutia pre diaľnicu alebo schvaľovaním územného plánu mesta. „Mesto si podmienilo prechod diaľnice cez jeho územie prekládkou cesty I/61. To však nie je diaľničný privádzač, ktorý súvisí s diaľnicou. Je to len problémový kúsok cesty. Keď posúdime cestu, tak len môžeme skonštatovať, či je v súlade s územným plánom alebo nie. Môže sa stať, že ešte budeme posudzovať stavby, ktoré budú práve v tomto úseku.“ Ako ďalej dodala, ministerstvo v súčasnosti posudzuje dva zámery. K prvému – prekládke cesty II/517 nedostali žiadne pripomienky, takže stanovisko by mohli už dať, k druhej prekládke – ceste I/61, až začiatkom novembra.
Na rozhodnutie čaká aj Mesto Považská Bystrica. To s názorom, že preložky ciest a samotnú stavbu diaľnici z pohľadu územného rozhodnutia treba rozdeliť, zásadne nesúhlasí. „Mesto Považská Bystrica v tejto súvislosti zdôrazňuje, že tieto dve stavby nie je možné od seba oddeliť, lebo spolu súvisia. Preložky ciest sú totiž jedným z objektov sústavy výstavby diaľnice, respektíve sú jeho vyvolanou investíciou, bez ktorej nie je možné realizovať samotnú stavbu,“ prezentuje stanovisko mesta hovorkyňa Dobroslava Krajačičová.
Člen občianskeho združenia Diaľnica a ľudia Juraj Smatana upozorňuje, že oddelenie stavby diaľnice od preložiek ciest by prakticky znamenalo, že Slovenská správa ciest začne čo najrýchlejšie stavať mestský variant diaľnice, avšak stavba preložiek sa odsunie na neurčito. „Tieto preložky spolu s 500 bytmi mali byť podľa predstáv Mesta Považská Bystrica akousi kompenzáciou za ústup od tunelového variantu diaľnice a schválenie nevýhodnejšieho variantu V2a ponad stred mesta.“
Posledný možný termín na vydanie rozhodnutia ministerstvom životného prostredia je 5. novembra. To rozhodne, či preložky ciest vyvolané výstavbou diaľnice D1 na Žilinu cez Považskú Bystricu budú alebo nebudú ďalej posudzované z hľadiska vplyvov na životné prostredie, podľa tzv. zákona EIA.