. Ja osobne, na základe vlastných poznatkov tvrdím, že sa to vzťahuje na mesto, a nie pani Húskovú.
O preložku štátnej cesty I/61 sa intenzívnejšie zaujímam od mája tohto roka. Zúčastnil som sa aj zhromaždenia občanov a podnikateľov z ulíc Štefánikova, Železničná, Hviezdoslavova, Nová, Nálepkova a Mošteníková, kde bolo prítomných do dvesto ľudí. Mesto však tento počet bagatelizuje a tvrdí, že ide o niekoľko jednotlivcov(!).
Našťastie, na rozdiel od predstaviteľov našej samosprávy, ministerstvo životného prostredia výhrady občanov počúva. Potvrdilo to i rokovanie v Bratislave na ministerstve ŽP, výsledkom ktorého bolo už spomínané rozhodnutie.Za petičný výbor uvedených ulíc som predložil návrh, aby namiesto preložky sa na hlavnej križovatke vybudoval kruhový objazd. Ten V. Húsková označila za racionálny. Veľmi dobre vedela prečo, pretože si celú trasu osobne prešla.
Mesto teraz narieka, že keď sa začne stavať diaľnica, do mesta prídu mechanizmy, ktoré spôsobia dopravný chaos. Je to pravda. Ale akosi pritom jeho predstavitelia zabudli, že to spôsobili sami. Keby mesto trvalo na variante V1a), diaľnica by išla poza mesto údolím Orlového a všetky mechanizmy by boli na okraji mesta, nie v strede. Neviem, prečo neargumentovali, že „dvojka“ je pre obyvateľov najhoršia, pretože exhaláty sa budú šíriť široko-ďaleko.
Rozhodnutie o variante V2a) už nezmeníme. Čo sa však dá zmeniť, je, že mesto bude konečne počúvať svojich obyvateľov. Výstavba diaľnice sa dotkne všetkých, najviac ale tých, ktorých domovy sú preložkou hlavnej cesty ohrozené. A to nielen asanáciou, ale aj tesnou blízkosťou novovybudovaných dopravných tepien. Ing. Pavol Pastorek,
predseda petičného výboru