Najprv som navštívila prednostu obvodného úradu p. Ďureka. Ten s uvoľnením priestorov pre našu firmu súhlasil a odporučil ma na pracovníka, ktorý má na starosti prevádzku. U neho som však nepochodila, odkázal ma na krajský úrad, pretože do priestorov sa mali údajne sťahovať z polície občianske preukazy. A tak anabáza pokračovala ďalej. Pri návšteve Trenčína som využila čas a navštívila zodpovedného pracovníka, ktorý má na starosti prevádzku budov štátnej správy. Žiaľ, nepochodila som. Jeho sekretárka alebo kolegyňa mi povedala, že tam nie je, išiel vraj k lekárovi. Až na moje naliehanie mu zatelefonovala na mobil. Jeho odpoveď? Mám povedať sekretárke, čo potrebujem a mám sa vraj objednať na návštevu písomne alebo telefonicky!
Štátnu správu, či sa nám to páči alebo nie, financujeme všetci. Je pochopiteľné, že očakávame aj ústretovosť. Je to však skutočne tak? Je návšteva zubára v dopoludňajších hodinách skutočne tak dôležitá, aby stránky odchádzali naprázdno, bez rozdielu, akú vzdialenosť museli prekonať do krajského mesta? Ďalšou pre mňa nezodpovedanou otázkou je, či je na krajskom úrade skutočne taký nával, že sa treba vopred objednať? Tiež pracujem s klientmi. Neviem si však predstaviť, že by niektorý z nich zostal nevybavený len preto, lebo som musela odísť k lekárovi. V tom prípade ma zastúpi niekto iný, ale klient odíde spokojný. V štátnej správe tento princíp neplatí? Asi preto, že ich činnosť je dotovaná, a tak si nemusia denno-denne uvedomovať, že sú tu pre klientov a nie oni pre nich....
Autor: va