Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta

S uzavretím centra rampami nesúhlasia

Horúcou otázkou je v posledných dňoch v meste opäť parkovanie. Názory na to, ako riešiť stav v centre mesta sa líšia.

Jurajovi Jancovi (v stoji) nie je proti regulovanému parkovaniu, ale závory sú podľa neho neprijateľné.Jurajovi Jancovi (v stoji) nie je proti regulovanému parkovaniu, ale závory sú podľa neho neprijateľné.(Zdroj: DP)

ILAVA. O probléme parkovania v Ilave sa hovorí intenzívne už dávno. Na spôsob jeho regulovania sú rôzne názory. Problematikou sa opätovne zaoberalo aj mestské zastupiteľstvo.

Na zasadnutie prišli aj občania vyjadriť svoj nesúhlas s bezobslužným rampovým systémom. Objavil sa protinávrh.

Výhrady

Nový návrh na riešenie parkovania v centre mesta predložil na zasadnutí zastupiteľstva poslanec Viktor Wiedermann. „Systém, pri ktorom sa majú na vjazd do centra umiestniť rampy, legislatívne zasiahne do práv občanov, ktorým obmedzí prístup na vlastné pozemky,“ myslí si poslanec.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež skomplikuje situáciu obchodníkom na námestí. „Zníži sa im počet zákazníkov. Nie sú doriešené ani otázky v súvislosti s vjazdom sanitiek, hasičov a v neposlednom rade aj áut ministerstva vnútra. Väznica má špeciálny režim a potrebuje voľný priechod,“ zhrnul nevýhody rampového návrhu Wiedermann. Dodal, že je nevhodný, komplikovaný aj predražený.

Automaty a inšpektori poriadku

Wiedermannov návrh počíta so zavedením samoobslužných parkovacích automatov. „Vodiči si v nich vyzdvihnú lístky. Spôsob kontroly bol predbežne nastavený na inšpektorov verejného poriadku, ktorí majú právnu subjektivitu a môžu kontrolovať. Na rozdiel od mestskej polície ide o menšie náklady, lebo fungujú v režime 8 hodinovom, nie 24 hodinovom,“ vysvetlil poslanec.

 V ďalšej fáze sa nebránia ani zavedeniu mestskej polície. „Prvá fáza by bola hlavne o tom, aby inšpektori upozorňovali vodičov, že máme dve záchytné parkoviská, na ktoré môžu auto odstaviť bezplatne. Takže skôr osveta,“ vysvetlil Wiedermann. Trvala by možno rok. „Nechceme ľudí hneď bičovať a zaviesť represívny systém, ktorý ich odradí prísť na námestie,“ myslí si poslanec.

Chýbali mu reálne náklady

Wiedermann pripomenul, že na ostatnom zasadnutí mali opäť o parkovaní veľkú rozpravu. Prekáža mu aj to, že reálne náklady na zavedenie rampového systému a jeho prevádzku, nie sú nikde vyčíslené. „Sú ďaleko vyššie a nevýhodné pre mesto. V rozpočte je investičný náklad 137-tisíc eur. Ale variant počíta s dispečingom, ktorý je vyčíslený v hodnote 4000 eur, čo je tiež nereálne číslo, ak by to mali ľudia kontrolovať a mať aj nejaké výjazdy. Asi 65-tisíc eur bolo podľa expertízy, ktorú vypracoval Výskumný ústav dopravy Žilina. 137-tisíc je investičný náklad vypočítaný na základe projektovej dokumentácie. Ale bude ešte verejné obstarávanie a môže sa to znížiť. O koľko, nevieme,“ hovorí poslanec.

Rozhodnutie zastupiteľstva

Pri hlasovaní na zastupiteľstve prijali poslanci rozhodnutie, že sa musí vypracovať nová koncepcia. „Jej zásadnou podmienkou je, aby ulice jednosmerné, dnu a von a tiež aj námestie zostali voľno prejazdné, bez obmedzení rampami,“ dodal poslanec, ktorý nevidí reálne, že by sa dal rampový systém realizovať z nákladov, ktoré vyčíslilo VÚD.

Dodáva tiež, že majú síce expertízu, ale nič iné. „Stále len počúvame, že je to expertíza odborníkov, ale nikto nevyčíslil reálne čísla a nikto nepovedal, ako bude systém v konečnom dôsledku fungovať,“ hodnotí poslanec. Pripustil, že sa hovorí o rezidenčných kartách, ale má výhrady.

„Keď niekomu, kto býva na námestí, príde návšteva, rodina a bude tu parkovať, zaplatí si za päť dní? Je to zásah do osobných práv,“ myslí si.

Dali víziu

Na pripomienku, že ani oni nemajú žiadnu kalkuláciu pri systéme automatov a či sú schopní do decembra niečo predložiť, zareagoval, že dali smer, ktorým by sa mali uberať. „Neviem, či ja mám teraz ten projekt ešte aj vypracovať, vyčísliť a možno si zobrať aj monterky a zrealizovať ho,“ hovorí Wiedermann.

Primátor má podľa poslanca svoje kompetencie, vie, čo je jeho povinnosťou a dostal jasnú deklaráciu od mestského zastupiteľstva. „Do februára má predložiť novú koncepciu, ktorá počíta so zachovaním voľného prejazdu, bez obmedzenia ulíc Moyezesova, Farská, Košecká, Ružová plus Mierové námestie. Je to na pánovi primátorovi, aby vymyslel a vykalkuloval, ako by mohol fungovať a koľko by stál,“ hovorí poslanec.

Petícia a ďalšie pripomienky

Obyvatelia mesta aj jeho návštevníci spísali petíciu proti rampovému systému, ktorú odovzdali na úrad. Podpísalo ju 1352 ľudí. Člen petičného výboru Juraj Janco je nespokojný, ako aj poslanec s tým, že za dva roky, čo sa hovorí o rampovom systéme parkovania, nikto nepovedal jasne, ako by mal fungovať.

Nepáči sa mu tiež spôsob komunikácie mesta s občanmi. „Návrh na územné konanie pre rampový systém bol podaný ešte predtým, ako o veci širšie rokovalo zastupiteľstvo. Stalo sa tak, až keď začalo územné konanie. Následne bolo prerušené. Zastupiteľstvo zaviazalo potom mesto uznesením, aby dalo vypracovať dva alternatívne spôsoby. Dali vypracovať expertízu výskumného ústavu dopravy, z ktorej vyplynulo, že aj tak je najvýhodnejší rampový systém,“ hovorí Janco s tým, že na viacero otázok nedostávajú jasné odpovede.

Janco nie je proti regulovanému parkovaniu, ale závory sú podľa neho neprijateľné, ak nie je v centre mesta tradícia pešej zóny a doprava tu nebola v zásade obmedzená a ide o prejazdné ulice.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  2. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  6. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Sloboda na Slovensku oslavuje 30 rokov
  1. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  2. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  3. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  4. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  5. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  6. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  7. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Róbert Boženík je nový patrón školského turnaja McDonald's Cup
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 11 512
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 263
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 10 398
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 8 874
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 166
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 700
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 4 754
  8. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 572
  9. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 4 561
  10. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 3 924

Téma: Parkovanie v Ilave


Hlavné správy z SME | MY Považská - aktuálne správy

Opitý vodič zavinil nehodu

Viac ako 2,5 promile alkoholu namerali považskobystrickí policajti v dychu 58-ročného vodiča automobilu, ktorý spôsobil dopravnú nehodu v obci Kostolec v Považskobystrickom okrese.

Nikoleta Trníková predviedla skvelé predstavenie v Dánsku

Limity na ME v Glasgowe a slovenské juniorské rekordy.

Nikoleta Trníková.

Právna poradňa: dnes na tému - kataster

Zistili ste chybu na liste vlastníctva a neviete, kto ju má opraviť? A kto túto opravu zaplatí? Zaujíma vás, ako postupovať, ak chcete zriadiť vecné bremeno na váš majetok, aby vás mohli deti doopatrovať vo vašom vlastnom dome? Odpovede nájdete v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

V Dubnici rastie strieborná vŕba

Anketa Strom roka pozná svojich víťazov. Vŕba z Dubnice nad Váhom skončila druhá.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Známy zápasník zrazil ženu, za jej smrť dostal podmienku

Prokurátor sa plánuje voči rozsudku odvolať.

Do Oravskej priehrady spadlo auto, vodič neprežil

Vodičovi sa nepodarilo dostať von z potápajúceho sa auta.

Aktualizované o 15.00

Na Švermovej ulici v Brezne zrazilo auto dve deti

Na mieste zasahovali hasiči, zdravotní záchranári aj polícia. Deti našťastie neutrpeli život ohrozujúce zranenia.

Nový most cez Dunaj otvoria podľa ministra v máji 2020

Most pri Komárne bude najvyšší na celom toku Dunaja.

Vybrali SME

Už ste čítali?