POVAŽSKÁ BYSTRICA. Otvorenie kontaktného administratívneho miesta pre občanov (KAMO) na považskobystrickom okresnom úrade malo byť pôvodne už vlani. Vyššie náklady na rekonštrukciu priestorov otvorenie odsunuli až na tento rok. Práce sa začali pred niekoľkými mesiacmi, v súčasnosti už finišujú.
Presunutá rekonštrukcia
Považská Bystrica mala byť medzi prvými okresnými úradmi, kde sú pre občanov vytvorené kontaktné miesta tak, aby všetky svoje záležitosti vybavili na jednom mieste. Jeho otvorenie sa však odsunulo. „Zvýšili sa náklady na rekonštrukciu, takže už nemohli byť hradené z bežných výdavkov, ale z kapitálových. Náklady na rekonštrukciu predstavujú zhruba 500-tisíc eur,“ informoval prednosta okresného úradu Jozef Smatana.
Vyššie náklady
Vysvetlil, že práce si vyžiadali vážne zásahy do vstupnej haly. „Veľa nedostatkov sme zistili až po odkrytí rozvodov. Elektroinštalačné a vodovodné rozvody a vzduchotechnika, sú z roku 1975. Bolo to poznať aj na ich technickom stave, preto sa museli vymeniť. Vo vstupnej hale sú taktiež rozvody, ktoré ovplyvňujú celú budovu. Ich opravy pocítili aj zamestnanci súdu, keďže sa im v kanceláriách nekúrilo. Ospravedlňujeme sa im za to a zároveň ďakujeme za tolerantnosť. Bez kompletnej výmeny by to nešlo,“ povedal.
Zvýšené náklady podľa neho rozpočet na opravy neovplyvnili.
Na jednom mieste
Kontaktné miesto pomaly nadobúda definitívnu podobu. Ako Smatana ďalej povedal, cieľom bolo upraviť ho tak, aby sa na jednom mieste sústredilo čo najviac štátnych výkonov, ktoré sú na okresnej úrovni. „Bude tam vzorka organizačnej štruktúry, konkrétne doprava, pozemky a lesy, živnostenský odbor, životné prostredie, podateľňa, supervízor, pokladňa. Do KAMO sa taktiež presťahuje evidencia vozidiel z dopravného inšpektorátu. Na jednom mieste si občania vybavia aj občiansky a vodičský preukaz, pasy, tiež budú mať možnosť overovania dokladov v matrike,“ konkretizoval činnosti, ktoré budú sústredené na jednom mieste.
V skúšobnej prevádzke bude už od 14. decembra.
Zatvorené oddelenia polície
Otvorenie KAMO bude už o niekoľko dní. Na nové pracovisko sa musí v predstihu presťahovať aj dopravný inšpektorát i oddelenie dokladov z polície. To si vyžaduje aj obmedzenie niektorých jeho činností. Ako informoval okresný policajný riaditeľ Slavomír Kučera, počas sťahovania bude oddelenie zatvorené.
Bude to o týždeň v piatok. „Upozorňujeme občanov, že z dôvodu sťahovania bude 11. decembra zatvorené oddelenie evidencie vozidiel a dokladov. Pokiaľ si potrebujú vybaviť nový občiansky, vodičský preukaz, zbrojný pas či pas, záležitosti, týkajúce sa evidencie vozidiel, odporúčame, aby to urobili v predstihu, resp. od 14. decembra na novom pracovisku na okresnom úrade,“ dodal Kučera.