POVAŽSKÁ BYSTRICA. Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, ide o vývoz nádob na komunálny odpad, separovaný, resp. triedený zber odpadov, skládkovanie, prevádzkovanie zberného dvora a zberných miest, spracovanie biologicky rozložiteľného odpadu kompostovaním, ako aj zimnú a letnú údržbu, drobné stavebné a udržiavacie práce spevnených plôch.
Víťaza určí elektronická aukcia
Poskytovateľ technických služieb má vzísť z následnej elektronickej aukcie. Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri roky dosiahli celkový obrat minimálne 3 mil. eur. Takisto musia spĺňať požiadavku, že majú k dispozícii určitý počet vozidiel a zariadenia na poskytovanie komplexných technických služieb.
Zoznam poskytnutých služieb má zahŕňať päť druhov v celkovom objeme nad 5,3 mil. eur bez dane, z toho zber, preprava a vývoz komunálneho odpadu, vrátane ukladania na skládku, musí mať hodnotu nad 2,5 mil. eur, zber a dotriedenie separovaného odpadu nad 600 tis. eur, prevádzkovanie zberného dvora nad 200 tis. eur, zimná a letná údržba komunikácií, chodníkov a verejných priestranstiev nad 1 mil. eur a drobné stavebné práce, opravy a údržba nad 1 mil. eur bez dane.
Verejné obstarávanie pre mesto Považská Bystrica zabezpečuje miestna firma MP Profit, s. r. o.
Zrušenie súťaže
Považská Bystrica vlani v máji oznámila zrušenie súťažného dialógu, vyhláseného v decembri 2013, na integrované služby zberu, prepravy a zneškodňovania odpadu, čistenia a s tým súvisiace tovary, služby a stavebné práce. Predpokladaná cena zákazky na desať rokov bola pôvodne v rozsahu od 12,22 mil. eur do 18,34 mil. eur, neskôr sa znížila na 11,85 mil. eur až 15,4 mil. eur bez dane. Služby boli rozdelené na päť časti: komunálny odpad, separovaný odpad, letné a zimné čistenie mesta, biologicky rozložiteľný odpad (najmä komunálny a zelený) a ostatné doplnkové služby a stavebné práce.
Mesto zdôvodnilo zrušenie verejného obstarávania zmenou jeho podmienok. Súčasťou zákazky boli činnosti spadajúce pod zákon o odpadoch a tiež nový koncept zberu triedeného odpadu v meste realizovaný z finančných prostriedkov Európskej únie. "Obidve veci boli v konečných právach a povinnostiach pre verejného obstarávateľa a pre uchádzačov známe až začiatkom roku 2015 a podstatne zasiahli do pôvodného opisu predmetu zákazky a do jeho štruktúry. Právna a vecná analýza ukázala, že pôvodný opis zákazky sa zmenil tak podstatným spôsobom, že nie je možné ho zadať tak, ako bol pôvodne zamýšľaný," oznámilo vtedy mesto.
Nepodarilo sa mu tiež vyriešiť niektoré právne aspekty, podmienky a požiadavky, súvisiace so zakomponovaním zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku na nový koncept separovaného zberu do obstarávanej časti predmetu zákazky týkajúceho sa separovaného zberu v podmienkach nového zákona o odpadoch.