POVAŽSKÁ BYSTRICA. Nová štruktúra nepriniesla podľa hovorkyne Ivety Kováčikovej výrazné personálne zmeny a občanov sa nedotkne. Organizačné zmeny reagujú aj na novelizáciu zákonov v posledných rokoch, ktorými mestskému úradu pribudli viaceré nové agendy.
Novinka
Iveta Kováčiková hovorí, že zmeny priniesli aj jednu novinku. „Ide o vznik Oddelenia kultúry a medzinárodnej spolupráce, ktoré bude usmerňovať inštitúcie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta,“ informovala.
Podľa primátora Karola Janasa chýbala doteraz koordinácia jednotlivých podujatí. Tento problém pripomínali poslanci aj rokovaniach niektorých komisií. „Stávalo sa často, že jednotlivé organizácie pôsobiace v meste zorganizovali viaceré akcie v jednom termíne. Takémuto kríženiu sa chceme vyhnúť, preto sme sa rozhodli zriadiť koordinačný orgán, ktorý bude komunikovať so subjektmi zaoberajúcimi sa kultúrou v meste,“ vysvetlil primátor s tým, že cieľom je tiež zlepšovať propagáciu podujatí.
Zmeny pre nové kompetencie a eurofondy
Zmena nastala aj v Odbore kancelárie primátora, kde sa ruší Oddelenie kancelárie primátora a nahrádza sa Oddelením právnym. „Tu bude Referát právnych služieb a Referát verejného obstarávania, ktorý mesto doteraz nemalo. Vďaka tomu by sa aspoň malé zákazky mohli obstarávať interne, na väčšie zákazky mesto bude stále využívať externé firmy,“ vysvetlila Kováčiková. Dodala, že z oddelenia kancelárie primátora prechádza referát projektového manažmentu pod Odbor výstavby a rozvoja mesta, pričom sa tu vytvára samostatné Oddelenie projektového manažmentu.
K zmenám pristúpili aj preto, lebo sa sústavne menia kompetencie pre mestá a obce a je potrebné sa prispôsobiť tejto situácii. „Zároveň sa mení život v meste a naše potreby. V súčasnosti je aktuálny projekt modernizácie železníc a potrebné je posilniť jednak odbor výstavby, ktorý bude mať na starosti koordináciu práce so Železnicami SR a jednak projektové oddelenie,“ informoval primátor Janas. K dvom pracovníčkam sa rozhodli preradiť pracovníčku z Oddelenia kancelárie primátora, ktorá sa zaoberá kultúrnymi a medzinárodnými projektmi. „Toto oddelenie chceme posilniť ešte o ďalšieho zamestnanca. Prebieha posledné programové obdobie, musíme byť pripravení na čerpanie zmysluplných eurofondov. Prioritou nie sú projekty zamerané na rôzne školenia a podobne, chceme sa zamerať na investičné akcie,“ povedal Janas.
Ešte jedna zmena
Okrem nového Oddelenia projektového manažmentu dochádza v Odbore výstavby a rozvoja mesta k ďalšej zmene, a síce Oddelenie životného prostredia a Oddelenie výstavby sa spájajú do jedného Oddelenia výstavby a životného prostredia. „Tiež sem prechádza z Odboru prevádzky, údržby a služieb mesta pôsobnosť starostlivosti o súvislé opravy komunikácií a problematika dopravného značenia,“ informovala Kováčiková. (BERKO)