Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír

Tempo v Comextranse udáva špedícia

Riaditeľkou dopravy v spoločnosti je Ing. Tatiana Zacharová, ktorá koordinuje jednotlivé oddelenia a riadi presun vozidiel medzi jednotlivými oddeleniami. V rozhovore s nami zhodnotila situáciu z hľadiska obchodu, vyťaženosti vozidiel a nových kontraktov.

- Minulý rok sa niesol v duchu stability aj na oddelení špedície. Mali sme stálych zákazníkov, čo sa prenieslo aj do tohto roka. Novinkou bolo otvorenie oddelenia s názvom Únia, kde sme prijali dvoch dispečerov. Sústredené sú v ňom vozidlá pod zahraničnými špedíciami, ktoré jazdia iba v rámci EÚ, mimo Slovenska. Zmeny sa udiali aj v jednotlivých pracovných zaradeniach. Vyčlenili sme dispečerov pre konkrétne oblasti. Samostatne pre Kaufland, samostatne pre firmy KIA, Hyundai a samostatne pre oblasť export-import zo Slovenska. Vyťažujeme vozidlá do Nemecka, Holandska, Belgicka... Niektoré spoločnosti sa neustále menia,  takže musíme byť flexibilní aj v tomto smere a okamžite zabezpečiť novovzniknuté požiadavky

Článok pokračuje pod video reklamou

Darí sa vám získavať nových zákazníkov?

- Je pravdou, že trh je v súčasnosti stabilizovaný a každý prepravca má svoje firmy, ktorým zabezpečuje špedíciu. Situácia už nie je taká dramatická ako v minulosti, keď sa firmy bili o každého jedného zákazníka. Zdravú konkurenciu však pociťujeme, takže sa musíme snažiť nielen v oblasti služieb, ale i v oblasti podmienok pre vodičov. Vodičov je nedostatok, čo vplýva na zvýšené nároky pri ich prijímaní do zamestnania. Tomu musíme prispôsobovať stratégiu rastu miezd v doprave  a zvýšenú starostlivosť na zlepšenie podmienok pre vodičov.

 Za exkluzívneho zákazníka označujete v súčasnosti Kaufland, čomu ste prispôsobili aj vozový park. Ako sa vyvíja situácia pri tomto klientovi?

- Spoločnosť Kaufland  Slovenská republika, v.o.s. sa neustále rozširuje. V súvislosti s rozširovaním prevádzok nám narastajú nové kontrakty. V minulom a tomto roku sme získali závozy pre ďalšie tri prevádzky,  Dolný Kubín, Rimavskú Sobotu a Čadcu. Celkovo vozíme pre 8  prevádzok spoločnosti Kaufland slovenská republika, v.o.s. Tieto závozy vozíme neustále – aj  sviatky, soboty i nedele.

Ako vyzerá bežný pracovný deň na špedícii?

- Dni máme dopredu namodelované od zákazníkov. Niektoré zákazky máme naplánované, niektoré sú náhodné a okamžité. Neustále riešime, vybavujeme. Raz vyťažováky, servisy áut, inokedy nakládky a vykládky tovaru. Popritom sledujeme, či vodiči dodržiavajú dohovor AETR ktorý presne stanovuje maximálnu dobu jazdy a povinné prestávky v doprave. Každý dispečer má svojho zákazníka, a podľa toho sa chystá doprava a určí sa vodič, ktorý na zákazku pôjde. Pracovným dňom sa povinnosti nekončia. Telefón je v pohotovosti deň i noc. Dať si tichý tón pre spaním by bolo ozajstnou katastrofou.

Vo firme ste od jej založenia. Je málo žien, ktoré inklinujú kamiónom...

- Na žilinskej univerzite som vyštudovala železničnú dopravu, čo je k cestnej už len krôčik. Logistika je dôležitá pri akejkoľvek doprave. Do roka urobíme 17 až 18-tisíc nakládok. Pre mnohé firmy robíme prepravy just in time a jazdíme nonstop. Ide o trojzmenné prevádzky, takže kamióny sa neustále nakladajú a vykladajú. Keď si zoberieme, že rok má 250 pracovných dní, ide až o 60 nakládok denne.

Takouto štatistikou viete posúdiť, ako sa darí ekonomike Slovenska...

- Čo sa automobilového priemyslu týka, tak určite hej. Ak sa darí ekonomike, vozíme veľa, keď je útlm, poznať to na prepravách. Nedá mi nespomenúť plynovú krízu, ktorá trvala dva mesiace. Vtedy sa jazdilo podstatne menej.

Ako je to s prepravami v Európe v tomto nepokojnom čase?

- Situácia s prepravami v Európe je znepokojujúca. Boja sa najmä tí, ktorí čakajú na trajekty. Strašiakom je Veľká Británia, kde im naskakujú utečenci priamo do kamiónov. My Veľkú Britániu vozíme minimálne, ale ako tvrdia ostatní dopravcovia, je to hrôza. Celá Európa je menej bezpečná. Najmä vo Francúzsku musia byť vodiči pozornejší..

Máte toto ošetrené v rámci poistenia?

- Poistky máme, ale tie vás pred zlodejmi neuchránia. Na počet kilometrov ktoré robíme, t.j. 7,2 miliónov ročne, sa stávajú poistné udalosti, minimálne však vinou našich vodičov. So stratami sa počíta. Poistená je i každá sedačka poistením liečebných nákladov v zahraničí. Stáva sa nám že vodiči podstupujú operáciu v zahraničí.

Aj keď vo firme Comextrans je stav vodičov stabilizovaný, v rámci Slovenska je situácia dramatická...

- Čísla zamestnanosti v tomto segmente vylepšujú starší vodiči kamiónov. Svoju prácu si za roky obľúbili a inak si život predstaviť nevedia. Vodičské preukazy robili za iné ceny, než sú dnes, čo je prekážkou najmä pre mladých ľudí, pre ktorých sa vodičské oprávnenie na kamión stáva takmer nedostupné. Do budúcna pozeráme s veľkými obavami. Osobne si myslím, že problémy vyrieši až trh v dlhodobom horizonte. Pre našu spoločnosť jazdia vodiči z celého Slovenska. Veľké zastúpenie majú najmä východniari, ktorí jazdia úniu. Veľakrát sú mimo domova šesť až osem týždňov. Majú iný typ práce ako vodiči jazdiaci po Slovensku. V Európe je silná konkurencia. Konkurujú nám Poliaci i Balkánci. Na Slovensku si konkurujeme len medzi sebou, ale vonku medzi vodičmi z celej Európy.

Vodičov i automechanikov ste si vychovali aj z radov študentov...

- Študentom, ktorí ku nám chodia vykonávať prax, ponúkame možnosť zaplatenia vodičských preukazov. Pracujeme s nimi veľmi intenzívne. Správame sa ku nim ako k zamestnancom. Majú zabezpečenú stravu, dostávajú mzdu, pracovné oblečenie, v lete im poskytujeme brigády. Chodia ku nám radi. Máme podpísané dohody s viacerými školami o poskytovaní praktické vyučovania.

Akú zdatnosť vyžadujete od vodiča kamióna jazdiaceho po Európe?

- Musí vedieť čítať predovšetkým mapy. Samotné GPS nestačí. Často ich zavedie inam. Taktiež uvítame, ak je máličko jazykovo zdatný. Pomohlo by nám, keby sa otvoril odbor - vodič profesionál v kamiónovej doprave, lebo kamióny sú už pomaly zložitejšie ako lietadlo. Je v nich samá elektronika a bolo by fajn, keby sa s tým študenti oboznámili už počas štúdia. Pomohlo by to nielen nám, ale celému dopravnému trhu na Slovensku.

 Čo by ste v tomto roku uvítali z hľadiska špedície?

- Prvoradá je stabilizácia. Aby sme v zmenách, ktoré sme začali v minulom roku, úspešne pokračovali. Uvítali by sme taktiež zjednodušenie zákonov.

V minulom roku ste mali prvý ročník športovo zaujímavej akcie s názvom Comex -run. S akým posolstvom?

- Bol to beh zo SAD Ilava do Iliavky. Výťažok z dobrovoľného štartovného putoval na podporu handicapovaného človeka po úraze. Aj keď to nebola horibilná suma, skutok to bol ušľachtilý a plánujeme v tom pokračovať. Ďalší ročník bude v júni a už dnes máme viac než sto prihlásených. Verím, že akcia sa vydarí a prinesie opäť úžasný športový zážitok. (DV)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 570
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 264
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 407
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 7 982
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 620
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 249
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 538
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 401
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 716
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 273

Hlavné správy z MY Považská

O čom píšeme v novinách?

Aktuálne informácie z okresov Považská Bystrica, Púchov a Ilava nájdete každý týždeň vo vašom týždenníku MY Noviny stredného Považia (OBZOR).

Zamestnanci sociálneho centra dávajú výpovede

Niekoľko zamestnancov centra podalo výpoveď, zariadeniu hrozí kolaps. Podľa poslankyne Evy Bočincovej majú problém viaceré zariadenia sociálnych služieb v rámci kraja.

Dubnický chodec Kubiš získal miestenku do Buenos Aires

Maďarsko hostilo európsky atletický šampionát U 18.

Návrhy na laureátov verejného uznania TSK prijíma župa až do konca septembra

Nominácie na ocenenie osobností, ktoré sa zaslúžili o šírenie dobrého mena kraja či rozvoj regiónu, môže verejnosť na Trenčiansku župu posielať už po druhýkrát. Za výnimočné zásluhy a osobný prínos do verejného života župa na základe Štatútu Trenčianskeho samosprávneho kraja udelí verejné uznania v podobe Ceny predsedu TSK a Ceny TSK.

Francúzsky park na Bojnickom zámku bude mať nové osvetlenie

Francúzsky park prejde obnovou. Upravia zeleň, chodník a pribudne nové osvetlenie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vežu v Bojniciach navštívili prví turisti. Pozrite sa na ten úžasný výhľad

Vyhliadková veža v Bojniciach je v skúšobnej prevádzke.

Nuda a samota môžu mať nepríjemné následky

Mestská polícia v súvislosti so začiatkom letných prázdnin vydala niekoľko rád pre rodičov detí. Na čo všetko by ste si mali dávať pozor?

Experti z Martina zisťovali, z ktorých pochutín nafúkate

Jedlá, ktoré by ste nemali jesť pred tým, ako si sadnete za volant.

Na martinskom parkovisku omotali výrastkovia auto toaleťákom

​​​​​​​Po sídlisku v Martine sa potĺkala partia výrastkov a cudzím ľuďom vymýšľali schválnosti.

Vybrali SME

Už ste čítali?