Štvrtok, 5. december, 2019 | Meniny má Oto

Tempo v Comextranse udáva špedícia

Riaditeľkou dopravy v spoločnosti je Ing. Tatiana Zacharová, ktorá koordinuje jednotlivé oddelenia a riadi presun vozidiel medzi jednotlivými oddeleniami. V rozhovore s nami zhodnotila situáciu z hľadiska obchodu, vyťaženosti vozidiel a nových kontraktov.

- Minulý rok sa niesol v duchu stability aj na oddelení špedície. Mali sme stálych zákazníkov, čo sa prenieslo aj do tohto roka. Novinkou bolo otvorenie oddelenia s názvom Únia, kde sme prijali dvoch dispečerov. Sústredené sú v ňom vozidlá pod zahraničnými špedíciami, ktoré jazdia iba v rámci EÚ, mimo Slovenska. Zmeny sa udiali aj v jednotlivých pracovných zaradeniach. Vyčlenili sme dispečerov pre konkrétne oblasti. Samostatne pre Kaufland, samostatne pre firmy KIA, Hyundai a samostatne pre oblasť export-import zo Slovenska. Vyťažujeme vozidlá do Nemecka, Holandska, Belgicka... Niektoré spoločnosti sa neustále menia,  takže musíme byť flexibilní aj v tomto smere a okamžite zabezpečiť novovzniknuté požiadavky

Článok pokračuje pod video reklamou

Darí sa vám získavať nových zákazníkov?

- Je pravdou, že trh je v súčasnosti stabilizovaný a každý prepravca má svoje firmy, ktorým zabezpečuje špedíciu. Situácia už nie je taká dramatická ako v minulosti, keď sa firmy bili o každého jedného zákazníka. Zdravú konkurenciu však pociťujeme, takže sa musíme snažiť nielen v oblasti služieb, ale i v oblasti podmienok pre vodičov. Vodičov je nedostatok, čo vplýva na zvýšené nároky pri ich prijímaní do zamestnania. Tomu musíme prispôsobovať stratégiu rastu miezd v doprave  a zvýšenú starostlivosť na zlepšenie podmienok pre vodičov.

 Za exkluzívneho zákazníka označujete v súčasnosti Kaufland, čomu ste prispôsobili aj vozový park. Ako sa vyvíja situácia pri tomto klientovi?

- Spoločnosť Kaufland  Slovenská republika, v.o.s. sa neustále rozširuje. V súvislosti s rozširovaním prevádzok nám narastajú nové kontrakty. V minulom a tomto roku sme získali závozy pre ďalšie tri prevádzky,  Dolný Kubín, Rimavskú Sobotu a Čadcu. Celkovo vozíme pre 8  prevádzok spoločnosti Kaufland slovenská republika, v.o.s. Tieto závozy vozíme neustále – aj  sviatky, soboty i nedele.

Ako vyzerá bežný pracovný deň na špedícii?

- Dni máme dopredu namodelované od zákazníkov. Niektoré zákazky máme naplánované, niektoré sú náhodné a okamžité. Neustále riešime, vybavujeme. Raz vyťažováky, servisy áut, inokedy nakládky a vykládky tovaru. Popritom sledujeme, či vodiči dodržiavajú dohovor AETR ktorý presne stanovuje maximálnu dobu jazdy a povinné prestávky v doprave. Každý dispečer má svojho zákazníka, a podľa toho sa chystá doprava a určí sa vodič, ktorý na zákazku pôjde. Pracovným dňom sa povinnosti nekončia. Telefón je v pohotovosti deň i noc. Dať si tichý tón pre spaním by bolo ozajstnou katastrofou.

Vo firme ste od jej založenia. Je málo žien, ktoré inklinujú kamiónom...

- Na žilinskej univerzite som vyštudovala železničnú dopravu, čo je k cestnej už len krôčik. Logistika je dôležitá pri akejkoľvek doprave. Do roka urobíme 17 až 18-tisíc nakládok. Pre mnohé firmy robíme prepravy just in time a jazdíme nonstop. Ide o trojzmenné prevádzky, takže kamióny sa neustále nakladajú a vykladajú. Keď si zoberieme, že rok má 250 pracovných dní, ide až o 60 nakládok denne.

Takouto štatistikou viete posúdiť, ako sa darí ekonomike Slovenska...

- Čo sa automobilového priemyslu týka, tak určite hej. Ak sa darí ekonomike, vozíme veľa, keď je útlm, poznať to na prepravách. Nedá mi nespomenúť plynovú krízu, ktorá trvala dva mesiace. Vtedy sa jazdilo podstatne menej.

Ako je to s prepravami v Európe v tomto nepokojnom čase?

- Situácia s prepravami v Európe je znepokojujúca. Boja sa najmä tí, ktorí čakajú na trajekty. Strašiakom je Veľká Británia, kde im naskakujú utečenci priamo do kamiónov. My Veľkú Britániu vozíme minimálne, ale ako tvrdia ostatní dopravcovia, je to hrôza. Celá Európa je menej bezpečná. Najmä vo Francúzsku musia byť vodiči pozornejší..

Máte toto ošetrené v rámci poistenia?

- Poistky máme, ale tie vás pred zlodejmi neuchránia. Na počet kilometrov ktoré robíme, t.j. 7,2 miliónov ročne, sa stávajú poistné udalosti, minimálne však vinou našich vodičov. So stratami sa počíta. Poistená je i každá sedačka poistením liečebných nákladov v zahraničí. Stáva sa nám že vodiči podstupujú operáciu v zahraničí.

Aj keď vo firme Comextrans je stav vodičov stabilizovaný, v rámci Slovenska je situácia dramatická...

- Čísla zamestnanosti v tomto segmente vylepšujú starší vodiči kamiónov. Svoju prácu si za roky obľúbili a inak si život predstaviť nevedia. Vodičské preukazy robili za iné ceny, než sú dnes, čo je prekážkou najmä pre mladých ľudí, pre ktorých sa vodičské oprávnenie na kamión stáva takmer nedostupné. Do budúcna pozeráme s veľkými obavami. Osobne si myslím, že problémy vyrieši až trh v dlhodobom horizonte. Pre našu spoločnosť jazdia vodiči z celého Slovenska. Veľké zastúpenie majú najmä východniari, ktorí jazdia úniu. Veľakrát sú mimo domova šesť až osem týždňov. Majú iný typ práce ako vodiči jazdiaci po Slovensku. V Európe je silná konkurencia. Konkurujú nám Poliaci i Balkánci. Na Slovensku si konkurujeme len medzi sebou, ale vonku medzi vodičmi z celej Európy.

Vodičov i automechanikov ste si vychovali aj z radov študentov...

- Študentom, ktorí ku nám chodia vykonávať prax, ponúkame možnosť zaplatenia vodičských preukazov. Pracujeme s nimi veľmi intenzívne. Správame sa ku nim ako k zamestnancom. Majú zabezpečenú stravu, dostávajú mzdu, pracovné oblečenie, v lete im poskytujeme brigády. Chodia ku nám radi. Máme podpísané dohody s viacerými školami o poskytovaní praktické vyučovania.

Akú zdatnosť vyžadujete od vodiča kamióna jazdiaceho po Európe?

- Musí vedieť čítať predovšetkým mapy. Samotné GPS nestačí. Často ich zavedie inam. Taktiež uvítame, ak je máličko jazykovo zdatný. Pomohlo by nám, keby sa otvoril odbor - vodič profesionál v kamiónovej doprave, lebo kamióny sú už pomaly zložitejšie ako lietadlo. Je v nich samá elektronika a bolo by fajn, keby sa s tým študenti oboznámili už počas štúdia. Pomohlo by to nielen nám, ale celému dopravnému trhu na Slovensku.

 Čo by ste v tomto roku uvítali z hľadiska špedície?

- Prvoradá je stabilizácia. Aby sme v zmenách, ktoré sme začali v minulom roku, úspešne pokračovali. Uvítali by sme taktiež zjednodušenie zákonov.

V minulom roku ste mali prvý ročník športovo zaujímavej akcie s názvom Comex -run. S akým posolstvom?

- Bol to beh zo SAD Ilava do Iliavky. Výťažok z dobrovoľného štartovného putoval na podporu handicapovaného človeka po úraze. Aj keď to nebola horibilná suma, skutok to bol ušľachtilý a plánujeme v tom pokračovať. Ďalší ročník bude v júni a už dnes máme viac než sto prihlásených. Verím, že akcia sa vydarí a prinesie opäť úžasný športový zážitok. (DV)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny Nadácie Tatra banky za umenie sú odovzdané
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  3. Trnavská univerzita v Trnave je výskumná a kvalitná
  4. Viac ako vzdelanie
  5. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  6. Pravda o proteínoch. Koľko ich potrebujeme a ktoré sú najzdravšie?
  7. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  8. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  9. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  10. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  1. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  2. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  3. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  4. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  5. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  6. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  7. BILLA má lacnejšie slovenské výrobky už teraz
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. Ceny Nadácie Tatra banky za umenie sú odovzdané
  1. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 12 873
  2. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 10 231
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 9 295
  4. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 7 787
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 7 645
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 465
  7. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 6 982
  8. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 6 014
  9. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 5 465
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 5 460

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Pred zimou opravili v meste viaceré cesty

V Považskej Bystrici obnovili pred zimou päť cestných úsekov.

Pokládka nového asfaltu na Lánoch, Dukelská ulica.

Opitému šoférovi hrozí rok za mrežami

Ďalší nezodpovedný vodič jazdil pod vplyvom alkoholu.

Ilustračné foto.

Obce musia zvýšiť poplatky za odpad

Zákon prikazuje, že za odpad nesmie obec doplácať, tak ako to bolo doteraz. Poplatky idú hore. Ttoto nie je jediná zmena. Na samosprávy sa valí zo štátu legislatívna smršť bez finančného krytia.

Na ceny poplatkov za odpad má vplyv aj miera separácie. Aj tam, kde funguje dobre, však budú za uloženie odpadu na skládku platiť viac. Podľa starostov dlhodobo chýba koncepčné riašenie zo strany štátu.

Dubničania sa na nájazdy nespoliehali

Slovenská hokejová liga pokračovala 24. kolom.

Dubničania (v bielom) hrali v Trnave.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Telo ženy našli v jarku, polícia prípad vyšetruje

V Kučišdorfskej doline došlo medzi vodičom a ďalšími dvoma osobami k fyzickej roztržke s nožom. Na mieste našli telo ženy bez známok života.

Zranený chlapec z havarovaného autobusu pri Nitre sa prebral

Autobus prešiel kontrolou len niekoľko dní pred nehodou.

Polícia brala v okolí Oravskej priehrady autá

Postihy za parkovanie pri priehrade sú čoraz prísnejšie.

Vianočné príspevky dôchodcom. Vieme, s akým príspevkom pred Vianocami môžu rátať

Sociálna poisťovňa začína už v týchto dňoch vyplácať dôchodcom vianočné príspevky. Kto a koľko dostane?

Vybrali SME

Už ste čítali?