Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Tempo v Comextranse udáva špedícia

Riaditeľkou dopravy v spoločnosti je Ing. Tatiana Zacharová, ktorá koordinuje jednotlivé oddelenia a riadi presun vozidiel medzi jednotlivými oddeleniami. V rozhovore s nami zhodnotila situáciu z hľadiska obchodu, vyťaženosti vozidiel a nových kontraktov.

- Minulý rok sa niesol v duchu stability aj na oddelení špedície. Mali sme stálych zákazníkov, čo sa prenieslo aj do tohto roka. Novinkou bolo otvorenie oddelenia s názvom Únia, kde sme prijali dvoch dispečerov. Sústredené sú v ňom vozidlá pod zahraničnými špedíciami, ktoré jazdia iba v rámci EÚ, mimo Slovenska. Zmeny sa udiali aj v jednotlivých pracovných zaradeniach. Vyčlenili sme dispečerov pre konkrétne oblasti. Samostatne pre Kaufland, samostatne pre firmy KIA, Hyundai a samostatne pre oblasť export-import zo Slovenska. Vyťažujeme vozidlá do Nemecka, Holandska, Belgicka... Niektoré spoločnosti sa neustále menia,  takže musíme byť flexibilní aj v tomto smere a okamžite zabezpečiť novovzniknuté požiadavky

SkryťVypnúť reklamu

Darí sa vám získavať nových zákazníkov?

- Je pravdou, že trh je v súčasnosti stabilizovaný a každý prepravca má svoje firmy, ktorým zabezpečuje špedíciu. Situácia už nie je taká dramatická ako v minulosti, keď sa firmy bili o každého jedného zákazníka. Zdravú konkurenciu však pociťujeme, takže sa musíme snažiť nielen v oblasti služieb, ale i v oblasti podmienok pre vodičov. Vodičov je nedostatok, čo vplýva na zvýšené nároky pri ich prijímaní do zamestnania. Tomu musíme prispôsobovať stratégiu rastu miezd v doprave  a zvýšenú starostlivosť na zlepšenie podmienok pre vodičov.

 Za exkluzívneho zákazníka označujete v súčasnosti Kaufland, čomu ste prispôsobili aj vozový park. Ako sa vyvíja situácia pri tomto klientovi?

- Spoločnosť Kaufland  Slovenská republika, v.o.s. sa neustále rozširuje. V súvislosti s rozširovaním prevádzok nám narastajú nové kontrakty. V minulom a tomto roku sme získali závozy pre ďalšie tri prevádzky,  Dolný Kubín, Rimavskú Sobotu a Čadcu. Celkovo vozíme pre 8  prevádzok spoločnosti Kaufland slovenská republika, v.o.s. Tieto závozy vozíme neustále – aj  sviatky, soboty i nedele.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyzerá bežný pracovný deň na špedícii?

- Dni máme dopredu namodelované od zákazníkov. Niektoré zákazky máme naplánované, niektoré sú náhodné a okamžité. Neustále riešime, vybavujeme. Raz vyťažováky, servisy áut, inokedy nakládky a vykládky tovaru. Popritom sledujeme, či vodiči dodržiavajú dohovor AETR ktorý presne stanovuje maximálnu dobu jazdy a povinné prestávky v doprave. Každý dispečer má svojho zákazníka, a podľa toho sa chystá doprava a určí sa vodič, ktorý na zákazku pôjde. Pracovným dňom sa povinnosti nekončia. Telefón je v pohotovosti deň i noc. Dať si tichý tón pre spaním by bolo ozajstnou katastrofou.

Vo firme ste od jej založenia. Je málo žien, ktoré inklinujú kamiónom...

- Na žilinskej univerzite som vyštudovala železničnú dopravu, čo je k cestnej už len krôčik. Logistika je dôležitá pri akejkoľvek doprave. Do roka urobíme 17 až 18-tisíc nakládok. Pre mnohé firmy robíme prepravy just in time a jazdíme nonstop. Ide o trojzmenné prevádzky, takže kamióny sa neustále nakladajú a vykladajú. Keď si zoberieme, že rok má 250 pracovných dní, ide až o 60 nakládok denne.

SkryťVypnúť reklamu

Takouto štatistikou viete posúdiť, ako sa darí ekonomike Slovenska...

- Čo sa automobilového priemyslu týka, tak určite hej. Ak sa darí ekonomike, vozíme veľa, keď je útlm, poznať to na prepravách. Nedá mi nespomenúť plynovú krízu, ktorá trvala dva mesiace. Vtedy sa jazdilo podstatne menej.

Ako je to s prepravami v Európe v tomto nepokojnom čase?

- Situácia s prepravami v Európe je znepokojujúca. Boja sa najmä tí, ktorí čakajú na trajekty. Strašiakom je Veľká Británia, kde im naskakujú utečenci priamo do kamiónov. My Veľkú Britániu vozíme minimálne, ale ako tvrdia ostatní dopravcovia, je to hrôza. Celá Európa je menej bezpečná. Najmä vo Francúzsku musia byť vodiči pozornejší..

Máte toto ošetrené v rámci poistenia?

- Poistky máme, ale tie vás pred zlodejmi neuchránia. Na počet kilometrov ktoré robíme, t.j. 7,2 miliónov ročne, sa stávajú poistné udalosti, minimálne však vinou našich vodičov. So stratami sa počíta. Poistená je i každá sedačka poistením liečebných nákladov v zahraničí. Stáva sa nám že vodiči podstupujú operáciu v zahraničí.

Aj keď vo firme Comextrans je stav vodičov stabilizovaný, v rámci Slovenska je situácia dramatická...

- Čísla zamestnanosti v tomto segmente vylepšujú starší vodiči kamiónov. Svoju prácu si za roky obľúbili a inak si život predstaviť nevedia. Vodičské preukazy robili za iné ceny, než sú dnes, čo je prekážkou najmä pre mladých ľudí, pre ktorých sa vodičské oprávnenie na kamión stáva takmer nedostupné. Do budúcna pozeráme s veľkými obavami. Osobne si myslím, že problémy vyrieši až trh v dlhodobom horizonte. Pre našu spoločnosť jazdia vodiči z celého Slovenska. Veľké zastúpenie majú najmä východniari, ktorí jazdia úniu. Veľakrát sú mimo domova šesť až osem týždňov. Majú iný typ práce ako vodiči jazdiaci po Slovensku. V Európe je silná konkurencia. Konkurujú nám Poliaci i Balkánci. Na Slovensku si konkurujeme len medzi sebou, ale vonku medzi vodičmi z celej Európy.

Vodičov i automechanikov ste si vychovali aj z radov študentov...

- Študentom, ktorí ku nám chodia vykonávať prax, ponúkame možnosť zaplatenia vodičských preukazov. Pracujeme s nimi veľmi intenzívne. Správame sa ku nim ako k zamestnancom. Majú zabezpečenú stravu, dostávajú mzdu, pracovné oblečenie, v lete im poskytujeme brigády. Chodia ku nám radi. Máme podpísané dohody s viacerými školami o poskytovaní praktické vyučovania.

Akú zdatnosť vyžadujete od vodiča kamióna jazdiaceho po Európe?

- Musí vedieť čítať predovšetkým mapy. Samotné GPS nestačí. Často ich zavedie inam. Taktiež uvítame, ak je máličko jazykovo zdatný. Pomohlo by nám, keby sa otvoril odbor - vodič profesionál v kamiónovej doprave, lebo kamióny sú už pomaly zložitejšie ako lietadlo. Je v nich samá elektronika a bolo by fajn, keby sa s tým študenti oboznámili už počas štúdia. Pomohlo by to nielen nám, ale celému dopravnému trhu na Slovensku.

 Čo by ste v tomto roku uvítali z hľadiska špedície?

- Prvoradá je stabilizácia. Aby sme v zmenách, ktoré sme začali v minulom roku, úspešne pokračovali. Uvítali by sme taktiež zjednodušenie zákonov.

V minulom roku ste mali prvý ročník športovo zaujímavej akcie s názvom Comex -run. S akým posolstvom?

- Bol to beh zo SAD Ilava do Iliavky. Výťažok z dobrovoľného štartovného putoval na podporu handicapovaného človeka po úraze. Aj keď to nebola horibilná suma, skutok to bol ušľachtilý a plánujeme v tom pokračovať. Ďalší ročník bude v júni a už dnes máme viac než sto prihlásených. Verím, že akcia sa vydarí a prinesie opäť úžasný športový zážitok. (DV)

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 479
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 912
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 274
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 364
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 331
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 756
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 499
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Riadenie
  2. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V úvodnom kole oblastných futbalových súťaží sa v premiére medzi oblastnou elitou neroztriasli kolená futbalistom Praznova. V Podmaníne exceloval trojgólový Peter Gardian. Zaujímavé duely sa hrali aj na ďalších ihriskách. Prekvapenie víkendu sa udialo v Lysej pod Makytou.


6 h
Plevník (v žltom) inkasoval v Zemianskych Kostoľanoch päťkrát.

V prvom kole nového ročníka futbalových súťaží sa odohrali zaujímavé zápasy. Nepríjemný začiatok v Beluši, kde musel ísť von brankár a jeden hráč skončil v nemocnici, výprask Brvnišťa a Plevníka či Udiča s nováčikovským elánom, toto všetko sa odohralo na ihriskách považskobystrického regiónu.


7 h

Pozrite si milé zábery našich najmenších.


21 h

V najvyššej oblastnej súťaži považskobystrického regiónu je štrnásť tímov a niekoľko z nich hlási boj o prvú priečku, čo sľubuje zaujímavý priebeh.


5. aug

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Riadenie
  2. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu