Nedeľa, 20. august, 2017 | Meniny má Anabela
Pridajte si svoje mesto

Tempo v Comextranse udáva špedícia

Riaditeľkou dopravy v spoločnosti je Ing. Tatiana Zacharová, ktorá koordinuje jednotlivé oddelenia a riadi presun vozidiel medzi jednotlivými oddeleniami. V rozhovore s nami zhodnotila situáciu z hľadiska obchodu, vyťaženosti vozidiel a nových kontraktov.

- Minulý rok sa niesol v duchu stability aj na oddelení špedície. Mali sme stálych zákazníkov, čo sa prenieslo aj do tohto roka. Novinkou bolo otvorenie oddelenia s názvom Únia, kde sme prijali dvoch dispečerov. Sústredené sú v ňom vozidlá pod zahraničnými špedíciami, ktoré jazdia iba v rámci EÚ, mimo Slovenska. Zmeny sa udiali aj v jednotlivých pracovných zaradeniach. Vyčlenili sme dispečerov pre konkrétne oblasti. Samostatne pre Kaufland, samostatne pre firmy KIA, Hyundai a samostatne pre oblasť export-import zo Slovenska. Vyťažujeme vozidlá do Nemecka, Holandska, Belgicka... Niektoré spoločnosti sa neustále menia,  takže musíme byť flexibilní aj v tomto smere a okamžite zabezpečiť novovzniknuté požiadavky

Darí sa vám získavať nových zákazníkov?

- Je pravdou, že trh je v súčasnosti stabilizovaný a každý prepravca má svoje firmy, ktorým zabezpečuje špedíciu. Situácia už nie je taká dramatická ako v minulosti, keď sa firmy bili o každého jedného zákazníka. Zdravú konkurenciu však pociťujeme, takže sa musíme snažiť nielen v oblasti služieb, ale i v oblasti podmienok pre vodičov. Vodičov je nedostatok, čo vplýva na zvýšené nároky pri ich prijímaní do zamestnania. Tomu musíme prispôsobovať stratégiu rastu miezd v doprave  a zvýšenú starostlivosť na zlepšenie podmienok pre vodičov.

 Za exkluzívneho zákazníka označujete v súčasnosti Kaufland, čomu ste prispôsobili aj vozový park. Ako sa vyvíja situácia pri tomto klientovi?

- Spoločnosť Kaufland  Slovenská republika, v.o.s. sa neustále rozširuje. V súvislosti s rozširovaním prevádzok nám narastajú nové kontrakty. V minulom a tomto roku sme získali závozy pre ďalšie tri prevádzky,  Dolný Kubín, Rimavskú Sobotu a Čadcu. Celkovo vozíme pre 8  prevádzok spoločnosti Kaufland slovenská republika, v.o.s. Tieto závozy vozíme neustále – aj  sviatky, soboty i nedele.

Ako vyzerá bežný pracovný deň na špedícii?

- Dni máme dopredu namodelované od zákazníkov. Niektoré zákazky máme naplánované, niektoré sú náhodné a okamžité. Neustále riešime, vybavujeme. Raz vyťažováky, servisy áut, inokedy nakládky a vykládky tovaru. Popritom sledujeme, či vodiči dodržiavajú dohovor AETR ktorý presne stanovuje maximálnu dobu jazdy a povinné prestávky v doprave. Každý dispečer má svojho zákazníka, a podľa toho sa chystá doprava a určí sa vodič, ktorý na zákazku pôjde. Pracovným dňom sa povinnosti nekončia. Telefón je v pohotovosti deň i noc. Dať si tichý tón pre spaním by bolo ozajstnou katastrofou.

Vo firme ste od jej založenia. Je málo žien, ktoré inklinujú kamiónom...

- Na žilinskej univerzite som vyštudovala železničnú dopravu, čo je k cestnej už len krôčik. Logistika je dôležitá pri akejkoľvek doprave. Do roka urobíme 17 až 18-tisíc nakládok. Pre mnohé firmy robíme prepravy just in time a jazdíme nonstop. Ide o trojzmenné prevádzky, takže kamióny sa neustále nakladajú a vykladajú. Keď si zoberieme, že rok má 250 pracovných dní, ide až o 60 nakládok denne.

Takouto štatistikou viete posúdiť, ako sa darí ekonomike Slovenska...

- Čo sa automobilového priemyslu týka, tak určite hej. Ak sa darí ekonomike, vozíme veľa, keď je útlm, poznať to na prepravách. Nedá mi nespomenúť plynovú krízu, ktorá trvala dva mesiace. Vtedy sa jazdilo podstatne menej.

Ako je to s prepravami v Európe v tomto nepokojnom čase?

- Situácia s prepravami v Európe je znepokojujúca. Boja sa najmä tí, ktorí čakajú na trajekty. Strašiakom je Veľká Británia, kde im naskakujú utečenci priamo do kamiónov. My Veľkú Britániu vozíme minimálne, ale ako tvrdia ostatní dopravcovia, je to hrôza. Celá Európa je menej bezpečná. Najmä vo Francúzsku musia byť vodiči pozornejší..

Máte toto ošetrené v rámci poistenia?

- Poistky máme, ale tie vás pred zlodejmi neuchránia. Na počet kilometrov ktoré robíme, t.j. 7,2 miliónov ročne, sa stávajú poistné udalosti, minimálne však vinou našich vodičov. So stratami sa počíta. Poistená je i každá sedačka poistením liečebných nákladov v zahraničí. Stáva sa nám že vodiči podstupujú operáciu v zahraničí.

Aj keď vo firme Comextrans je stav vodičov stabilizovaný, v rámci Slovenska je situácia dramatická...

- Čísla zamestnanosti v tomto segmente vylepšujú starší vodiči kamiónov. Svoju prácu si za roky obľúbili a inak si život predstaviť nevedia. Vodičské preukazy robili za iné ceny, než sú dnes, čo je prekážkou najmä pre mladých ľudí, pre ktorých sa vodičské oprávnenie na kamión stáva takmer nedostupné. Do budúcna pozeráme s veľkými obavami. Osobne si myslím, že problémy vyrieši až trh v dlhodobom horizonte. Pre našu spoločnosť jazdia vodiči z celého Slovenska. Veľké zastúpenie majú najmä východniari, ktorí jazdia úniu. Veľakrát sú mimo domova šesť až osem týždňov. Majú iný typ práce ako vodiči jazdiaci po Slovensku. V Európe je silná konkurencia. Konkurujú nám Poliaci i Balkánci. Na Slovensku si konkurujeme len medzi sebou, ale vonku medzi vodičmi z celej Európy.

Vodičov i automechanikov ste si vychovali aj z radov študentov...

- Študentom, ktorí ku nám chodia vykonávať prax, ponúkame možnosť zaplatenia vodičských preukazov. Pracujeme s nimi veľmi intenzívne. Správame sa ku nim ako k zamestnancom. Majú zabezpečenú stravu, dostávajú mzdu, pracovné oblečenie, v lete im poskytujeme brigády. Chodia ku nám radi. Máme podpísané dohody s viacerými školami o poskytovaní praktické vyučovania.

Akú zdatnosť vyžadujete od vodiča kamióna jazdiaceho po Európe?

- Musí vedieť čítať predovšetkým mapy. Samotné GPS nestačí. Často ich zavedie inam. Taktiež uvítame, ak je máličko jazykovo zdatný. Pomohlo by nám, keby sa otvoril odbor - vodič profesionál v kamiónovej doprave, lebo kamióny sú už pomaly zložitejšie ako lietadlo. Je v nich samá elektronika a bolo by fajn, keby sa s tým študenti oboznámili už počas štúdia. Pomohlo by to nielen nám, ale celému dopravnému trhu na Slovensku.

 Čo by ste v tomto roku uvítali z hľadiska špedície?

- Prvoradá je stabilizácia. Aby sme v zmenách, ktoré sme začali v minulom roku, úspešne pokračovali. Uvítali by sme taktiež zjednodušenie zákonov.

V minulom roku ste mali prvý ročník športovo zaujímavej akcie s názvom Comex -run. S akým posolstvom?

- Bol to beh zo SAD Ilava do Iliavky. Výťažok z dobrovoľného štartovného putoval na podporu handicapovaného človeka po úraze. Aj keď to nebola horibilná suma, skutok to bol ušľachtilý a plánujeme v tom pokračovať. Ďalší ročník bude v júni a už dnes máme viac než sto prihlásených. Verím, že akcia sa vydarí a prinesie opäť úžasný športový zážitok. (DV)


  1. Ukázal sklamané Slovensko, ktoré má blízko k extrémizmu 5 014
  2. Pre včelárov bol rok katastrofálny 821
  3. Futbalový program v nedeľu 202
  4. Na prízemí školy je zatiaľ stavenisko 99
  5. V Orlovskom kaštieli vystúpi majster jazzu 82
  6. Medzi Púchovom a Žilinou osobné vlaky nahradia autobusy 68
  7. Country festival stále láka aj nových návštevníkov 58
  8. Na plavárni je havarijná situácia. Otvoria ju? 44
  9. Lieskovanka opäť položila latku vyššie 30
  10. Futbalový program v sobotu 23

Riešime za Vás

Stromy
Považská Bystrica

Stromy

V riešení
Považská Bystrica

Kosenie

V riešení
Pridaj svoj podnet

Najčítanejšie správy

Považská Bystrica

Ukázal sklamané Slovensko, ktoré má blízko k extrémizmu

Mladý fotograf z Považia vyhral Slovak Press Photo v jednej z kategórii za sériu, kde hľadal príčiny narastajúcej podpory extrémizmu. Teraz chce ukázať svetu aj život v uliciach rodného mesta.

Pre včelárov bol rok katastrofálny

Medu je menej. Včelárom padlo množstvo rodín. Včelstvá decimujú horúčavy, chemické postreky, klieštik. Mali tiež nedostatok potrebnej výživy pre skoré jarné mrazy.

Futbalový program v nedeľu

Ponuka na nedeľu 20. augusta je naozaj bohatá, po dlhšej prestávke sa v krajskej súťaži predstavia ráno doma aj hráči Považskej Bystrice.

Na prízemí školy je zatiaľ stavenisko

Materskú školu presťahujú do budovy základnej školy. Robia stavebné úpravy.

V Orlovskom kaštieli vystúpi majster jazzu

Už túto sobotu sa na nádvorí kaštieľa predstaví legenda slovenskej jazzovej hudby Martin Uherek. Spolu s triom Nothing but swing pripravili pre návštevníkov nezabudnuteľné hudobné chvíle.

Blízke regióny

Zomrel účastník motoristického podujatia v Lehote pod Vtáčnikom

Smrť tridsaťjedenročného pretekára nezapríčinila nehoda.

Dom na strome. Kúpeľné mestečko má novú atrakciu

Domček na strome sa nachádza v blízkosti Kúpeľného parku na turistickej trase smerom na kopec Klepáč.

Mesto zverejnilo účinkujúcich na Baníckom jarmoku

O účinkujúcich rozhodli ľudia hlasovaním na facebooku.

Bili sa diváci aj hráči. Kluby za futbalovú tragikomédiu zaplatia mastné pokuty

Štadión v Kolačne bude poriadne dlho zatvorený. Trest však nedostali len fanúšikovia, ale i hráči.

ZMENÁREŇ: Zverila sa do rúk odborníkov opäť. Vyplatilo sa!

Sympatickú Evu sme v rámci Zmenárne premenili už po druhýkrát. Keďže je vernou čitateľkou našich novín, zapojila sa do premeny po niekoľkých rokoch opäť a vyplatilo sa.

Všetky správy

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy. Najvyššia z nich, Eurovea 2 by mala vyrásť do roku 2020.

Zomrel účastník motoristického podujatia v Lehote pod Vtáčnikom

Smrť tridsaťjedenročného pretekára nezapríčinila nehoda.

Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO

Sobotné derby, ktoré skončilo prehrou domácich, malo predohru ešte mimo štadióna. Fanúšikovia Slovana sa predviedli na toaletách.

Kam vyraziť