POVAŽSKÁ BYSTRICA. Kritické slová na dlhé čakanie, keď vodič chce odbočiť v čase špičky z Orlovského mosta smerom na Púchov, padajú už niekoľko rokov. Semafory síce na konci mosta sú, ale po otvorení diaľnice prestali fungovať. Onedlho by sa to malo zmeniť.
Koniec riskovaniu
V snahe vyhnúť sa čakaniu vodiči na moste neraz radšej riskujú. Prechádzajú do pravého pruhu a odbočujú smerom na Žilinu. Na prvej križovatke sa otočia a konečne môžu ísť smerom na Púchov.
Dlhé čakanie pri odbočení doľava spôsobuje v čase špičky množstvo áut prichádzajúcich z priemyselnej zóny v Považskom Podhradí. V minulosti dopravu riadil semafor. Prestal fungovať, keď spustili semafory regulujúce dopravu z diaľničného privádzača.
Je potrebná synchronizácia
Správcom cesty II/517, súčasťou ktorej je aj Orlovský most, je Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja. Patrí jej aj nefunkčný semafor na konci mosta. O probléme s dopravou kraj vie. „Aby mohlo byť signalizačné zariadenie opäť spustené, je potrebné zosynchronizovať ho so zariadením na križovatke na diaľničný privádzač,“ informovala Veronika Rezáková z Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Dobrá správa
K tejto problematike sa uskutočnilo niekoľko rokovaní za účasti zástupcov kraja, Správy ciest TSK, okresného úradu, dopravného inšpektorátu a mesta Považská Bystrica. Dobré správy pre vodičov prišli z rokovania 20. septembra. „Zúčastnené strany sa zhodli na potrebe opätovného sprevádzkovania svetelnej signalizácie na križovatke II/507 – II/517, ktoré zabezpečí Správa ciest TSK v termíne do konca októbra 2016,“ povedala Rezáková.
Na synchronizácii oboch križovatiek na moste trvá aj okresný dopravný inšpektorát. „Z našej strany je podmienka, aby semafor fungoval minimálne v dopravnej špičke a bol zosynchronizovaný so semaforom v strede Orlovského mosta. V opačnom prípade by mohli vznikať kolóny,“ povedal riaditeľ považskobystrického okresného inšpektorátu Ľubomír Dvorský.
Prevedú ju pod mesto
Predpokladané náklady na opätovné spustenie semaforu sú do 4-tisíc eur, vrátane DPH. „Správa ciest zároveň zabezpečí jeho zosynchronizovanie so svetelnou signalizáciou na križovatke na diaľničný privádzač. Prevádzka samotnej svetelnej križovatky bude po jej sprevádzkovaní SC TSK v gescii mesta Považská Bystrica,“ doplnila Rezáková.
Informácie potvrdil aj primátor Považskej Bystrice Karol Janas. „Dohodli sme sa, že kraj zafinancuje rekonštrukciu svetelnej signalizácie a mesto ju prevezme do vlastníctva, aby dokázalo čo najlepšie koordinovať a riadiť križovatky v meste. Termín prevzatia sa odvíja od termínu opravy signalizácie. Mesto nemá problém na najbližšom zastupiteľstve prevziať ju do vlastníctva,“ dodal.