Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Na trati už robia prípravné práce

Medzi Považskou Bystricou a Púchovom sa začína pracovať na rekonštrukcii železnice. Má priniesť úsporu vo vzdialenosti aj čase prepravy.

K prípravným prácam patrí aj výrub drevín.K prípravným prácam patrí aj výrub drevín. (Zdroj: PL)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Železnice Slovenskej republiky podpísali podľa hovorkyne Martiny Pavlíkovej 7. júla 2016 zmluvu na modernizáciu železničného úseku Púchov – Považská Teplá na rýchlosť vlakov do 160 km/hod. Takmer 16 kilometrov dlhý úsek zmodernizuje Združenie Nimnica za 364,9 milióna eur bez DPH.

Výstavba prvej etapy modernizácie trate Púchov – Žilina potrvá 40 mesiacov. „Víťazom nadlimitnej zákazky sa stalo Združenie Nimnica, keďže splnilo podmienky súťaže a ponúklo najnižšiu cenu. Vedúcim členom združenia je Doprastav, a.s. V súčasnosti bolo odovzdané stavenisko zhotoviteľovi a v teréne prebiehajú prípravné práce,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Skryť Vypnúť reklamu

Pribudnú mosty, tunely, nástupištia

V smere od Púchova do Považskej Bystrice sa nová trať začne odkláňať hneď za púchovskou stanicou. Novopostaveným mostom prejde železnica medzi Váh a derivačný kanál. Nový most nad Nosickým kanálom pre cestujúcich a verejnosť zabezpečí prepojenie obce Nosice s ostrovnou časťou a bude slúžiť pre pešiu a cyklistickú dopravu k zastávke Nosice, ako aj pre prístup verejnosti na ostrovnú časť. Tam je plánovaná aj nová náhradná zastávka Nosice, ktorá bude prístupná aj z Nimnice.

V tomto priestore bude nové teleso železnice pokračovať až na juhovýchodný koniec Nimnice, kde premostí cestu a zaústi do tunela Diel. Ten bude mať dĺžku takmer 1100 metrov.

Najzložitejší most

Výjazd z tunela Diel bude za Kúpeľmi Nimnica v smere do Udiče na ďalší nový most. „Ten prevádza dvojkoľajnú trať cez Nosickú priehradu pomocou dvanástich mostných polí s dĺžkou nosnej konštrukcie 593,6 m, čo tento most zaraďuje medzi najdlhšie,“ uviedol hovorca Doprastavu Ján Brodenec. Most má šírku 16,47 metra a bol navrhnutý ako dvojkoľajný s obojstrannými chodníkmi na pravej strane pre chodcov a cyklistov. „Súčasťou mosta sú pylóny výšky 6,55 metra, ktoré dotvárajú závesný systém. Most svojou technologickou zložitosťou aj komplikovanou polohou z hľadiska zásobovania počas realizácie patrí medzi najnáročnejšie objekty v rámci celej stavby,“ uviedol hovorca Doprastavu Brodenec. Prostredníctvom tohto mosta prejde železnica ďalej na milochovskú stranu.

Skryť Vypnúť reklamu

Obyvatelia časti Milochov budú mať novú zastávku, ktorá sa presunie o niekoľko stoviek metrov ďalej od centra mestskej časti.

Ďalšia časť

Ďalej pôjde železnica niekoľko metrov v pôvodnom telese dnešnej trate a v mieste dnešného podjazdu popod železnicu. Medzi Dolným a Horným Milochovom vojde do druhého tunela trate s názvom Milochov. Takmer dvojkilometrový tunel opustí železnica pri areáli bývalých Považských strojární, kde sa napojí na existujúce teleso trate. Oblúkom, ktorý bude posunutý bližšie ku korytu Váhu, železnica zaústi do železničnej stanice Považská Bystrica.

Stanica

Koľajisko stanice sa tiež zmení, zníži počet koľají. Pri budove sa bude nachádzať prvé nástupište, ku ktorému budú prichádzať vlaky, takže cestujúci pri nástupe smerom na Žilinu už nebudú križovať koľajnice. Zrekonštruuje sa aj podchod, pribudne výťah a vynoví sa druhé nástupište. Hoci sa budova stanice nezmení, pribudnúť má audiovizuálny systém, ktorý bude hlásiť a ukazovať najbližšie odchody vlakov, prípadne meškania. Zaujímavosťou je tiež, že výhybky a vlakové cesty v stanici budú ovládané diaľkovo z Púchova.

Skryť Vypnúť reklamu

Trať z Považskej Bystrice smerom do Považskej Teplej bude preložená do tiahleho oblúka. Pretne aj dnešné rybníky pred Považskou Teplou. Na úseku pribudne niekoľko mostov, priecestia budú zrušené. Stanica v Považskej Teplej sa zmení na zastávku s postrannými nástupišťami, zrušia sa na nej výhybky a manipulačné koľaje. Uvažuje sa aj s demoláciou jednej z budov.

Kedy a čo sa bude robiť

Podľa hovorcu Doprastavu sa s prácami na tuneloch, mostoch a na prestavbe stanice Považská Bystrica začne už v tomto roku. Rovnako sa začne aj prestavba v Považskej Teplej. Úsek, ktorý sa začne stavať až neskôr, bude v okolí sídliska Stred a ďalej smerom na Považskú Teplú.

Bude sa aj asanovať

Stavba si vyžiada aj demolácie. V Nimnici asanáciu dvoch bytoviek. Starosta obce Ladislav Ďureček informoval na zasadnutí zastupiteľstva o výstavbe náhradných bytov pre vysťahovaných obyvateľov. „Súčasní vlastníci bytových jednotiek získajú novopostavené byty do svojho vlastníctva zámennou zmluvou za svoje súčasné byty so ŽSR. Nebudú musieť nič priplácať. Traja vlastníci si požiadali o finančnú náhradu bez uplatnenia náhradnej výstavby. Z dvanástich bytov a dvoch bytových domov by sa tak realizovala výstavba jedného bytového domu s deviatimi bytmi,“ doplnil starosta

S asanáciou sa počíta aj v Milochove. „Práce na portáloch by sa mali začať v tomto roku, záleží to však od vyriešenia domov v lokalite východného portálu tunela Milochov,“ doplnil Brodenec.

Prípravné práce

Už dnes vidno prípravné práce, stavenisko bolo odovzdané začiatkom septembra. Po celej trase pribúdajú geodetické označenia, začalo sa aj s výrubom drevín. Medzi Váhom a stanicou už prebieha rozsiahly výrub drevín. Pred Nimnicou sa začínajú práce na premostení cesty II/517. V Nosiciach sa aktuálne stavia dočasný most, ktorým sa budú mechanizmy presúvať na ostrovnú časť Nosíc.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 894
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 848
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 508
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 218
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 701
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 673
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 662
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 311
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 177
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Gang páchal predovšetkým drogovú, ale aj inú trestnú činnosť od roku 2010 na území Trenčianskeho a Žilinského kraja v mestách Púchov, Považská Bystrica, Ilava, Dubnica nad Váhom, Trenčín či Žilina a v ich okolí.


SITA 11. jún
Róbert Boženík ako mladší žiak Terchovej. Stojí v hornom rade druhý sprava, jeho prvý tréner Marián Zajac stojí v hornom rade prvý zľava.

Michal Ďuriš, Stanislav Lobotka, Róbert Boženík, Peter Pekarík a ich inšpiratívne príbehy.


10. jún
Na tému elektrobicykle a ich údržba sme sa rozprávali s cykloexpertom Petrom Kaczorom z Intersportu.

Radí cykloexpert Peter Kaczor z Intersportu.


11. jún

41-ročný vodič mal naponáhlo.


10. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na mieste nehody zasahoval vrtuľník.


TASR 14 h

Aj keď na Slovensku sú takmer všetky pavúky jedovaté, stepník patrí k tým s prudším jedom. Odborníčka však ubezpečuje, že stretnúť takéhoto pavúka je pomerne vzácne a rovnako vzácne je aj to, žeby človeka uštipol. Pri pohryznutí nedôjde k ohrozeniu života.


11. jún

Pacientom sa výrazne zlepšil stav a viditeľne schudli.


11. jún

Minister povedal, že za istých okolností bude možné čerpať zdroje z plánu obnovy historických verejných budov. Podľa jedného z variantov mala byť pôvodná historická budova zbúraná.


11. jún

Už ste čítali?