Po krajských cestách jazdí 30 modrých autobusov novej generácie

Tridsiatka moderných autobusov novej generácie SAD Trenčín, a. s., na krajských cestách pribudla aj vďaka čiastke z rozpočtu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK). Z ciest tak vymiznú posledné vozidlá, ktoré nespĺňali európske normy.

Sú komfortnejšie, modernejšie, ale hlavne bezpečnejšie. Modré autobusy Crossway odvezú od 76 do 88 cestujúcich, ktorým okrem klimatizovaných priestorov a bezpečnostných pásov ponúknu aj možnosť bezplatného pripojenia na WiFi.

Nové autobusy prímestskej autobusovej dopravy (PAD) sú nasadené vo všetkých prevádzkach SAD Trenčín, a. s., teda v Považskej Bystrici, Púchove, Ilave, Trenčíne, Novom Meste nad Váhom aj na Myjave. Tridsiatka vozidiel je koncipovaná podľa najprísnejších európskych noriem. Vozidlá disponujú čelnými i bočnými elektronickými informačnými tabuľami na zlepšenie orientácie cestujúcej verejnosti na frekventovaných zastávkach.

Rastie kultúra aj kvalita cestovania

Modernizáciou vozidiel PAD kraj napĺňa strategické ciele projektu Zelená župa. „Nové autobusy sú výrazne šetrné voči životnému prostrediu, pretože ako celkom prvé majú moderné ekologické motory EURO 6. Zároveň sa zvyšuje aj bezpečnosť cestujúcich, keďže nové autobusy majú celkom iné charakteristické vlastnosti aj v tejto oblasti,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška tesne po slávnostnom prestrihnutí pásky, ktoré autobusom symbolicky umožnilo vstup na krajské cesty. Cestujúcim i vodičom zaželal mnoho šťastných kilometrov.

Jeho slová potvrdil aj predseda dozornej rady SAD Trenčín, a. s., George Trabelssie. „Nové autobusy majú mnoho bezpečnostných prvkov, ktoré tým starším chýbajú. Ich prevádzka je oveľa ekonomickejšia, pretože náklady na servis a prípadné opravy sú omnoho menšie,“ komentoval za SAD Trenčín, a. s., a informoval aj o ďalšej novinke, ktorá má verejnosť motivovať k využívaniu PAD: „Po prvýkrát sa zaraďujú na cesty dva vozíky za autobusy, ktoré budú slúžiť cyklistickej verejnosti. Dodnes bicykle zaberali priestor v autobusoch, odteraz na špeciálne vybratých trasách so zvýšeným pohybom cyklistov budú jazdiť autobusy s cyklovozíkmi.“ S cyklovozíkmi sa verejnosť mohla prvýkrát stretnúť už aj počas Dňa otvorených dverí na TSK 3. októbra 2016.

Cena lístkov neporastie

Rozšírením vozového parku SAD Trenčín, a. s., sa priemerný vek autobusov spoločnosti znížil z pôvodného 8,07 roka na 6,82 roka. „Zakúpením nových autobusov sa cena cestovných lístkov nezvyšuje, ale ostáva zachovaná. Naopak, na TSK máme tendenciu upravovať cenu lístkov smerom dole,“ povedal trenčiansky župan na margo zavedenia jednotného systému zliav pre dôchodcov, a v obciach a mestách, kde nepremáva mestská hromadná doprava, nultého tarifného pásma.

Modré autobusy SAD Trenčín, a. s., ročne prepravia necelých 16 mil. cestujúcich. Zvýšiť tento počet sa dlhodobo snaží aj vedenie TSK. Počas Európskeho týždňa mobility kraj spolu so SAD Trenčín, a. s., a SAD Prievidza, a. s., zorganizoval prieskum mienky cestujúcej verejnosti zameraný na ich spokojnosť a preferencie, ktorého výsledky sa postupne premietnu do konkrétnych opatrení. Pre zachovanie obslužnosti vo všetkých častiach kraja sa TSK snaží nastaviť sieť autobusov optimálne a ekonomicky oprávnené náklady svojim dvom zmluvným prepravcom, vyplývajúce zo zákona a nariadenia EÚ, hradí dôsledne. Na rok 2016 z svojho rozpočtu pre oboch dopravcov vyčlenil takmer 18 mil. eur. Aj vďaka tejto sume má 30 nových autobusov nielen SAD Trenčín, a. s., ale aj druhý dopravca, SAD Prievidza, a. s., ktorý ich užíva už od júna tohto roka.

Prišli aj študenti

Svedkami slávnostného vypustenia nových vozidiel na cesty boli, okrem už vyššie uvedených, aj poslanci Zastupiteľstva TSK, ďalší zamestnanci Úradu TSK a SAD Trenčín, a. s., rovnako ako aj študenti viacerých stredných škôl: Dopravnej akadémie Trenčín, Strednej zdravotníckej školy a Strednej odbornej školy stavebnej. Práve oni totiž tvoria veľkú časť podielu cestujúcich PAD. Okrem možnosti absolvovať premiérovú jazdu novým autobusom priamo s trenčianskym županom, si mohli obzrieť aj to, ako funguje moderný dispečing, čo všetko dokáže aplikácia UBIAN a na vlastné oči mohli obdivovať aj už nepojazdný, no výnimočný model autobusu RTO.

VERONIKA REZÁKOVÁ

TRENČIANSKY SAMOSPRÁVNY KRAJ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 243
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 269
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 931
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 401
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 118
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 182
  1. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  5. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  6. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  7. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  8. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Kubínski turisti na Jilemnického 25-ke.

Zmeny sa udiali v dôsledku zosuvu skál v úžine.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Pán Jozef Šamaj využíva inteligentnú domácu asistentku vyše roka.

Trenčianska župa za ňu získala ocenenie.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


  1. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  5. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  6. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  7. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  8. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu