Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

V regióne pribudlo 30 nových autobusov

Úroveň cestovania v prímestskej doprave, ktorú zabezpečuje SAD Trenčín, by mali skvalitniť nové autobusy. Spolu s nimi pribudli ďalšie novinky.

V nových autobusoch je väčší komfort nielen pre cestujúcich, ale aj šoférov. V nových autobusoch je väčší komfort nielen pre cestujúcich, ale aj šoférov. (Zdroj: YEL)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Vozový park prímestskej dopravy, ktorú zabezpečuje SAD Trenčín od Považskej Bystrice až po Myjavu, je bohatší o nové autobusy Crosway. Tie boli slávnostne odovzdané dopravcovi v polovici novembra.

Nové autobusy

„Uvádzame do prevádzky 25 autobusov dĺžky 10,7 m, ktorých kapacita je 76 cestujúcich, a 5 dlhších autobusov s kapacitou 88 osôb. Priemerný vek autobusov sa tak v SAD Trenčín znížil na 6,82 roka. Spolu predstavuje flotila starých aj nových autobusov počet 303 vozidiel,“ uviedla Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín, a.s.

SkryťVypnúť reklamu

„Som nesmierne rád, že môžeme cestujúcim dať do užívania nové vozidlá. Sľubujeme si od toho zvýšenie bezpečnosti, zvýšenie kvality a kultúry cestovania. Tu sa nám potvrdilo, že cestujúci oceňujú tieto zmeny. Potvrdil nám to aj prieskum. Napriek tomu, že trendy sú skôr naklonené individuálnej doprave, chceme aj týmto spôsobom stabilizovať počet odchádzajúcej verejnosti od verejnej dopravy,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška, ktorý spoločne s predsedom dozornej rady SAD Georgom Trabelssiem symbolicky odovzdávali nové autobusy.

Bezpečnostné pásy aj WIFI

Na prvý pohľad sa autobusy líšia len dizajnom, nové technologické prvky sa skrývajú vo vozidle. „Doplnená bola do autobusov bočná digitálna tabuľa s informáciou o trase, digitálny tachograf, ekologickejší motor EURO 6 a samostatne programovateľné nezávislé vykurovanie a klimatizácia. Novinkou sú bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, ktoré zvyšujú bezpečnosť cestujúcich a do konca roka dodá operátor aj zariadenia wifi, čo ocenia najmä študenti,“ doplnila Strelcová.

SkryťVypnúť reklamu

Zlepší sa aj komfort vodičov, ktorých pohodlie má priamy vplyv na pozornosť pri jazde. „V týchto autobusoch nám pribudli sedačky pre šoféra s vyhrievaním, určite nám to zlepší každodennú prácu,“ uviedli šoféri stojaci pred novými vozidlami.

Lepšia kultúra cestovania

Starších vozidiel na prímestských linkách ubúda, nové prinášajú lepšiu kultúru cestovania len v prípade, že ich cestujúci šetria. „Musím povedať, že cestujúci vnímajú novotu autobusov a podľa mňa je aj menej poškodzovania. Ľudia sú radi, keď sa môžu zviesť v čistom autobuse. Nedávno sa mi však stalo, že po mladých cestujúcich zostala „kôpka“ na sedadlách aj na podlahe. Je veľmi nepríjemné, keď musí šofér v čase medzi spojmi ešte aj upratovať, či umývať autobus po cestujúcich,“ posťažoval sa jeden zo skupinky šoférov.

SkryťVypnúť reklamu

Kúpili aj prívesné vozíky pre bicykle

Úplnou novinkou v kraji bude počas cyklistickej sezóny prevádzka autobusov s prívesnými vozíkmi umožňujúcimi prepravu bicyklov. Dva vozíky budú slúžiť na linkách, ktoré cyklisti vyberú v ankete. „TSK začal na dňoch otvorených dverí začiatkom októbra robiť anketu, kde by ľudia chceli, aby vozíky jazdili. Predsa len cyklisti samotní najlepšie vedia, kde by to bolo potrebné najviac. Dokonca v ankete sa bude súťažiť aj o nový bicykel,“ uviedol Juraj Popluhár, generálny riaditeľ SAD Trenčín.

Cestovné sa nemení, spoje len minimálne

Napriek kúpe nových vozidiel, cestovné aj po decembrovej zmene cestovného poriadku v prímestskej doprave v kraji zostáva zachované.

Od decembra prichádza do platnosti nový cestovný poriadok verejnej dopravy na Slovensku, odvíjajúci sa hlavne od zmeny vlakového poriadku. „Zmeny v prímestskej doprave budú minimálne, ide skôr o posuny jednotlivých spojov ako o väčšie zmeny. Čo sa týka prípojov vlakov a autobusov, treba povedať, že v našom regióne sme veľmi postihnutí výstavbou železničného koridoru. Dopravné systémy potrebujú pre svoje efektívne fungovanie stabilitu, ktorú momentálne železnica, ako nosný dopravný systém, nemá, pretože pre rozsiahle výluky musí často meniť svoj poriadok. Je potrebné počkať, pokiaľ sa železnica po Považskú Bystricu zrekonštruuje a železnica prijme cestovný poriadok, ktorý bude platiť celý rok. Je to základná podmienka toho, aby sme mohli urobiť prípoje ku jednotlivým vlakom,“ doplnil Popluhár.

Chcú integrovaný systém dopravy

Kraje, napríklad na Morave, majú vytvorený integrovaný dopravný systém, ktorý zjednocuje podmienky vo všetkých druhoch verejnej dopravy. Ľudia v regióne tak cestujú vlakom aj autobusom na jeden lístok, premávka spojov je v pravidelných intervaloch a dbá sa tiež na prípoj spojov.

„Máme záujem, aby v kraji fungovala integrovaná doprava. Veľa záleží na tom, ako sa k otázke integrovaného systému postaví ministerstvo dopravy, či vytvorí dopravné autority, ktoré by regulovali spoje a verejnú dopravu. Uvítal by som, keby sme spolu so Žilinským krajom mohli vytvoriť spoločný systém, už teraz máme veľa vecí spoločných. Žilinský kraj už robí štúdiu zavedenia integrovanej dopravy, radi by sme sa k tomu pripojili. Avšak termín reálneho zavedenia je zatiaľ neznámy,“ dodal trenčiansky župa Jaroslav Baška.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 838
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 779
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 604
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 523
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 221
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 740
  7. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 3 709
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 621

Blogy SME

  1. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  2. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  3. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  5. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  6. Irena Šimuneková: Voda
  7. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  8. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 302
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 000
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 11 800
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 243
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 591
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 7 000
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 342
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 354
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Považskobystrickému cestovateľovi a dobrodruhovi Romanovi Klinčúchovi so spolulezcami zo Záskalia dovolil životunebezpečný žľab výstup na európsky majestát.


15 h
Futbalisti Lednice (v bielom) minulú sezónu nedohrali.

V oblastnej ôsmej lige sa do jesennej časti zapojilo trinásť tímov. V kluboch nastali hráčske aj trénerské zmeny.


19 h

Prvý tiket spolu s kompasom fanúšika nájdete v aktuálnom vydaní MY Novín.


(red) 22 h
ilustračná foto

Iba traja kandidáti zverejnili svoj transparentný účet, je to pritom ich povinnosť.


10. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Jeden muž sa pobytu za mrežami vyhýba už 14 rokov.


11. aug

Väčšina hľadaných sa skrýva, pretože na nich bol vydaný príkaz na zatknutie.


23 h

Vodič Hyundaia prešiel do protismeru, čelne sa zrazil s kamiónom.


18 h

Na Horehroní ožívajú švajčiarske električky.


10. aug

Blogy SME

  1. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  2. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  3. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  5. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  6. Irena Šimuneková: Voda
  7. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  8. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 302
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 000
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 11 800
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 243
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 591
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 7 000
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 342
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 354
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu