Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Pre Slovensko unikátna stavba, pre miestnych veľa obmedzení

Rekonštrukcia zatiaľ najnáročnejšieho úseku hlavnej slovenskej železničnej tepny medzi Považskou Teplou a Púchovom za 364,9 miliónov eur trvá už pol roka. Realizuje ju Združenie Nimnica.

Miesto, kde bude západný portál tunela.Miesto, kde bude západný portál tunela. (Zdroj: PL)

POVAŽSKÁ BYSTRICA/PÚCHOV. Rozostavaný úsek železnice je stavebne veľmi zaujímavý a rekonštrukcia má priniesť zrýchlenia dopravy. Stavba sa však nepríjemne dotkne obyvateľov v oblastiach, kde sa bude realizovať.

Zvýšenie rýchlosti

Rekonštrukcia trate sa začala len na jeseň, momentálne prebiehajú prípravné práce.

„Plánovaný čas výstavby je 40 mesiacov,“ uviedla Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky. „Predpokladáme, že po ukončení celého úseku Púchov – Považská Teplá budú vlaky z Bratislavy do Žiliny môcť využívať rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu,“ ďalej vysvetlila.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavý úsek

Rozostavaný úsek železnice je stavebne veľmi zaujímavý, nachádzať sa tu bude niekoľko mostov.

„Hneď na začiatku stavby je zaujímavý šesťpoľový oceľový most, ktorý bude pokračovať ďalším mostom budovaným spôsobom letmej betonáže,“ uviedol stavbyvedúci Vladimír Samek zo Združenia Nimnica. Most zaústi do západného portálu tunela Diel, ktorý má mať dĺžku 1082 metrov. Vlaky z neho budú vychádzať na 600 metrov dlhú estakádu ponad Nosickú priehradu.

„Dĺžkou, spôsobom výstavby i zakladania je tento most na Slovensku jedinečný. Iba na ďalších 600 metroch sa teleso novej trate stretne s pôvodnou trasou, potom prejde do ďalšieho tunela Milochov,“ povedal Samek.

Asanácie, zeleň a zastávka

Hoci je stavba významnou investíciou v regióne, výstavba prináša aj negatívne zásahy do prostredia a kvality života obyvateľov regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

Pre niektorých obyvateľov ide o dočasné obmedzenia, pre mnohých o trvalé zmeny. Viacerých obyvateľov čaká zmena adresy.

Budovanie železnice si totiž vyžiadalo aj demoláciu stavieb, vrátane obytných domov v Milochove a Nimnici. Časť obyvateľov bola finančne odškodnená, ostatným postavia nové ubytovanie.

Pre výstavbu zmizne tiež vyše štyritisíc stromov a približne 28 kilometrov štvorcových krovín. „Spoločenská hodnota bola vyčíslená na 2,26 miliónov eur, ktorú železnice uhradili jednotlivým obciam,“ doplnila Pavlíková.

Trvalým negatívnym dopadom bude po dokončení aj úplné zrušenie zastavovania osobných vlakov v Milochove. Trať totiž neprechádza pôvodným telesom, a hoci sa mala zastávka najskôr posúvať, dnes je už rozhodnuté, že nebude vôbec.

Dopady výstavby

Obyvatelia sa tiež obávajú zlých precedensov z výstavby diaľnice, či výstavby železničných tratí v iných regiónoch. Ide najmä o zhoršené životné prostredie, hluk, špinu a pohyb ťažkých vozidiel v obytných zónach.

SkryťVypnúť reklamu

Veľkou obavou je aj „naťahovanie“ výstavby, na ktoré momentálne doplácajú obyvatelia Trenčína, kde sa malo rekonštruovaným úsekom už dávno jazdiť.

„Snažíme sa, aby sa situácia z Trenčína pri tejto stavbe neopakovala, aj preto chceme mať túto stavbu pod kontrolou. Každý týždeň sledujeme postup prác a akékoľvek aj malé veci chceme riešiť, aby k oneskoreniu nedošlo,“ uviedol Martin Erdössy, generálny riaditeľ ŽSR.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  1. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  2. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  3. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  4. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  5. Ďalší ekologický krok BILLA
  6. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  7. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  8. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 121
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 230
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 077
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 378
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 776
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 354
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 167
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 989

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 028
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 683
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 378
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 183
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 053
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 685
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 230
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

ilustračná foto

Už v najbližších týždňoch budú mať obyvatelia Púchova možnosť začať triediť použité jedlé oleje a tuky.


SITA 22 h

Športovisko bolo po desiatkach rokov používania v dezolátnom stave.


28. jún
Ilustračné foto.

Sedem profesionálnych hasičov z Trenčína a Dubnice nad Váhom zasahuje pri požiari technologického zariadenia vo výrobnej hale súkromnej spoločnosti v Dubnici nad Váhom.


TASR 28. jún

Ochorenie čriev je závislé od životosprávy i potrebných pomôcok.


27. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


22 h

Ďalší duchovný, ktorý pôsobil v tej istej oravskej farnosti, na svoj trest čaká.


28. jún

V regióne platí výstraha tretieho stupňa.


TASR 12 h

Cestári prehĺbili priekopu. Upozorňujú však, že v prípade prívalového dažďa nedokáže zabrániť škodám.


19 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 028
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 683
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 378
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 183
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 053
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 685
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 230
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu