Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Nákladné pneumatiky „Made in Púchov“ do celého sveta

Spoločnosť Continental Matador Truck Tires s.r.o. Púchov je najväčším výrobným závodom nemeckého koncernu Continental na výrobu nákladných pneumatík v Európe. Vyrába nákladné pneumatiky všetkých značiek portfólia Continental. V roku 2016 závod vyprodukoval 2,7 milióna nákladných pneumatík, zamestnával vyše 1400 zamestnancov a tržby z predaja presiahli 500 miliónov eur. Viac Ing. Ladislav Rosina, PhD., konateľ a riaditeľ závodu Nákladné pneumatiky

Ing. Ladislav Rosina, PhD., konateľ a riaditeľ závodu Nákladné pneumatiky
Ing. Ladislav Rosina, PhD., konateľ a riaditeľ závodu Nákladné pneumatiky

Ako hodnotíte uplynulý rok z hľadiska výroby? Čím bol rok pre spoločnosť výnimočný a čo najviac ovplyvnilo výsledok?

- Rok 2016 bol pre púchovský závod výnimočný z dvoch hľadísk: vyprodukovali sme najväčší objem výrobkov v doterajšej histórii a získali sme prestížne ocenenie Continentalu za kvalitu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké najväčšie investičné akcie ste v roku 2016 zrealizovali?

- Dokončili sme plánovanú expanziu závodu a premiestnili sme skladovanie a distribúciu hotových výrobkov do novovybudovaného logistického a distribučného centra v Dubnici nad Váhom.

SkryťVypnúť reklamu

V akých rôznych kútoch sveta je možné kúpiť nákladné pneumatiky vyrobené v Púchove?

- Púchovský závod vyrába prioritne pre trhy Európy, Blízkeho východu a Afriky, ale taktiež vyrábame a distribuujeme výrobky pre trhy Ameriky, Ázie a Austrálie.

Výsledkom investícií a presunov know-how z vyspelých ekonomík do modernizácie výrobných kapacít euroázijského a ázijského kontinentu sú pneumatiky, ktoré vyhovujú štandardom európskej kvality. Je toto pre spoločnosť Continental Matador Truck Tires hrozbou?

- Tento vývoj je dôsledkom globalizácie, ktorý netreba podceňovať, ale ani preceňovať. Každý iný výrobca nákladných pneumatík je náš existujúci alebo potenciálny konkurent.

Akým spôsobom si získavate a udržiavate zamestnancov?

- V prvom rade tým, že sme stabilný a spoľahlivý zamestnávateľ, ktorý v tomto regióne pôsobí už 67 rokov. V rámci Slovenskej republiky sme v prvej pätnástke najväčších výrobcov, sme tretí najväčší podnik chemického a farmaceutického priemyslu a druhý najväčší zamestnávateľ v Trenčianskom kraji. Naše úspešné pôsobenie je úspechom všetkých našich zamestnancov - súčasných a bývalých, ako aj zamestnancov našich partnerov. Z úspechov Continental Matador Truck Tires profitujú všetky zúčastnené strany, vrátane mesta Púchov, okolitých obcí, regiónu a v neposlednom rade aj ekonomika Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Čím to je, že ste vyhľadávaný zamestnávateľ?

- Snažíme sa poskytovať zamestnancom kvalitné pracovné prostredie, konkurencieschopné zárobky. Našu firemnú kultúru a tímovú spoluprácu budujeme na základe korektných vzťahov medzi zamestnancami, odborovými organizáciami a vedením závodu. Na budúcnosť závodu sa pozeráme cez našich zamestnancov a ich deti. Podporujeme stredoškolské odborné vzdelávanie detí zamestnancov, zamestnávame deti zamestnancov a v neposlednom rade podporujeme rozvoj našich zamestnancov.

Viaceré výrobné závody avizujú nábory zahraničnej pracovnej sily. Uvažujete i vy v širších obzoroch?

- Aktuálnu situáciu na trhu práce pozorne sledujeme a vyhodnocujeme. Sme otvorení možnosti spolupracovať so zahraničnými občanmi, v súčasnej dobe je však našou prioritou využitie potenciálu miestnych ľudí v regióne. Spoločnosť Continental Matador Truck Tires je dôverne známa, pretože v závode pracuje už tretia generácia.

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa vašej spoločnosti podarilo vybudovať si kľúčovú pozíciu na trhu? Aké sú vaše hlavné konkurenčné výhody?

- Continental Matador Truck Tires je najvýznamnejším výrobcom nákladných pneumatík koncernu Continentalu v Európe a patrí medzi najvýznamnejších exportérov Slovenskej republiky. Našou hlavnou konkurenčnou výhodou je stabilný tím našich zamestnancov, ktorí dokážu vyrábať pre našich zákazníkov po celom svete vysokokvalitné a spoľahlivé výrobky v požadovanom množstve, sortimente a čase, pri konkurencieschopných nákladoch.

V čom vidíte míľniky vývoja spoločnosti za posledných desať rokov? Ako sa za túto dobu zmenil trh?

- Hlavným míľnikom vývoja podniku bol ambiciózny cieľ stať sa podnikom svetovej triedy a systematická práca na postupnom napĺňaní tohto cieľa. Výbornými výsledkami sa nám podarilo prekonať všetky ciele a očakávania. Permanentné zmeny trhov a požiadavky zákazníkov ovplyvňovali rozvoj a smerovanie závodu a zamestnancov a podieľali sa na formovaní našej firemnej kultúry.

Na čo najviac je zo strany zákazníkov kladený dôraz v súčasnej dobe?

- Využitie nákladných pneumatík, ktoré vyrábame v púchovskom závode, je veľmi rozmanité. Vyrábame pneumatiky pre vozidlá, ktoré slúžia na prepravu osôb, prepravu tovaru, až po vozidlá, ktoré sú využívané v stavebníctve a iných oblastiach priemyslu. Od účelu využitia pneumatík sa menia aj požiadavky zákazníkov, avšak medzi spoločné patria: bezpečnosť prevádzky, vysoký kilometrový výkon a nízka spotreba pohonných hmôt.

Akým spôsobom zohľadňujete vo svojej stratégii neustále sa sprísňujúce požiadavky na životné prostredie?

- Starostlivosť o životné prostredie je jednou z kľúčových stratégií nášho výrobného závodu. Kontinuálne zlepšovanie v znižovaní generovania odpadov vznikajúcich pri výrobe pneumatík, zvyšovanie podielu recyklovateľnosti, znižovanie spotreby energií a iné aktivity zamerané na zlepšovanie životného prostredia sú súčasťou našej firemnej kultúry. Do opatrení slúžiacich na ochranu životného prostredia a zlepšovaniu ergonomických podmienok investujeme každý rok nemalé finančné prostriedky.

Pripravujete nejaké nové výrobky? Ako pri vývoji výrobkov spolupracujete s vašimi zákazníkmi?

- Vývoj nových výrobkov prebieha v centrálnom vývoji Continentalu za aktívnej účasti našich zákazníkov. Continental Matador Truck Tires je ťažiskovým výrobným závodom pri vývoji a zavádzaní výrobkov nových generácií. Takmer všetky nové myšlienky a technologické novinky sú testované v púchovskom závode. Po úspešnom testovaní nového výrobku a zavedení do sériovej výroby v Púchove sú tieto výrobky postupne zavádzané v ostatných závodoch Continentalu.

Máte víziu na ďalšie rozširovanie výroby?

- Určite áno. Naše skúsenosti a riešenia z predchádzajúcich období nám potvrdzujú, že sa oplatí byť pripravený. V spolupráci s centrálou pripravujeme projekty na ďalšie rozšírenie nášho výrobného sortimentu a nárast výroby v horizonte do roku 2020.

Aký budúci vývoj závodu predpokladáte? Aké sú plány do budúcnosti?

-Naším cieľom je udržať si vedúce postavenie v obchodnej skupine Nákladné pneumatiky koncernu Continental, naďalej rozvíjať púchovský závod, podporovať zamestnanosť v regióne a zabezpečovať dôstojnú životnú úroveň našich zamestnancov a ich rodín.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  6. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  1. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  2. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  3. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  6. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  7. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  8. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 707
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 613
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 917
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 997
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 876
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 271
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 100

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 6 rokov vo väzení ako psychológ
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Aktér vraždy exprimátora Hurbanova ostal bez trestu. Je mestský policajt a stráži verejný poriadok
  3. Seniori v pohybe: Jaroslav Servátka: „Seniori dokážu prekvapiť a prekvapujú pravidelne.“ 1.časť
  4. Jan Pražák: Sex ve třech?
  5. Ľuboš Vodička: Tajomstvo meča z Mariánky
  6. Martin Sústrik: Sociálny kapitál od Ruska po Švajčiarsko
  7. Anna Miľanová: Behavioristická psychológia z pohľadu Carla Rogersa...
  8. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 19 025
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 13 601
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 10 696
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 368
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 969
  6. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 505
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 259
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 232
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Regionálne noviny MY organizujú už niekoľko rokov advetné podujatie Slovensko spieva koledy, ktoré v predvianočnom čase spája obyvateľov našej krajiny.


7. dec
Ilustračná foto

Vyplnia šedú zónu pre rodiny s deťmi s poruchami autistického spektra.


5. dec

Na turnaji prípraviek O pohár predsedu ZsFZ, ktoré organizoval ZsFZ v spolupráci s ObFZ Považská Bystrica to bola parádna prehliadka detského futbalu, radosti, ale aj sklamaní.


4. dec

Podmienky na ubytovanie lokalite Dušianica zostávajú rovnaké ako v minulom roku.


TASR 3. dec

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Približne 25 miliónov eur by mala stáť výstavba nového športovo-zábavného parku nadväzujúceho na letné kúpalisko Čajka v Bojniciach.


SITA 22 h

Opäť sa v čase, keď nie je futbalová sezóna, vraciame k článkom o futbalových rozhodcoch, ktoré sme začali už vlani. Dnes vám predstavíme mladú začínajúcu rozhodkyňu, šestnásťročnú Katarínu Hrčovú.


19 h

Vladimír Gajdičiar sa úmyselne skrýva.


6. dec

Zachoval sa malý parčík na jej počesť.


20 h

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 6 rokov vo väzení ako psychológ
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Aktér vraždy exprimátora Hurbanova ostal bez trestu. Je mestský policajt a stráži verejný poriadok
  3. Seniori v pohybe: Jaroslav Servátka: „Seniori dokážu prekvapiť a prekvapujú pravidelne.“ 1.časť
  4. Jan Pražák: Sex ve třech?
  5. Ľuboš Vodička: Tajomstvo meča z Mariánky
  6. Martin Sústrik: Sociálny kapitál od Ruska po Švajčiarsko
  7. Anna Miľanová: Behavioristická psychológia z pohľadu Carla Rogersa...
  8. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 19 025
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 13 601
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 10 696
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 368
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 969
  6. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 505
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 259
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 232
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu