Štvrtok, 21. február, 2019 | Meniny má Eleonóra

Štyri kolesá vymenili za jedno

Táčky sa používajú hlavne na prevoz materiálu. V Bolešove ale ukázali, že sa dajú použiť aj na vozenie ľudí. Dokonca na súťaži.

Druhý BomberosDruhý Bomberos(Zdroj: VŽ)

BOLEŠOV. Keď je dobrý nápad a chuť niečo urobiť pre ľudí, tak to musí vyjsť. Presne to platilo v Bolešove, keď po prvý raz usporiadali netradičné majstrovstvá. Stretli sa s odozvou a teraz už organizovali piaty ročník. Opäť bol veľký záujem aj zo strany súťažiacich, aj divákov.

Spontánny nápad

Vznikol pred piatimi rokmi. „Bol to taký krčmový nápad. Sedeli sme partia a bavili sa. Momentálny nápad nás oslovil a rozhodli sme sa, že ideme do toho,“ hovorí Dominika Šlesaríková, ktorá s akciou získala titul prezidentka celovesmírnej federácie tuningu a závodenia na táčkoch. A ten jej zostal doteraz.
Spontánny nápad sa ujal, každý rok prichádzalo viac a viac súťažiacich, ako aj divákov. Nové tvary nadobúdali aj „súťažné monoposty“. „Najnetradičnejšie táčky boli počas nultého ročníka,“ zaspomínala si Dominika.

Prečítajte si tiež: V Bolešove sa spojili táčkari sveta a vesmíru

Pribudla záťaž

Aby sa organizátori – Dominika a Štefan Rác, vyhli protestom, tento rok urobili v súťaži menšiu zmenu. „Celovesmírna federácia tuningu a závodenia na táčkoch stanovila tri pravidlá, z toho jedno je úplnou novinkou. Tou je, že hmotnosť pilota musela byť viac ako 50 kilogramov. V opačnom prípade sme do táčok pridávali vrece cementu,“ vysvetľuje prezidentka. „Taktiež dráha bola bez zákrut, aby bola bezpečnosť súťažiacich väčšia. Samozrejme, stále platilo, že súťažné družstvo muselo byť minimálne dvojčlenné, čiže motor a pilot, povolení boli aj technici,“ doplnila.
Tohtoročnú novinku súťažiaci už pocítili. Napríklad Námorníci M+M, čiže Martin Rác so synom Martinom, ktorých monopost pripomínal skôr bazén, malý Maťo sa v ňom až strácal. „Máme ho požičaný od Chucka Norrisa, ktorý do 14. poschodia vozil v ňom betón a ja sa budem snažiť splniť jeho limity,“ zasmial sa Martin Rác. No namiesto betónu k pilotovi pribudlo vrecko cementu.

Deti bez cementu

Prísne pravidlá neplatili v detskej kategórii. Ich malé táčky boli bez pilotov, takže nebolo koho vážiť. Dôležitá bola ale rýchlosť a najmä šikovnosť, s akou si poradili s netradičným dopravným prostriedkom. Samozrejme, že všetci súťažiaci mali veľkú podporu u obecenstva, ktoré ich povzbudzovalo, radilo im.
Najviac skúseností alebo zručnosti ukázal Janko Pohorelec, ktorý obhájil vlaňajšie víťazstvo.
Na druhom mieste skončil Riško Kňažek, na treťom Lukáš Kňažek a na štvrtom Maťo Rác. Odmeny okrem najúspešnejších dostali všetci malí súťažiaci.

Netradičné táčky

Tak ako názov súťaže napovedá, že ide o netradičné preteky, aj táčky boli netradične upravené.
Vidieť ste mohli napríklad pirátsku loď či monopost odľahčený balónmi. Na iných bolo zas poznať, že ešte prednedávnom slúžili svojmu pôvodnému účelu. Napríklad Nikolas a Táňa, alias tím Bomberos, sa priznal, že pred súťažou museli z nich otĺcť veľmi veľa betónu. Zrejme sa im ho podarilo riadne odľahčiť, pretože sa im podarilo získať druhé miesto.
Čo najviac sa snažili svoj monopost odľahčiť Bosoráci Maťo a Dominika. Čím ale balóny naplnili, to prezradiť nechceli. A prečo zvolili takúto formu? „Súťažíme už piaty rok a dohodli sme sa s Kubom Matlovičom, že tento rok urobíme letecký deň. No a on si urobil pirátsku loď. Čo už,“ zasmial sa Maťo. Na prvých priečkach síce nestáli, ale zato získali cenu za najkrajší monopost.
Svaly sa rozhodli ukázať Svalnáči, čiže Matej so Zuzkou. „Dôležitý je pevný chrbát,“ kasal sa pred štartom Maťo. A že ho mal ozaj pevný, potvrdzuje tretie miesto, ktoré tím v súťaži obsadil.

Ide o zábavu

Svojské a netradično netradičné táčky mal tím Gazdovia – Peter Matlovič a Marcel Matlovič. Na rozdiel od ostatných súťažiacich mali dve kolieska a rúčky vyrobené z dvoch palíc. Prezradili, že každý rok majú s nimi problém, pretože ich podozrievajú, že súťažia s károu. „Berte ale do úvahy, že máme najväčšiu záťaž a ja budem tlačiť Petra. Hlavne, aby vydržali,“ smial sa Marcel.
Svoje vozidlo nazvali Košina, čo aj zodpovedalo ich tvaru. Košinu uplietol Marcel, a aby Peter veľmi netrpel, na súťaž ju odpružili senom. To, že sa im nepodarilo postúpiť do semifinále, ich vôbec netrápilo. „Robíme to len pre zábavu,“ zhodli sa obaja tradiční účastníci.
„Motor“ tímu Mrcedes Dano zas prezradil, že na svojom monoposte bezpečnostné prvky nezabudol. „Akurát brzda chýba,“ informoval. Aby bola bezpečnosť vyššia, mal v ňom až dvoch pilotov Adama a Hanku. Určite riadili veľmi dobre, pretože získali hlavnú cenu netradičných majstrovstiev sveta a vesmíru v pretekoch na táčkach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 18 137
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 231
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 218
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 9 706
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 924
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 146
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 049
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 644
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 400

Hlavné správy z MY Považská

Súboj o druhú priečku rozhodla osemgólová šnúra

Hádzanárska extraliga pokračovala dohrávkou 3. kola.

Šaľania (v modrom) sa ťažko presadzovali proti obrane Pov. Bystrice.

Súdia šéfov zločineckej skupiny dvojičky

Proti bratom svedčia ich bývalí kamaráti a už odsúdení členovia gangu, ktorí sa k trestnej činnosti priznali a s prokurátorom uzavreli dohody

Príslušníci skupiny z Považia známej ako „dvojičky“ Martin Seko, Róbert Crkoň a Marek Burdej.

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

21. februára uplynie presne rok od dvojnásobnej vraždy novinára Jána Kuciaka a jeho partnerky, archeologičky Martiny Kušnírovej.

Zlatica Kušnírová

Trenčiansky kraj má najviac prvákov v duálnom vzdelávaní

Vďaka novele zákona o odbornom vzdelávaní a príprave mali žiaci tento školský rok prvýkrát možnosť vstúpiť do duálneho vzdelávania ešte celý prvý polrok prvého ročníka

Absolventi Centra duálneho vzdelávania Volkswagen Slovakia .

Niektoré autobusy prestanú jazdiť celkom, mestu chýba zmluva s dopravcom

Mestu a spoločnosti, ktorá zabezpečuje verejnú mestskú autobusovú dopravu, sa najskôr viac ako pol roka nedarilo vyrokovať podmienky zmluvy. Najnovšie prichádza redukcia spojov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 20. 2. o 9.14

V centre Nitry bude problém nakúpiť potraviny

Predajňu Billy v Mlynoch na čas zatvoria, aby ju zrekonštruovali.

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Historický počin? Žilina bude mať v základnej zostave iba odchovancov

Netradičné rozhodnutie vysvetlil šéf klubu Jozef Antošík.

Vybrali SME

Už ste čítali?