Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga

Na úzkej ceste pred autami odskakujú do priekopy

Medzi Púchovom a Považskou Bystricou realizujú megastavbu, ktorá má priniesť zrýchlenie dopravy po železnici. Obyvateľom Horného Milochova však začalo niekoľko rokov plných útrap.

Obyvatelia upozorňujú vodičov aj takouto formou.(Zdroj: DP)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Situácia na ceste v Hornom Milochove je zlá už teraz, ľudia si nevedia predstaviť, čo bude, keď začnú raziť tunel a pracovať na plné obrátky. K stavenisku vedie jediná, navyše nevyhovujúca cesta. Je úzka a vedie v tesnej blízkosti ich domov. Vznikajú kolízne situácie.

Je to o život

Jaroslav Mikloš chodí často na návštevu k bratovi do Horného Milochova. „Človek stretne aj desať tatroviek, ktoré idú za sebou z jednej aj druhej strany. Do toho osobné autá. No, ak sa tu objavia v tom čase nejakí chodci alebo cyklisti, to je o život,“ hovorí. Jeho švagriná Gabika sa bojí po ceste chodiť s deťmi.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Domov sa autom nedostali, uzáveru avizujú aj túto noc

Skočí radšej do priekopy

Mária Bučková hovorí, že ak sa stretnú na ceste dve autá, nemajú sa kde vyhnúť. „Kdeže. Cúvajú a tisnú sa nám pomaly do domov.“ Najviac sa bojí úrazu a poškodenia toho, čo neľahko stavali. Na cestu radšej, keď tu panuje dopravná špička, ani nejde. Niekedy však musí. „Ani chodníka nemáme. Tak skočím radšej do priekopy, aby ma ktorési auto raz nezrolovalo,“ opisuje, ako sa chodí po ceste, ktorá funguje ako jediný prístup do mestskej časti Považskej Bystrice.

Inak sa obyvatelia domov nedostanú, aj keby chceli. Z jednej aj druhej strany cesty je strmý breh, navyše zastavaný domami bez možnosti prechodu a dolu pod strminou hneď železnica. Dodáva, že to veru pekne dopadli, keď sa dočkali, že sa k svojim chalupám nemajú ľudia ako slušne dostať.

Hrubá sila

Nákladné autá s ťahačmi, buldozéry, domiešavače. Neustále ide v čase prác niečo. Nie všetci vodiči sú navyše rovnakí. „Niektorí nepočkajú, sú netrpezliví, arogantní, ak dôjde ku kolíznej situácii. Idú jednoducho hrubou silou. Natlačia sa na plot, trúbia, ak sa stretnú s osobným autom. Čo ak niektorý z nákladiakov raz skončí v dome,“ opisuje situáciu Iveta Bučková.

Dodáva, že to navyše robia len prípravné práce, stavba sa naplno ešte nerozbehla. „Keď tu bola dopravná nehoda, stretol sa autobus s nákladným autom, zistilo sa tiež, že auto bolo preťažené. Bojíme sa tak aj o statiku domu.“

Miloš Garaj charakterizoval nárast dopravy ako katastrofu. „Informácie o tom, že budeme tak veľmi atakovaní dopravou v súvislosti s výstavbou, sme sa dozvedeli, až keď začali stavbu realizovať. Mali sme stretnutie s našim poslancom a primátorom v súvislosti s výstavbou železnice, ale nikto neprišiel zo železníc, že by sa k tomu vyjadroval. Naši zástupcovia im mali tlmočiť, čo nám prekáža, aby sa niečo zmenilo,“ hovorí Garaj.

Pribudlo obmedzenie rýchlosti na tridsať kilometrov, nepomohlo však. „Značka akoby tu ani nebola. Nedodržiavajú ju,“ posťažoval sa Garaj.

Prečo nepripravili inú cestu?

Jozef Buček hovorí, že by mohli osadiť semafor. „Autá by chodili len jedným smerom,“ navrhuje. Hneď však dodáva, že on je len obyčajný chlap, nevie, či by to išlo, ale tí, čo pripravovali stavbu, museli predsa vedieť, čo sa bude robiť. „Prečo si nepripravili nejakú inú cestu, keď išli robiť takúto obrovskú stavbu. Nemôžem sa predsa spoliehať na úzku, nevyhovujúcu jedinú cestu,“ hovorí s tým, že to nie je zodpovedné voči ľuďom.

Podľa Miloša Garaja nie je jednosmerka riešením. „Mali to riešiť pred výstavbou, zabezpečiť prístup nejako cez Nosice.“

Sú zúfalí

Monika Bučeková hovorí, že ťažké mechanizmy chodia už od šiestej, niekedy aj piatej ráno. „Len cez Vianoce sme mali pokoj, to sa nerobilo,“ vysvetľuje. V čase špičky je vraj problém prejsť k susednej chalupe. „Bojíme sa, že sa niečo stane,“ hovorí mladá žena a dodáva, že ľudia sú zúfalí a pomáhajú si, ako sa dá. Oni dokonca začali na ceste parkovať auto. „Nie je to celkom v poriadku. Ale čo máme robiť? Je to vlastne akoby retardér. Radšej nech sa poškodí auto, akoby mal niekto naraziť do nás, keď vyjdeme z dvora,“ opisuje jeden zo zúfalých krokov.

Nevie si predstaviť, čo sa ešte bude diať, keď sa začne s avizovaným razením tunela. Keď ide viac áut za sebou, ľudia cítia otrasy. „My sme ešte nie starí a deti máme väčšie. Ale pre starších, chorých ľudí a bábätká, ktoré tu bývajú, to musí byť strašné,“ hovorí.

Ulice sa podľa miestnych obyvateľov navyše nečistia. Na začiatku robil zhotoviteľ stavby, kde je lídrom Doprastav, pas- portizáciu domov, ale nie všetci majú výstup. Nechápu celkom, načo a pre koho sa to robilo, a ako im to môže pomôcť. Tiež policajné kontroly sú na ceste podľa ľudí veľmi sporadické. Miestni obyvatelia chápu, že stavby vždy prinášajú nejaké negatívne dopady, ale stavať sa musí.

Podľa informácií, ktoré sa nám podarilo zistiť, zatiaľ, čo na začiatku, počas prípravných prác jazdilo údajne 18 kamiónov denne a točili sa šesť až sedemkrát za deň, doprava sa ešte niekoľkonásobne zvýši. Stĺpy mosta by sa mali napríklad betónovať údajne nonstop 24 hodín a tomu sa musí prispôsobiť aj dovoz materiálu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 521
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 311
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 796
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 179
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 579
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 987
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 279
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 007
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 944

Hlavné správy z MY Považská

V troch zariadeniach patriacich kraju pribudli výťahy

Kraj do výťahov investoval viac ako 200-tisíc eur

Turnaj v Prejte vyhrali futbalisti z Kameničian

Prejta usporiadala medzinárodný futbalový turnaj.

O čom píšeme v novinách?

Aktuálne informácie z okresov Považská Bystrica, Púchov a Ilava nájdete každý týždeň vo vašom týždenníku MY Noviny stredného Považia (OBZOR).

Predali budovu materskej školy, chcú detské ihrisko. Pribudnúť by mali aj byty

Vo verejnej súťaži predali budovu, kde bola v minulosti materská škola. Už dlhšie neplnila svoj účel.

Ženy vychytali do sveta, majú veľa starých mládencov

Na dedinách ľudia veľa pracovných príležitostí nemajú. Mnohí sa sťahujú do miest alebo odchádzajú do zahraničia. Úbytok ľudí pociťujú najmä koncové obce v podhorských oblastiach.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizované: Pre zrážku vlaku s kamiónom je zavedená náhradná autobusová doprava

V Zemianskych Kostoľanoch sa dnes dopoludnia zrazil osobný vlak s kamiónom. Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich. Vodiča nákladiaku museli z vozidla vystrihávať.

Mladý vodič narazil autom do stromu

Leteckí záchranári zasahovali pri nehode 21-ročného vodiča.

Na Oravskej priehrade pribudne ostrov, postavia ho pre vtáky

Ostrov vybuduje Chránená krajinná oblasť Horná Orava a bude slúžiť ako útočište pre vtáky. Nemajú kde hniezdiť.

Vybrali SME

Už ste čítali?