Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Na úzkej ceste pred autami odskakujú do priekopy

Medzi Púchovom a Považskou Bystricou realizujú megastavbu, ktorá má priniesť zrýchlenie dopravy po železnici. Obyvateľom Horného Milochova však začalo niekoľko rokov plných útrap.

Obyvatelia upozorňujú vodičov aj takouto formou.Obyvatelia upozorňujú vodičov aj takouto formou. (Zdroj: DP)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Situácia na ceste v Hornom Milochove je zlá už teraz, ľudia si nevedia predstaviť, čo bude, keď začnú raziť tunel a pracovať na plné obrátky. K stavenisku vedie jediná, navyše nevyhovujúca cesta. Je úzka a vedie v tesnej blízkosti ich domov. Vznikajú kolízne situácie.

Je to o život

Jaroslav Mikloš chodí často na návštevu k bratovi do Horného Milochova. „Človek stretne aj desať tatroviek, ktoré idú za sebou z jednej aj druhej strany. Do toho osobné autá. No, ak sa tu objavia v tom čase nejakí chodci alebo cyklisti, to je o život,“ hovorí. Jeho švagriná Gabika sa bojí po ceste chodiť s deťmi.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Domov sa autom nedostali, uzáveru avizujú aj túto noc Čítajte 

Skočí radšej do priekopy

Mária Bučková hovorí, že ak sa stretnú na ceste dve autá, nemajú sa kde vyhnúť. „Kdeže. Cúvajú a tisnú sa nám pomaly do domov.“ Najviac sa bojí úrazu a poškodenia toho, čo neľahko stavali. Na cestu radšej, keď tu panuje dopravná špička, ani nejde. Niekedy však musí. „Ani chodníka nemáme. Tak skočím radšej do priekopy, aby ma ktorési auto raz nezrolovalo,“ opisuje, ako sa chodí po ceste, ktorá funguje ako jediný prístup do mestskej časti Považskej Bystrice.

Inak sa obyvatelia domov nedostanú, aj keby chceli. Z jednej aj druhej strany cesty je strmý breh, navyše zastavaný domami bez možnosti prechodu a dolu pod strminou hneď železnica. Dodáva, že to veru pekne dopadli, keď sa dočkali, že sa k svojim chalupám nemajú ľudia ako slušne dostať.

Skryť Vypnúť reklamu

Hrubá sila

Nákladné autá s ťahačmi, buldozéry, domiešavače. Neustále ide v čase prác niečo. Nie všetci vodiči sú navyše rovnakí. „Niektorí nepočkajú, sú netrpezliví, arogantní, ak dôjde ku kolíznej situácii. Idú jednoducho hrubou silou. Natlačia sa na plot, trúbia, ak sa stretnú s osobným autom. Čo ak niektorý z nákladiakov raz skončí v dome,“ opisuje situáciu Iveta Bučková.

Dodáva, že to navyše robia len prípravné práce, stavba sa naplno ešte nerozbehla. „Keď tu bola dopravná nehoda, stretol sa autobus s nákladným autom, zistilo sa tiež, že auto bolo preťažené. Bojíme sa tak aj o statiku domu.“

Miloš Garaj charakterizoval nárast dopravy ako katastrofu. „Informácie o tom, že budeme tak veľmi atakovaní dopravou v súvislosti s výstavbou, sme sa dozvedeli, až keď začali stavbu realizovať. Mali sme stretnutie s našim poslancom a primátorom v súvislosti s výstavbou železnice, ale nikto neprišiel zo železníc, že by sa k tomu vyjadroval. Naši zástupcovia im mali tlmočiť, čo nám prekáža, aby sa niečo zmenilo,“ hovorí Garaj.

Skryť Vypnúť reklamu

Pribudlo obmedzenie rýchlosti na tridsať kilometrov, nepomohlo však. „Značka akoby tu ani nebola. Nedodržiavajú ju,“ posťažoval sa Garaj.

Prečo nepripravili inú cestu?

Jozef Buček hovorí, že by mohli osadiť semafor. „Autá by chodili len jedným smerom,“ navrhuje. Hneď však dodáva, že on je len obyčajný chlap, nevie, či by to išlo, ale tí, čo pripravovali stavbu, museli predsa vedieť, čo sa bude robiť. „Prečo si nepripravili nejakú inú cestu, keď išli robiť takúto obrovskú stavbu. Nemôžem sa predsa spoliehať na úzku, nevyhovujúcu jedinú cestu,“ hovorí s tým, že to nie je zodpovedné voči ľuďom.

Podľa Miloša Garaja nie je jednosmerka riešením. „Mali to riešiť pred výstavbou, zabezpečiť prístup nejako cez Nosice.“

Sú zúfalí

Monika Bučeková hovorí, že ťažké mechanizmy chodia už od šiestej, niekedy aj piatej ráno. „Len cez Vianoce sme mali pokoj, to sa nerobilo,“ vysvetľuje. V čase špičky je vraj problém prejsť k susednej chalupe. „Bojíme sa, že sa niečo stane,“ hovorí mladá žena a dodáva, že ľudia sú zúfalí a pomáhajú si, ako sa dá. Oni dokonca začali na ceste parkovať auto. „Nie je to celkom v poriadku. Ale čo máme robiť? Je to vlastne akoby retardér. Radšej nech sa poškodí auto, akoby mal niekto naraziť do nás, keď vyjdeme z dvora,“ opisuje jeden zo zúfalých krokov.

Nevie si predstaviť, čo sa ešte bude diať, keď sa začne s avizovaným razením tunela. Keď ide viac áut za sebou, ľudia cítia otrasy. „My sme ešte nie starí a deti máme väčšie. Ale pre starších, chorých ľudí a bábätká, ktoré tu bývajú, to musí byť strašné,“ hovorí.

Ulice sa podľa miestnych obyvateľov navyše nečistia. Na začiatku robil zhotoviteľ stavby, kde je lídrom Doprastav, pas- portizáciu domov, ale nie všetci majú výstup. Nechápu celkom, načo a pre koho sa to robilo, a ako im to môže pomôcť. Tiež policajné kontroly sú na ceste podľa ľudí veľmi sporadické. Miestni obyvatelia chápu, že stavby vždy prinášajú nejaké negatívne dopady, ale stavať sa musí.

Podľa informácií, ktoré sa nám podarilo zistiť, zatiaľ, čo na začiatku, počas prípravných prác jazdilo údajne 18 kamiónov denne a točili sa šesť až sedemkrát za deň, doprava sa ešte niekoľkonásobne zvýši. Stĺpy mosta by sa mali napríklad betónovať údajne nonstop 24 hodín a tomu sa musí prispôsobiť aj dovoz materiálu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  2. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  3. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  4. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  5. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  2. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  3. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  4. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  5. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  7. Budúcnosť M&A v Európe
  8. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  9. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 26 657
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 15 492
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 320
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 10 801
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 849
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 569
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 404
  8. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 318
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 190
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 113
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Muža po hádke bodol do hrudníka

Obvineniu z obzvlášť závažného zločinu ublíženia na zdraví v štádiu pokusu čelí 35-ročný muž z okresu Žilina.

Dve župné nemocnice chcú kúpiť mamografy za celkovo 267-tisíc eur bez DPH

Dve nemocnice v zriaďovateľskej pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja chcú kúpiť nové mamografy.

Ohňostroj v Považskej nebude, peniaze dá radnica na sonograf pre nemocnicu

Vítanie Nového roka bude v Považskej Bystrici bez ohňostroja. Za ušetrené peniaze kúpi radnica sonografický prístroj pre Nemocnicu s poliklinikou (NsP) v Považskej Bystrici.

VII. ročník Kolokvia turistických informačných centier Slovenskej republiky

Kvôli opatreniam súvisiacim s pandémiou COVID-19 sa kolokvium konalo formou moderovaných rozhovorov s odborníkmi z praxe, ktoré sprístupnili na internete.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Tragická nehoda na R1: Vodiča († 52) vymrštilo z auta

Nehoda sa stala na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Žiarom.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Už ste čítali?