Kontrolný deň tunela Diel bol spojený s posvätením sochy sv. Barbory za účasti ministerstva dopravy a výstavby.
Trasa železnice prekonáva medzi Púchovom a Považskou Bystricou rieku Váh aj štátnu cestu druhej triedy. Tu sa pod tunelom stavia most, ktorý bude vstupovať do tunela Diel. Za tunelom trasa opätovne prekonáva štátnu cestu druhej triedy a Nosickú priehradu ďalším mostným telesom a vstúpi do pôvodnej polohy trate, ktorej súčasťou je aj novonavrhovaná zastávka Milochov. Za zastávkou trasa vstupuje do tunela Milochov a za ním sa opätovne vracia do polohy pôvodnej trate a smeruje na železničnú stanicu v Považskej Bystrici.
Tunel Diel budú stavbári raziť len z jednej strany, smerom od Nimnice. Dlhý bude 1082 metrov a vlaky búdú z neho vychádzať priamo na šesťsto metrovú estakádu ponad Vodné dielo Nosice. Z hľadiska budovania portálov tunela a samotného razenia je jedným z najvýznamnejších rizík výskyt tzv. žriedelnej línie prírodných liečivých vôd kúpeľov Nimnica.
Kúsok od staveniska železnice stojí stále bytovka, ktorej obyvatelia čakajú na náhradné ubytovanie. Zatiaľ ho nemajú, žijú tak rovno pod staveniskom. S výstavbou náhradnej bytovky sa ešte nezačalo.