Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Už sa „zahryzli“ do kopca, čaká ich aj tektonický zlom

Na železničnom tuneli Diel pri Nimnici sa už stavbári vyhĺbili niekoľko desiatok metrov. Problémovejšia časť ich len čaká, keď sa dostanú k tektonickému zlomu. Pri druhom tuneli Milochov sú v časovom sklze.

Pred tunelom Diel. (Zdroj: BERKO)

NIMNICA. Na železničnom tuneli Diel bol minulý týždeň kontrolný deň, na ktorom sa zúčastnil aj minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Tunel robia ako jedno z diel v rámci modernizácie železničnej trate na Považí. Stavajú ho v tesnej blízkosti obce a kúpeľov. Kontrolný deň tunela Diel bol spojený s posvätením sochy sv. Barbory.

Ľudský život je viac ako tunel

S postupom prác na tuneli Diel bol minister Érsek spokojný. „Päťdesiat metrov je spravených, ďalších tisíc chýba. Som spokojný, že nezačíname mať sklzy,“ povedal Érsek. Dodal, že zhotoviteľa stavby upozornil, aby bola predovšetkým zabezpečená bezpečnosť ľudí, ktorí tu pracujú. „Čím viac pôjdeme do hĺbky, tým to bude akútnejšie. Ľudský život je pre mňa dôležitejší, ako tunel, ktorý tu kopú. Je to dlhý úsek, na jednom kilometri pod zemou sa môžu objaviť nejaké nepredvídané veci,“ povedal minister Érsek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najnáročnejší projekt a bytovka pod staveniskom

Generálny riaditeľ železníc SR Martin Erdössy hovorí v súvislosti s modernizáciou trate medzi Púchovom a Považskou Bystricou o najnáročnejšom projekte, aký kedy na železnici robili. Rovno pod miestom, kde je stavenisko tunela, bývajú ešte stále ľudia v bytovke. „So štyrmi rodinami sme sa už vysporiadali a ďalších osem tu stále býva. Je to v štádiu riešenia. Neviem vám odhadnúť, kedy by sa mohli dočkať pokojnejšieho bývania. Podľa územného rozhodnutia máme počas stavby postaviť novú bytovku, takže na tom aj pracujeme,“ povedal generálny riaditeľ Erdössy. Tunel je dlhý 1081 metrov. Stavba celého úseku by mala byť hotová v roku 2020 a stáť bude 365-miliónov eur.

Pokročili najviac

Vladimír Samek, vedúci stavby, informoval, že pri tuneli Diel idú podľa harmonogramu. „Celé stavenisko železnice sme prebrali 7. septembra pred rokom, pracuje sa na štyroch úsekoch stavby naraz. Najviac sme pokročili s prácami práve na tomto úseku,“ povedal Samek. Do tunela Diel bude ústiť päťpolový most cez koryto Váhu. Priamo z tunela sa bude vychádzať na dvanásťpolový oceľovo betónový most, kde prebieha momentálne zakladanie. Následne trasa pôjde do druhého takmer dva kilometre dlhého tunela Milochov.

Viac fotografií tu: Na stavbe železničného tunela Diel pri Nimnici

Čaká ich aj tektonická porucha

Tunely vždy patria podľa Sameka k zložitým a náročným dielam. „Tunelbagrom budú rozrušovať horninu, ktorá sa bude odvážať na medzidepónium na skládky, prípadne kvalitnejší materiál na ďalšie spracovanie. Keď prejdeme do tvrdších hornín, čaká nás vŕtanie, odstrely,“ prezradil niečo o prácach Samek. Po asi tridsať či štyridsiatich metroch sa môžu práce skomplikovať. „ Mali by sme naraziť na tektonickú poruchu, ktorá môže priniesť nejaké problémy, ale tie je ťažko predpovedať. Voda už v tuneli je, ale v prijateľných prítokoch, ktoré nerobia problém. Čo bude pri tektonickej poruche, to zistíme, až budeme na mieste,“ hovorí Samek.

Problémy pri tuneli Milochov

Pri tuneli Milochov majú na východnom portáli stavbári problémy. „Behom troch či štyroch mesiacov by sme však mali začať s razením. Tento tunel sa bude aj odstreľovať,“ informoval Samek.
Pri východnom portáli sa objavila aj väčšia čierna skládka, kde musia robiť stavebné objekty. „S obvodným úradom životného prostredia to rieši aj polícia. Predpokladáme, že v dohľadnej dobe bude šetrenie ukončené a príde rozhodnutie. V tomto úseku už vykazujeme na niektorých stavebných objektoch časový sklz, odhadom asi tri mesiace. Nejde však o podstatné objekty tejto stavby,“ informoval aj o prácach na stavbe druhého tunela Samek. V oboch tuneloch uvažujú stavbári s jednou čelnou razbou.

Uzatvorenie cesty

Pri prepájaní tunela Diel s estakádou ponad priehradu dôjde aj k výlukám v doprave. „Tak, ako sa to dialo aj v priebehu tohto roka, keď bola cesta počas víkendov celkom odstavená,“ informoval Samek.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 705
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 942
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 447
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 389
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 623
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 997
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 609
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 113

Téma: Modernizácia železnice


Hlavné správy z MY Považská

Regionálny futbal - výsledky a komentáre od 3. po 8. ligu

najčerstvejší futbalový sumár víkendu.

Na Lietavskom hrade Matúša Čáka Trenčianskeho v láske veľmi nemajú

Matúš Čák Trenčiansky. Pre mnohých legendami opradený Pán Váhu a Tatier. Pre iných nenásytný uzurpátor a dobyvateľ.

Posprejované podchody nemá kto vyčistiť

Vandali opakovane ničia most aj podchody. Železnice a mesto sa sporia o to, kto je za stavby zodpovedný.

Cement spojil Slovensko materiálne, pútnické miesto Butkov duchovne

Pútnické miesto Butkov v okrese Ilava je na Slovensku unikátom. Je nielen najmladším u nás, ale výnimočná je aj jeho poloha a genéza vzniku.

Za vzácnym nálezom sa vybral znovu

Nedávno našiel pri obci Dubodiel v Trenčianskom okrese pekný hubársky nález muž, ktorý sa vybral zabehať si. Len zriedkavo si vyberá zrovna túto trasu, ale teraz sa bude na ňu asi vracať častejšie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aké sú príbehy ľudí, ktorí stavali Oravskú priehradu

V stavbe storočia sú mozole a osudy stoviek ľudí.

Žilinský Bulvár: Kedysi vychýrená štvrť mesta, teraz len upadá

Žilinský Bulvár je vo veľmi zlom stave. Problémom sú najmä bezdomovci.

Pezinské vinobranie poznačila víchrica, pomáhali aj hasiči

Popadané stromy, zdemolované stánky či prevrátené smetiaky.

V nitrianskej fakultnej nemocnici vymenili ďalšieho riaditeľa

Martin Neštický je zatiaľ funkciou len poverený.

Vybrali SME

Už ste čítali?