Už sa „zahryzli“ do kopca, čaká ich aj tektonický zlom

Na železničnom tuneli Diel pri Nimnici sa už stavbári vyhĺbili niekoľko desiatok metrov. Problémovejšia časť ich len čaká, keď sa dostanú k tektonickému zlomu. Pri druhom tuneli Milochov sú v časovom sklze.

Pred tunelom Diel. Pred tunelom Diel. (Zdroj: BERKO)

NIMNICA. Na železničnom tuneli Diel bol minulý týždeň kontrolný deň, na ktorom sa zúčastnil aj minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Tunel robia ako jedno z diel v rámci modernizácie železničnej trate na Považí. Stavajú ho v tesnej blízkosti obce a kúpeľov. Kontrolný deň tunela Diel bol spojený s posvätením sochy sv. Barbory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudský život je viac ako tunel

S postupom prác na tuneli Diel bol minister Érsek spokojný. „Päťdesiat metrov je spravených, ďalších tisíc chýba. Som spokojný, že nezačíname mať sklzy,“ povedal Érsek. Dodal, že zhotoviteľa stavby upozornil, aby bola predovšetkým zabezpečená bezpečnosť ľudí, ktorí tu pracujú. „Čím viac pôjdeme do hĺbky, tým to bude akútnejšie. Ľudský život je pre mňa dôležitejší, ako tunel, ktorý tu kopú. Je to dlhý úsek, na jednom kilometri pod zemou sa môžu objaviť nejaké nepredvídané veci,“ povedal minister Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Najnáročnejší projekt a bytovka pod staveniskom

Generálny riaditeľ železníc SR Martin Erdössy hovorí v súvislosti s modernizáciou trate medzi Púchovom a Považskou Bystricou o najnáročnejšom projekte, aký kedy na železnici robili. Rovno pod miestom, kde je stavenisko tunela, bývajú ešte stále ľudia v bytovke. „So štyrmi rodinami sme sa už vysporiadali a ďalších osem tu stále býva. Je to v štádiu riešenia. Neviem vám odhadnúť, kedy by sa mohli dočkať pokojnejšieho bývania. Podľa územného rozhodnutia máme počas stavby postaviť novú bytovku, takže na tom aj pracujeme,“ povedal generálny riaditeľ Erdössy. Tunel je dlhý 1081 metrov. Stavba celého úseku by mala byť hotová v roku 2020 a stáť bude 365-miliónov eur.

Pokročili najviac

Vladimír Samek, vedúci stavby, informoval, že pri tuneli Diel idú podľa harmonogramu. „Celé stavenisko železnice sme prebrali 7. septembra pred rokom, pracuje sa na štyroch úsekoch stavby naraz. Najviac sme pokročili s prácami práve na tomto úseku,“ povedal Samek. Do tunela Diel bude ústiť päťpolový most cez koryto Váhu. Priamo z tunela sa bude vychádzať na dvanásťpolový oceľovo betónový most, kde prebieha momentálne zakladanie. Následne trasa pôjde do druhého takmer dva kilometre dlhého tunela Milochov.

SkryťVypnúť reklamu
Viac fotografií tu: Na stavbe železničného tunela Diel pri Nimnici Čítajte 

Čaká ich aj tektonická porucha

Tunely vždy patria podľa Sameka k zložitým a náročným dielam. „Tunelbagrom budú rozrušovať horninu, ktorá sa bude odvážať na medzidepónium na skládky, prípadne kvalitnejší materiál na ďalšie spracovanie. Keď prejdeme do tvrdších hornín, čaká nás vŕtanie, odstrely,“ prezradil niečo o prácach Samek. Po asi tridsať či štyridsiatich metroch sa môžu práce skomplikovať. „ Mali by sme naraziť na tektonickú poruchu, ktorá môže priniesť nejaké problémy, ale tie je ťažko predpovedať. Voda už v tuneli je, ale v prijateľných prítokoch, ktoré nerobia problém. Čo bude pri tektonickej poruche, to zistíme, až budeme na mieste,“ hovorí Samek.

Problémy pri tuneli Milochov

Pri tuneli Milochov majú na východnom portáli stavbári problémy. „Behom troch či štyroch mesiacov by sme však mali začať s razením. Tento tunel sa bude aj odstreľovať,“ informoval Samek.
Pri východnom portáli sa objavila aj väčšia čierna skládka, kde musia robiť stavebné objekty. „S obvodným úradom životného prostredia to rieši aj polícia. Predpokladáme, že v dohľadnej dobe bude šetrenie ukončené a príde rozhodnutie. V tomto úseku už vykazujeme na niektorých stavebných objektoch časový sklz, odhadom asi tri mesiace. Nejde však o podstatné objekty tejto stavby,“ informoval aj o prácach na stavbe druhého tunela Samek. V oboch tuneloch uvažujú stavbári s jednou čelnou razbou.

SkryťVypnúť reklamu

Uzatvorenie cesty

Pri prepájaní tunela Diel s estakádou ponad priehradu dôjde aj k výlukám v doprave. „Tak, ako sa to dialo aj v priebehu tohto roka, keď bola cesta počas víkendov celkom odstavená,“ informoval Samek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 245
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 496
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 682
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 604
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 128
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 539
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 553
  1. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  2. Štefan Šturdzík: Robo
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  4. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  5. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 646
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 329
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 165
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 050
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 318
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 9 840
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 871
  8. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 5 947
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Stromček si zasadili aj folkloristi.

Nachádzajú sa tu unikátne odrody.


1
Ilustračné foto.

Opatrenie umožní mimoriadny zásah do populácie medveďa hnedého vo vybraných okresoch Slovenska.


SITA
Kaštieľ v Domaniži.

Plány na zriadenie domu pre seniorov nevyšli.


1

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


  1. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  2. Štefan Šturdzík: Robo
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  4. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  5. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 646
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 329
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 165
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 050
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 318
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 9 840
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 871
  8. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 5 947
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu