PÚCHOV. Štvorkilometrový úsek, ktorý je jedným z ôsmich úsekov takmer 100-kilometrovej Vážskej cyklotrasy, bude úplne oddelený od automobilovej dopravy.
Podľa predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku tri metre široká cyklotrasa bude segregovaná od motorovej dopravy, ideálna bude pre cyklistov, korčuliarov i bežkárov. Kolízii medzi cyklistami a chodcami by malo zabrániť zvislé i vodorovné dopravné značenie, pri orientácii pomôžu piktogramy. Teleso novej cyklotrasy bude rozdelené na dva pruhy pre každý smer pre cyklistov a v niektorých častiach aj na chodník pre chodcov. Inde bude cyklotrasa od chodníka pre chodcov oddelená úplne.

Náklady spojené s výstavbou vo výške 2,9 milióna eur znáša TSK. Trasa povedie z Púchova súbežne s cestou II/507 v smere na Považskú Bystricu. Ďalej bude cyklotrasa pokračovať po novovybudovanom koridore cez vodné dielo a následne povedie po už existujúcej komunikácii. TSK ako investor doplní cyklotrasu o drobnú infraštruktúru.
"S cieľom zvýšiť komfort cyklistov umiestnime v bezprostrednom okolí cyklotrasy drobnú architektúru ako kryté odpočívadlo, sedenie pre cyklistov, stojany na bicykle, odpadkové nádoby i informačné tabule," priblížil vedúci odboru dopravy Úradu TSK Radovan Hladký.
Výstavba Vážskej cyklotrasy je v súlade s cieľmi projektu Zelená župa. Jeho podsekciou je aj výstavba cyklotrás a podpora cykloturistiky v kraji. Po rokoch prípravných prác Vážska cyklotrasa vstupuje do svojej realizačnej fázy a okrem výstavby úseku medzi Púchovom a Nimnicou sa už stavia aj úsek medzi Hornou Stredou a Novým Mestom nad Váhom.
Výstavbu prvých dvoch úsekov financuje zo svojho rozpočtu TSK, na realizáciu zvyšných úsekov chce kraj využiť financie z európskych fondov. Vážska cyklotrasa je len pracovným označením diela, ktoré má spojiť Žilinský a Trnavský samosprávny kraj naprieč Trenčianskym krajom. O finálnom pomenovaní rozhoduje momentálne v ankete verejnosť.