LEONI Slovakia – expanzia na Považí

„Víziou našej spoločnosti je Vášeň pre inteligentnú energiu a dátové riešenia,“ hovorí vedúci odštepného závodu Ing. Miroslav Šulek.

LEONI symbolizuje prvotriednu odbornosť v oblasti vodičov, káblov, elektroinštalačných systémov a súvisiacich produktov. Viac ako 84-tisíc vysoko kvalifikovaných a motivovaných zamestnancov v 31 krajinách spolupracuje na udržaní a posilnení nášho ve­dúceho postavenia na svetovom trhu.

Ako globálny dodávateľ vodičov, optických vlákien, káblov a káblových systémov sa podieľame na hustejšom prepojení sveta. To z LEONI urobilo vyhľadávaného partnera a dodávateľa komplexných riešení pre popredné medzinárodné priemyselné spoločnosti. Spoločnosť LEONI je viac ako 100 rokov vo svete a viac ako 25 rokov na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

LEONI Slovakia navrhuje, vyrába a dodáva káble a káblové zväzky ako inteligentné riešenia pre automobilový priemysel, zdravotníctvo, ale aj iné priemyselné odvetvia. LEONI zákazníkmi sú napríklad Audi, Bentley, BMW, General Motors, Hyundai, Jaguar Land Rover, Lamborghini, MAN, Mercedes, Porsche, Rolls Royce, Volkswagen a iné.

„Prevádzka LEONI Ilava – divízia palubných sietí– vo svojich začiatkoch produkovala káblové zväzky hlavne pre mníchovský závod BMW s kapacitou pol milióna kusov ročne. Výnimočnou kvalitou a rýchlosťou produkcie sme predbehli konkurenciu vo viacerých oblastiach. Neviditeľná ruka trhu zasiahla a boli sme nútení presunúť masovú produkciu zo Slovenska. Nepriazeň trhu sme dokázali využiť vo svoj prospech, keďže dopyt po našich službách zo strany finálnych výrobcov automobilov (OEM) neutícha. Skutočnou výzvou pre nás je spolupráca na vývoji prototypov a exkluzívnych modelov značiek, akými sú Lamborghini, BMW, Porsche, Rolls Royce i Volkswagen. Vďaka kvalite výsledkov a dobrému menu rozširujeme zároveň aktivity v Ilave, ktorá sa stala synonymom zodpovednosti a kvality,“ hovorí výrobný riaditeľ obchodnej jednotky BMW Jaroslav Beňačka.

V rámci koncernu LEONI bola na základe dlhoročných skú­seností a odborných znalostí zamestnancov naša slovenská prevádzka nominovaná medzi jedno zo šiestich servisných centier Shared Service Hubs (SSH).

SSH Trenčín/Ilava je pod vedením Ing. Karola Izraela v počte zamestnancov a kompetencií najväčšia v rámci divízie a naďalej rozširuje svoje pracoviská nielen v Trenčíne, ale aj v Ilave. Podporuje ostatné oddelenia po celom svete vo viacerých kľúčových oblas­tiach a ponúka tak zákazníkovi kompletný servis. Priamo podporuje ďalšie oddelenia v oblasti R&D, D&D, výroby, logistiky... po celom svete.

V tomto roku sa rozšíri servisné centrum o ďalších 80 nových pracovných príležitostí do novovytvorených priestorov s modernými technológiami. Uplatnenie si tu nájde design inžinier, výrobný inžinier, vývojár elektrotechnických zostáv, projektový manažér, FEM simulačný inžinier, konštruktér palubných sietí, procesný inžinier, kalkulátor, rezident kvality u zákazníka a mnohé iné.

Pracovníci vývojových centier si svoje produkty vývoja overujú priamo pri výrobe prototypov, čo je ideálne spojenie vývoja s výrobou. Na BMW oddelení prototypov sa podieľame na významných projektoch, ako TechCar BMW, kde je cieľom nasadenie nových výrobných technológií a materiálov v praxi, ktoré majú byť budúcnosťou automobilového priemyslu

Koncept spolupráce so školami

Personálne oddelenie Leoni v Ilave pripravilo koncept duálneho vzdelávania pre študentov SOŠ. Informovala o tom HR manažérka Tatiana Staňová.

Spolupracovať chcú so školami z Dubnice nad Váhom
a Považskej Bystrice. „Záujem máme o technické smery, konkrétne o pozície strojár a elektrikár,“ uviedla. Dodala, že spoluprácu rozvíjajú aj s vysokými školami v oblasti procesov.

To, čo sa firme nedarí plnohodnotne obsadiť odborníkmi, je napríklad aj pozícia vývojár palubných sietí. Podľa ve­dúceho inžinierskeho centra Milana Syku by mal byť tento odbor zaradený do systému SOŠ. Vyžaduje si to doba a na Slovensku, ktoré je mekkou automobilizmu, o to viac. V Nemecku už tento odbor existuje a je oň veľký záujem aj zo strany Slovenska. Prekážkou je vysoká úroveň nemčiny, ktorú uchá­dzači o štúdium nedosahujú.

Vývojové stredisko v Ilave zamestnáva 50 ľudí a počet má vzrásť na 70. Horúcou témou sú elektromobily. Automobilky vyvíjajú tlak na firmy, aby vývojári boli začlenení priamo do procesov. Potvrdil to aj Milan Syka, ktorý spresnil, že u zákazníka Škoda Mladá Boleslav už v tomto móde fungujú.

Z aktuálnych projektov je najzaujímavejší M4 GT4 pre divíziu Motorsport BMW, kde spoločne so zákazníkom pracujeme na vývoji a výrobe kabeláže a tiež spolupracujeme aj na autách bu­dúcnosti, čiže plne autonómnych áut označovaných ako HAD (high autonomous driving).

Nemenej zaujímavý je aj projekt elektromobilov pre VW Group (Audi, Volkswagen, Škoda, Seat), kde konštruktéri vývoja komunikujú na dennej báze so zákazníkom i dodávateľmi ostatných komponentov. Objem týchto aktivít, do ktorých sme investovali viac ako milión eur z vlastných zdrojov, kontinuálne rastie. Väčšina zdrojov bola použitá na technické vybavenie, vytvorenie adekvátneho pracovného prostredia a vzdelávania pracovníkov

„Inžinierske centrum v Ilave patrí pod servisné centrum Shared Service Hubs (SSH). Naše kompetencie siahajú od Južnej Ameriky, cez Európu až po Čínu, kde kolegovia z D&D BMW aktívne podporujú výrobné prevádzky po celom svete. Zároveň sa musíme pochváliť časťou D&D VWgroup, kde sme začali aktívne budovať nový tím dizajnérov káblových zväzkov a od roku 2015 máme takmer 40 pracovníkov. Toto číslo nie je konečné. Plánujeme ďalšiu expanziu o 20 ľudí a presun nielen vývojových kompetencií z Nemecka k nám do Ilavy,“ dodal vedúci inžinierskeho centra v Ilave Milan Syka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  2. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  3. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  4. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 657
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 464
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 484
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 457
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 385
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 015
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 572
  8. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 172
  1. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši.
  2. Jakub Cipko: Kam sa stratili slovenskí kresťanskí demokrati?
  3. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto
  4. Radovan Čipka: Otvorený list Marekovi Krajčímu
  5. Irena Šimuneková: Dobrá Voda, obec s dušou histórie, poézie a kameňa
  6. Marek Strapko: Mnohí ale nechcú mier...
  7. Štefan Šturdzík: Váš štvornohý parťák vás nikdy nezradí , na rozdiel od ľudí.
  8. Ján Karas: Tieň drôtov, odraz života – Dunaj medzi slobodou a odvahou
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 158
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 12 991
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 9 879
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 151
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 959
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 412
  7. Monika Albertiová: A vy? Už ste sa videli v zrkadle? Ja áno. Náhodou, mne sa ministerka Šimkovičová páči 4 207
  8. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 4 129
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Home Credit uľahčuje podnikateľom správu úverov.


Čelia obvineniu za drogovú trestnú činnosť.


Tuchyňa skončila vo štvrťfinále Prezidentského pohára.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek od II. po VIII. ligu.


Ilustračné foto, Miška.

Pozrite si milé zábery našich najmenších.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu