Streda, 15. august, 2018 | Meniny má Marcela
KOMERČNÝ ČLÁNOK

LEONI Slovakia – expanzia na Považí

„Víziou našej spoločnosti je Vášeň pre inteligentnú energiu a dátové riešenia,“ hovorí vedúci odštepného závodu Ing. Miroslav Šulek.

LEONI symbolizuje prvotriednu odbornosť v oblasti vodičov, káblov, elektroinštalačných systémov a súvisiacich produktov. Viac ako 84-tisíc vysoko kvalifikovaných a motivovaných zamestnancov v 31 krajinách spolupracuje na udržaní a posilnení nášho ve­dúceho postavenia na svetovom trhu.

Ako globálny dodávateľ vodičov, optických vlákien, káblov a káblových systémov sa podieľame na hustejšom prepojení sveta. To z LEONI urobilo vyhľadávaného partnera a dodávateľa komplexných riešení pre popredné medzinárodné priemyselné spoločnosti. Spoločnosť LEONI je viac ako 100 rokov vo svete a viac ako 25 rokov na Slovensku.

LEONI Slovakia navrhuje, vyrába a dodáva káble a káblové zväzky ako inteligentné riešenia pre automobilový priemysel, zdravotníctvo, ale aj iné priemyselné odvetvia. LEONI zákazníkmi sú napríklad Audi, Bentley, BMW, General Motors, Hyundai, Jaguar Land Rover, Lamborghini, MAN, Mercedes, Porsche, Rolls Royce, Volkswagen a iné.

„Prevádzka LEONI Ilava – divízia palubných sietí– vo svojich začiatkoch produkovala káblové zväzky hlavne pre mníchovský závod BMW s kapacitou pol milióna kusov ročne. Výnimočnou kvalitou a rýchlosťou produkcie sme predbehli konkurenciu vo viacerých oblastiach. Neviditeľná ruka trhu zasiahla a boli sme nútení presunúť masovú produkciu zo Slovenska. Nepriazeň trhu sme dokázali využiť vo svoj prospech, keďže dopyt po našich službách zo strany finálnych výrobcov automobilov (OEM) neutícha. Skutočnou výzvou pre nás je spolupráca na vývoji prototypov a exkluzívnych modelov značiek, akými sú Lamborghini, BMW, Porsche, Rolls Royce i Volkswagen. Vďaka kvalite výsledkov a dobrému menu rozširujeme zároveň aktivity v Ilave, ktorá sa stala synonymom zodpovednosti a kvality,“ hovorí výrobný riaditeľ obchodnej jednotky BMW Jaroslav Beňačka.

V rámci koncernu LEONI bola na základe dlhoročných skú­seností a odborných znalostí zamestnancov naša slovenská prevádzka nominovaná medzi jedno zo šiestich servisných centier Shared Service Hubs (SSH).

SSH Trenčín/Ilava je pod vedením Ing. Karola Izraela v počte zamestnancov a kompetencií najväčšia v rámci divízie a naďalej rozširuje svoje pracoviská nielen v Trenčíne, ale aj v Ilave. Podporuje ostatné oddelenia po celom svete vo viacerých kľúčových oblas­tiach a ponúka tak zákazníkovi kompletný servis. Priamo podporuje ďalšie oddelenia v oblasti R&D, D&D, výroby, logistiky... po celom svete.

V tomto roku sa rozšíri servisné centrum o ďalších 80 nových pracovných príležitostí do novovytvorených priestorov s modernými technológiami. Uplatnenie si tu nájde design inžinier, výrobný inžinier, vývojár elektrotechnických zostáv, projektový manažér, FEM simulačný inžinier, konštruktér palubných sietí, procesný inžinier, kalkulátor, rezident kvality u zákazníka a mnohé iné.

Pracovníci vývojových centier si svoje produkty vývoja overujú priamo pri výrobe prototypov, čo je ideálne spojenie vývoja s výrobou. Na BMW oddelení prototypov sa podieľame na významných projektoch, ako TechCar BMW, kde je cieľom nasadenie nových výrobných technológií a materiálov v praxi, ktoré majú byť budúcnosťou automobilového priemyslu

Koncept spolupráce so školami

Personálne oddelenie Leoni v Ilave pripravilo koncept duálneho vzdelávania pre študentov SOŠ. Informovala o tom HR manažérka Tatiana Staňová.

Spolupracovať chcú so školami z Dubnice nad Váhom
a Považskej Bystrice. „Záujem máme o technické smery, konkrétne o pozície strojár a elektrikár,“ uviedla. Dodala, že spoluprácu rozvíjajú aj s vysokými školami v oblasti procesov.

To, čo sa firme nedarí plnohodnotne obsadiť odborníkmi, je napríklad aj pozícia vývojár palubných sietí. Podľa ve­dúceho inžinierskeho centra Milana Syku by mal byť tento odbor zaradený do systému SOŠ. Vyžaduje si to doba a na Slovensku, ktoré je mekkou automobilizmu, o to viac. V Nemecku už tento odbor existuje a je oň veľký záujem aj zo strany Slovenska. Prekážkou je vysoká úroveň nemčiny, ktorú uchá­dzači o štúdium nedosahujú.

Vývojové stredisko v Ilave zamestnáva 50 ľudí a počet má vzrásť na 70. Horúcou témou sú elektromobily. Automobilky vyvíjajú tlak na firmy, aby vývojári boli začlenení priamo do procesov. Potvrdil to aj Milan Syka, ktorý spresnil, že u zákazníka Škoda Mladá Boleslav už v tomto móde fungujú.

Z aktuálnych projektov je najzaujímavejší M4 GT4 pre divíziu Motorsport BMW, kde spoločne so zákazníkom pracujeme na vývoji a výrobe kabeláže a tiež spolupracujeme aj na autách bu­dúcnosti, čiže plne autonómnych áut označovaných ako HAD (high autonomous driving).

Nemenej zaujímavý je aj projekt elektromobilov pre VW Group (Audi, Volkswagen, Škoda, Seat), kde konštruktéri vývoja komunikujú na dennej báze so zákazníkom i dodávateľmi ostatných komponentov. Objem týchto aktivít, do ktorých sme investovali viac ako milión eur z vlastných zdrojov, kontinuálne rastie. Väčšina zdrojov bola použitá na technické vybavenie, vytvorenie adekvátneho pracovného prostredia a vzdelávania pracovníkov

„Inžinierske centrum v Ilave patrí pod servisné centrum Shared Service Hubs (SSH). Naše kompetencie siahajú od Južnej Ameriky, cez Európu až po Čínu, kde kolegovia z D&D BMW aktívne podporujú výrobné prevádzky po celom svete. Zároveň sa musíme pochváliť časťou D&D VWgroup, kde sme začali aktívne budovať nový tím dizajnérov káblových zväzkov a od roku 2015 máme takmer 40 pracovníkov. Toto číslo nie je konečné. Plánujeme ďalšiu expanziu o 20 ľudí a presun nielen vývojových kompetencií z Nemecka k nám do Ilavy,“ dodal vedúci inžinierskeho centra v Ilave Milan Syka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 052
  2. Vizuálny smog je problém 9 879
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 315
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 266
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 367
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 899
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 578
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 403
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 122
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 900

Hlavné správy z MY Považská

Pozrite sa, ako pokračuje výstavba železničného mosta pri Nimnici

Modernizácia železničného úseku Púchov - Žilina napreduje.

Polícia žiada o pomoc svedkov nehody, pri ktorej zahynul chodec

K dopravnej nehode, pri ktorej zahynul chodec, prišlo 1. augusta v Dubnici nad Váhom.

Ani silná búrka družstvá neodradila

Na „pohárovku" do Mikušoviec prišlo ako po minulé roky družstiev naozaj hojne.

Čo kontrola, to pokuta

Povinnosť používať registračné pokladnice platí už dlhodobo. Napriek tomu trenčianski colníci stále zisťujú porušenia. Najhoršie dopadli taxikári.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Čelná zrážka kamiónov zablokovala hlavný ťah Oravou

Dopravné nehody sa tam stávajú často.

Šéf klubu má zaujímavý koníček, hráči sa vďaka nemu cítia ako profíci

Ján Michalíček z Korne nemá rád, keď sa mu do jeho koníčka niekto „kafre“.

Súkromník podchod v Trenčíne za desaťtisíc neopravil. Čo s ním bude?

Investor za niekoľko mesiacov odstránil iba niektoré z priečok bývalých stánkov, mesto teraz žiada svoj majetok späť.

Ostrá Lúka znova vyhlásila súťaž na predaj kaštieľa

Pôvodnú cenu, ktorá vychádzala zo znaleckého posudka, znížili o takmer 90-tisíc eur.

Vybrali SME

Už ste čítali?