LEONI Slovakia – expanzia na Považí

„Víziou našej spoločnosti je Vášeň pre inteligentnú energiu a dátové riešenia,“ hovorí vedúci odštepného závodu Ing. Miroslav Šulek.

LEONI symbolizuje prvotriednu odbornosť v oblasti vodičov, káblov, elektroinštalačných systémov a súvisiacich produktov. Viac ako 84-tisíc vysoko kvalifikovaných a motivovaných zamestnancov v 31 krajinách spolupracuje na udržaní a posilnení nášho ve­dúceho postavenia na svetovom trhu.

Ako globálny dodávateľ vodičov, optických vlákien, káblov a káblových systémov sa podieľame na hustejšom prepojení sveta. To z LEONI urobilo vyhľadávaného partnera a dodávateľa komplexných riešení pre popredné medzinárodné priemyselné spoločnosti. Spoločnosť LEONI je viac ako 100 rokov vo svete a viac ako 25 rokov na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

LEONI Slovakia navrhuje, vyrába a dodáva káble a káblové zväzky ako inteligentné riešenia pre automobilový priemysel, zdravotníctvo, ale aj iné priemyselné odvetvia. LEONI zákazníkmi sú napríklad Audi, Bentley, BMW, General Motors, Hyundai, Jaguar Land Rover, Lamborghini, MAN, Mercedes, Porsche, Rolls Royce, Volkswagen a iné.

„Prevádzka LEONI Ilava – divízia palubných sietí– vo svojich začiatkoch produkovala káblové zväzky hlavne pre mníchovský závod BMW s kapacitou pol milióna kusov ročne. Výnimočnou kvalitou a rýchlosťou produkcie sme predbehli konkurenciu vo viacerých oblastiach. Neviditeľná ruka trhu zasiahla a boli sme nútení presunúť masovú produkciu zo Slovenska. Nepriazeň trhu sme dokázali využiť vo svoj prospech, keďže dopyt po našich službách zo strany finálnych výrobcov automobilov (OEM) neutícha. Skutočnou výzvou pre nás je spolupráca na vývoji prototypov a exkluzívnych modelov značiek, akými sú Lamborghini, BMW, Porsche, Rolls Royce i Volkswagen. Vďaka kvalite výsledkov a dobrému menu rozširujeme zároveň aktivity v Ilave, ktorá sa stala synonymom zodpovednosti a kvality,“ hovorí výrobný riaditeľ obchodnej jednotky BMW Jaroslav Beňačka.

V rámci koncernu LEONI bola na základe dlhoročných skú­seností a odborných znalostí zamestnancov naša slovenská prevádzka nominovaná medzi jedno zo šiestich servisných centier Shared Service Hubs (SSH).

SSH Trenčín/Ilava je pod vedením Ing. Karola Izraela v počte zamestnancov a kompetencií najväčšia v rámci divízie a naďalej rozširuje svoje pracoviská nielen v Trenčíne, ale aj v Ilave. Podporuje ostatné oddelenia po celom svete vo viacerých kľúčových oblas­tiach a ponúka tak zákazníkovi kompletný servis. Priamo podporuje ďalšie oddelenia v oblasti R&D, D&D, výroby, logistiky... po celom svete.

V tomto roku sa rozšíri servisné centrum o ďalších 80 nových pracovných príležitostí do novovytvorených priestorov s modernými technológiami. Uplatnenie si tu nájde design inžinier, výrobný inžinier, vývojár elektrotechnických zostáv, projektový manažér, FEM simulačný inžinier, konštruktér palubných sietí, procesný inžinier, kalkulátor, rezident kvality u zákazníka a mnohé iné.

Pracovníci vývojových centier si svoje produkty vývoja overujú priamo pri výrobe prototypov, čo je ideálne spojenie vývoja s výrobou. Na BMW oddelení prototypov sa podieľame na významných projektoch, ako TechCar BMW, kde je cieľom nasadenie nových výrobných technológií a materiálov v praxi, ktoré majú byť budúcnosťou automobilového priemyslu

Koncept spolupráce so školami

Personálne oddelenie Leoni v Ilave pripravilo koncept duálneho vzdelávania pre študentov SOŠ. Informovala o tom HR manažérka Tatiana Staňová.

Spolupracovať chcú so školami z Dubnice nad Váhom
a Považskej Bystrice. „Záujem máme o technické smery, konkrétne o pozície strojár a elektrikár,“ uviedla. Dodala, že spoluprácu rozvíjajú aj s vysokými školami v oblasti procesov.

To, čo sa firme nedarí plnohodnotne obsadiť odborníkmi, je napríklad aj pozícia vývojár palubných sietí. Podľa ve­dúceho inžinierskeho centra Milana Syku by mal byť tento odbor zaradený do systému SOŠ. Vyžaduje si to doba a na Slovensku, ktoré je mekkou automobilizmu, o to viac. V Nemecku už tento odbor existuje a je oň veľký záujem aj zo strany Slovenska. Prekážkou je vysoká úroveň nemčiny, ktorú uchá­dzači o štúdium nedosahujú.

Vývojové stredisko v Ilave zamestnáva 50 ľudí a počet má vzrásť na 70. Horúcou témou sú elektromobily. Automobilky vyvíjajú tlak na firmy, aby vývojári boli začlenení priamo do procesov. Potvrdil to aj Milan Syka, ktorý spresnil, že u zákazníka Škoda Mladá Boleslav už v tomto móde fungujú.

Z aktuálnych projektov je najzaujímavejší M4 GT4 pre divíziu Motorsport BMW, kde spoločne so zákazníkom pracujeme na vývoji a výrobe kabeláže a tiež spolupracujeme aj na autách bu­dúcnosti, čiže plne autonómnych áut označovaných ako HAD (high autonomous driving).

Nemenej zaujímavý je aj projekt elektromobilov pre VW Group (Audi, Volkswagen, Škoda, Seat), kde konštruktéri vývoja komunikujú na dennej báze so zákazníkom i dodávateľmi ostatných komponentov. Objem týchto aktivít, do ktorých sme investovali viac ako milión eur z vlastných zdrojov, kontinuálne rastie. Väčšina zdrojov bola použitá na technické vybavenie, vytvorenie adekvátneho pracovného prostredia a vzdelávania pracovníkov

„Inžinierske centrum v Ilave patrí pod servisné centrum Shared Service Hubs (SSH). Naše kompetencie siahajú od Južnej Ameriky, cez Európu až po Čínu, kde kolegovia z D&D BMW aktívne podporujú výrobné prevádzky po celom svete. Zároveň sa musíme pochváliť časťou D&D VWgroup, kde sme začali aktívne budovať nový tím dizajnérov káblových zväzkov a od roku 2015 máme takmer 40 pracovníkov. Toto číslo nie je konečné. Plánujeme ďalšiu expanziu o 20 ľudí a presun nielen vývojových kompetencií z Nemecka k nám do Ilavy,“ dodal vedúci inžinierskeho centra v Ilave Milan Syka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 967
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 938
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 006
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 876
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 135
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 824
  7. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 3 358
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 585
  1. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  2. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  3. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  4. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  5. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  6. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  7. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  8. Marek Mačuha: Prečo je AI úspešná v dnešnom svete?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 471
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 443
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 304
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 512
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 290
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 377
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 179
  8. Dušan Koniar: Huliakov kotrmelce šuviks 4 537
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Ilustračné foto

Zvýšenie rozpočtu schválili poslanci TSK.


TASR

Od 4. do 9. apríla 2025 sa môžete opäť tešiť na obľúbené podujatie Kia GO electric tour. A tento rok dokonca ešte v noblesnejšom šate.


Prežila monarchiu, svetové vojny, odštátnenie aj privatizáciu. Korunou jej príbehu je pútnické miesto – hora Butkov.


Michal Pilný zachraňuje pôvodné lokálne odrody.

Skúsený ovocinár priblížil pravidlá sadenia.


  1. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  2. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  3. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  4. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  5. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  6. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  7. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  8. Marek Mačuha: Prečo je AI úspešná v dnešnom svete?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 471
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 443
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 304
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 512
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 290
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 377
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 179
  8. Dušan Koniar: Huliakov kotrmelce šuviks 4 537
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu