Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel

Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou

Nový podjazd v Ilave postavili nedávno, už teraz sa ukazujú jeho nedostatky. Aj pri slabom daždi ho voda celkom zatopí a autá tadiaľ neprejdú. Kraj navyše plánuje rekonštrukciu mosta cez kanál. Doprava v tejto časti mesta bude celkom ochromená.

Keď zaprší, v podjazde je aj meter vodyKeď zaprší, v podjazde je aj meter vody(Zdroj: Archív VK)

ILAVA. Podjazd na ceste, ktorá spája časť Sihoť s mestom, postavili pri rekonštrukcii železnice. Napriek tomu, že ide o novú stavbu, počas dažďov je nepoužiteľný.

Určite to nie je v poriadku

Keď príde dážď, býva v podchode od mája tohto roku už pravidelne problém. „Vždy keď zaprší, zostane tu stáť voda. Niektoré autá prejdú, niektoré sa musia vrátiť. Ľudia nadávajú,“ hovorí Soňa Bajkajová s tým, že ju veľmi zaujíma, prečo túto chybu urýchlene

Prečítajte si tiež: Pre výstavbu tunela sú ďalšie obmedzenia dopravy na ceste

neodstránia. „Neviem, ako to postavili, keď tam musia stále chodiť hasiči, aby odčerpávali vodu. Určite to nie je v poriadku.“

Helena Pučeková opísala, že nemusí už byť ani silná prietrž, stačí obyčajný dážď a je zle. „Keby sa tu prehnala prietrž, ktorá bola nedávno v Lednici, nepoviem. Ale stačí fakt málo,“ dodáva. Ani chodci sa nedostanú cez podjazd bez ujmy, hoci chodník je vyššie nad cestou. „Voda špliecha vysoko, sme špinaví. Pekný projekt, ale nejako im práca nevyšla. Nikto s tým nič nerobí,“ dodala.

Keď odstavia most

Problémy v podchode majú hlavne vodiči. „Keď neprídu hasiči, nedá sa prejsť. V strede je asi meter vody. Musíme obchádzať,“ povedal Jakub Kočkán.

Problémy potvrdil aj starší vodič z Ilavy. „Po dažďoch býva podjazd odstavený, musíme ísť cez privádzač na diaľnicu,“ povedal pán Anton s tým, že zatiaľ mu komplikácia veľmi neprekáža. Horšie však bude, ak začnú rekonštruovať most cez kanál. Ten musí byť v prevádzke, ak sa majú ľudia pri odstavení podjazdu dostať do Sihote aspoň obchádzkou. „Potom už to bude veľký problém,“ dodáva.

Pravidelné výjazdy hasičov

Dobrovoľní hasiči z Ilavy majú k podjazdu už pravidelné výjazdy. Boli tam už minimálne desaťkrát.

Prečítajte si tiež: Pri kosení trávy objavil muníciu z 2. svetovej vojny

„Vieme sa dať dohromady do pol hodiny,“ hovorí veliteľ hasičov Ján Hajas. To však až po tretej hodine popoludní, lebo chlapi sú dopoludnia v práci. „Keď ho vytopí dopoludnia, dajú policajti na cestu zátarasy. Musia. Dve autá tu už totiž zostali zatopené stáť,“ dodáva Hajas.

Čerpadlá fungovali chvíľu

Investorom stavby boli Železnice Slovenskej republiky a správcom cesty, na ktorej sa nachádza, je Trenčiansky samosprávny kraj. Mesto o probléme vie a pravidelne naň upozorňuje aj Železnice Slovenskej republiky, aj župu.

„Pod železničným nadjazdom sú dve čerpadlá, ktoré majú odčerpávať vodu, ak je dážď. Z oboch strán sa zvažuje komunikácia, takže sa tu voda sústreďuje,“ opisuje situáciu prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer.

Čerpadlá podľa neho po odovzdaní stavby aj fungovali. „Tak rok, možno dva. Potom sa začali zanášať, lebo komunikáciu nikto neudržiaval. Až v septembri 2017 sa jedno čerpadlo zahltilo tak, že zhorelo a čerpanie vody bolo obmedzené,“ povedal Turcer.

Jedno zariadenie dokázalo ešte postupne odčerpávať, takže nevznikali takéto kalamity.

„Ale v máji odišlo aj druhé a voda sa nemá ako dostať preč,“ hovorí prednosta.

Vysvetľuje ešte, že investorom stavby boli železnice a realizátorom Združenie ŽSR - Beluša. Komunikáciu, kde sú umiestnené šachty aj s čerpadlami, mal prevziať Trenčiansky samosprávny kraj do správy. „Doteraz sa tak nestalo. Trvá to už tretí rok. Pre nás je takýto stav nepochopiteľný,“ dodal Turcer.

Majú „kúpalisko“, nikto sa z neho neteší

V Ilave tak majú po dažďoch malé kúpalisko. To v meste chýba. Škoda len, že sa vytvára tam, kde si to nikto nepraje.

Voda, ktorá tu stojí, aj poriadne zapácha.

„Situácia trvá dosť dlho a nemáme ju ako ovplyvniť. Jediné, čo môžeme robiť, je volať hasičov, aby dali podjazd do poriadku. Aj Technické služby mesta podjazd viackrát čistili, aby nevznikal nánosy a čerpadlá sa neupchávali,“ hovorí Turcer s tým, že toto nie je ich povinnosťou, lebo komunikácia nepatrí mestu a majú zbytočné náklady.

„Keby došlo navyše k úrazu pracovníka, nevieme to zdôvodniť,“ konštatuje Turcer.

Čo ak odstavia most?

Turcer pripomenul, že v pláne je onedlho aj oprava kanálového mosta. „Ak ho odstavia, na Sihoť bude jediný prístup cez podjazd,“ dodáva Turcer.

Ak podjazd zaplaví, Sihoť zostane odrezaná od sveta.

Podjazd bol opäť zatopený

Aj tento týždeň museli hasiči odčerpávať vodu. V utorok dopoludnia spôsobila intenzívna búrka jeho opätovné zatopenie. Na najhlbšom mieste bolo podľa informácie, ktorú poskytol krajský hovorca hasičov Marián Petrík, až 80 centimetrov vody a doprava bol presmerovaná po obchádzkovej trase. „Dubnickí hasiči nasadili na odčerpanie vody plávajúce a kalové čerpadlo, ktorými bola voda v podjazde postupne odčerpaná a cesta v danom úseku sprejazdnená,“ dodal Petrík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 30 825
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 895
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 25 112
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 283
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 587
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 300
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 152
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 318
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 074
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 008

Hlavné správy z MY Považská

Futbalový turnaj firiem MY máme úspešne za sebou - bohaté foto

v Považskej Bystrici sa 26. marca uskutočnil 1. ročník halového turnaja.

Thyssen Krupp vyhrali prvý ročník Pohára firiem MY.

Pri jarnom čistení môžu ľudia opäť využiť veľkokapacitné kontajnery

Potrebujete sa zbaviť po jarnom upratovaní aj väčšieho odpadu? Využiť môžete veľkokapcitné kontajnery. Kde a kedy budú rozmiestnené v Považskej Bystrici?

Ilustračná fotografia.

Dane a poplatky v Púchove sa už nebudú platiť poštovými poukážkami

Dane z nehnuteľností a poplatky za komunálny odpad už nebude možné v Púchove platiť poštovými poukážkami.

Ilustračné foto.

Na Lysú chodia spoje málo a navyše v zlých časoch

Lysá pod Makytou je veľkú časť týždňa odrezaná od sveta. Cez víkendy je problém sa dostať do okresného mesta vlakom i autobusom.

Vlaková stanica v Lysej pod Mykytou-
Podmanín (v modrom) hostil Ladce.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Primátor Fiabáne reagoval na vypadnutie MsHK Žilina z extraligy

Peter Fiabáne vníma nedávny neúspech aj ako príležitosť.

Vybrali SME

Už ste čítali?