Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou

Nový podjazd v Ilave postavili nedávno, už teraz sa ukazujú jeho nedostatky. Aj pri slabom daždi ho voda celkom zatopí a autá tadiaľ neprejdú. Kraj navyše plánuje rekonštrukciu mosta cez kanál. Doprava v tejto časti mesta bude celkom ochromená.

Keď zaprší, v podjazde je aj meter vodyKeď zaprší, v podjazde je aj meter vody (Zdroj: Archív VK)

ILAVA. Podjazd na ceste, ktorá spája časť Sihoť s mestom, postavili pri rekonštrukcii železnice. Napriek tomu, že ide o novú stavbu, počas dažďov je nepoužiteľný.

Určite to nie je v poriadku

Keď príde dážď, býva v podchode od mája tohto roku už pravidelne problém. „Vždy keď zaprší, zostane tu stáť voda. Niektoré autá prejdú, niektoré sa musia vrátiť. Ľudia nadávajú,“ hovorí Soňa Bajkajová s tým, že ju veľmi zaujíma, prečo túto chybu urýchlene

Prečítajte si tiež: Pre výstavbu tunela sú ďalšie obmedzenia dopravy na ceste Čítajte 

neodstránia. „Neviem, ako to postavili, keď tam musia stále chodiť hasiči, aby odčerpávali vodu. Určite to nie je v poriadku.“

SkryťVypnúť reklamu

Helena Pučeková opísala, že nemusí už byť ani silná prietrž, stačí obyčajný dážď a je zle. „Keby sa tu prehnala prietrž, ktorá bola nedávno v Lednici, nepoviem. Ale stačí fakt málo,“ dodáva. Ani chodci sa nedostanú cez podjazd bez ujmy, hoci chodník je vyššie nad cestou. „Voda špliecha vysoko, sme špinaví. Pekný projekt, ale nejako im práca nevyšla. Nikto s tým nič nerobí,“ dodala.

Keď odstavia most

Problémy v podchode majú hlavne vodiči. „Keď neprídu hasiči, nedá sa prejsť. V strede je asi meter vody. Musíme obchádzať,“ povedal Jakub Kočkán.

Problémy potvrdil aj starší vodič z Ilavy. „Po dažďoch býva podjazd odstavený, musíme ísť cez privádzač na diaľnicu,“ povedal pán Anton s tým, že zatiaľ mu komplikácia veľmi neprekáža. Horšie však bude, ak začnú rekonštruovať most cez kanál. Ten musí byť v prevádzke, ak sa majú ľudia pri odstavení podjazdu dostať do Sihote aspoň obchádzkou. „Potom už to bude veľký problém,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Pravidelné výjazdy hasičov

Dobrovoľní hasiči z Ilavy majú k podjazdu už pravidelné výjazdy. Boli tam už minimálne desaťkrát.

Prečítajte si tiež: Pri kosení trávy objavil muníciu z 2. svetovej vojny Čítajte 

„Vieme sa dať dohromady do pol hodiny,“ hovorí veliteľ hasičov Ján Hajas. To však až po tretej hodine popoludní, lebo chlapi sú dopoludnia v práci. „Keď ho vytopí dopoludnia, dajú policajti na cestu zátarasy. Musia. Dve autá tu už totiž zostali zatopené stáť,“ dodáva Hajas.

Čerpadlá fungovali chvíľu

Investorom stavby boli Železnice Slovenskej republiky a správcom cesty, na ktorej sa nachádza, je Trenčiansky samosprávny kraj. Mesto o probléme vie a pravidelne naň upozorňuje aj Železnice Slovenskej republiky, aj župu.

„Pod železničným nadjazdom sú dve čerpadlá, ktoré majú odčerpávať vodu, ak je dážď. Z oboch strán sa zvažuje komunikácia, takže sa tu voda sústreďuje,“ opisuje situáciu prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

Čerpadlá podľa neho po odovzdaní stavby aj fungovali. „Tak rok, možno dva. Potom sa začali zanášať, lebo komunikáciu nikto neudržiaval. Až v septembri 2017 sa jedno čerpadlo zahltilo tak, že zhorelo a čerpanie vody bolo obmedzené,“ povedal Turcer.

Jedno zariadenie dokázalo ešte postupne odčerpávať, takže nevznikali takéto kalamity.

„Ale v máji odišlo aj druhé a voda sa nemá ako dostať preč,“ hovorí prednosta.

Vysvetľuje ešte, že investorom stavby boli železnice a realizátorom Združenie ŽSR - Beluša. Komunikáciu, kde sú umiestnené šachty aj s čerpadlami, mal prevziať Trenčiansky samosprávny kraj do správy. „Doteraz sa tak nestalo. Trvá to už tretí rok. Pre nás je takýto stav nepochopiteľný,“ dodal Turcer.

Majú „kúpalisko“, nikto sa z neho neteší

V Ilave tak majú po dažďoch malé kúpalisko. To v meste chýba. Škoda len, že sa vytvára tam, kde si to nikto nepraje.

Voda, ktorá tu stojí, aj poriadne zapácha.

„Situácia trvá dosť dlho a nemáme ju ako ovplyvniť. Jediné, čo môžeme robiť, je volať hasičov, aby dali podjazd do poriadku. Aj Technické služby mesta podjazd viackrát čistili, aby nevznikal nánosy a čerpadlá sa neupchávali,“ hovorí Turcer s tým, že toto nie je ich povinnosťou, lebo komunikácia nepatrí mestu a majú zbytočné náklady.

„Keby došlo navyše k úrazu pracovníka, nevieme to zdôvodniť,“ konštatuje Turcer.

Čo ak odstavia most?

Turcer pripomenul, že v pláne je onedlho aj oprava kanálového mosta. „Ak ho odstavia, na Sihoť bude jediný prístup cez podjazd,“ dodáva Turcer.

Ak podjazd zaplaví, Sihoť zostane odrezaná od sveta.

Podjazd bol opäť zatopený

Aj tento týždeň museli hasiči odčerpávať vodu. V utorok dopoludnia spôsobila intenzívna búrka jeho opätovné zatopenie. Na najhlbšom mieste bolo podľa informácie, ktorú poskytol krajský hovorca hasičov Marián Petrík, až 80 centimetrov vody a doprava bol presmerovaná po obchádzkovej trase. „Dubnickí hasiči nasadili na odčerpanie vody plávajúce a kalové čerpadlo, ktorými bola voda v podjazde postupne odčerpaná a cesta v danom úseku sprejazdnená,“ dodal Petrík.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  4. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  5. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 714
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 161
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 313
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 215
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 501
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 660
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 491
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 361

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  2. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  3. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  4. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  5. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  6. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  7. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  8. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 93 796
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 536
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 494
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 275
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 178
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 278
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 170
  8. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 3 205
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Spolupráca štátu s UNIPHARMOU sa osvedčila a počas pandémie ukázala ako spoľahlivá. Napriek tomu zákonodarcovia uvažujú o zmene, nad ktorou visí množstvo otáznikov, vládnu pochybnosti.


5 h

V úvodnom kole oblastných futbalových súťaží sa v premiére medzi oblastnou elitou neroztriasli kolená futbalistom Praznova. V Podmaníne exceloval trojgólový Peter Gardian. Zaujímavé duely sa hrali aj na ďalších ihriskách. Prekvapenie víkendu sa udialo v Lysej pod Makytou.


15 h
Plevník (v žltom) inkasoval v Zemianskych Kostoľanoch päťkrát.

V prvom kole nového ročníka futbalových súťaží sa odohrali zaujímavé zápasy. Nepríjemný začiatok v Beluši, kde musel ísť von brankár a jeden hráč skončil v nemocnici, výprask Brvnišťa a Plevníka či Udiča s nováčikovským elánom, toto všetko sa odohralo na ihriskách považskobystrického regiónu.


16 h

Pozrite si milé zábery našich najmenších.


7. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na konkurz do Markízy ju dotlačili rodičia.


2. aug

Takmer 90 km dlhá cyklotrasa vedie horským prostredím s výhľadmi na Kráľovu hoľu.


16 h

Neexistuje zlý pes, iba nezodpovedný majiteľ.


6. aug

Na miesto privolali aj kontrolné chemické laboratórium.


23 h

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  2. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  3. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  4. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  5. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  6. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  7. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  8. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 93 796
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 536
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 494
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 275
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 178
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 278
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 170
  8. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 3 205
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu