Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Podjazd už mali otvoriť, stále je neprejazdný

Koncom júla sľúbili železnice, že do polovice októbra opravia podjazd v Ilave. Práce začali, podjazd je však stále neprejazdný. Ľuďom uzávera naďalej komplikuje život.

Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra?Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra? (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

ILAVA. Podjazd v Ilave stavali v rámci rekonštrukcie železničnej trate z eurofondov. Investorom boli Železnice Slovenskej republiky. Stavba slúži asi štyri roky. Podjazd sa nepoužíval dlho a začali sa objavovať problémy s vodou.

Pri dažďoch sa hromadila v podjazde. Tento rok už bol zaplavený vždy aj po slabých zrážkach tak, že autá cez cestu neprešli. Neplnil svoj účel. Nakoniec ho celkom uzavreli, lebo nebol bezpečný. Koncom júla sľúbili železnice opravu, ktorú mali ukončiť v polovici októbra. Podjazd je však stále zatvorený.

SkryťVypnúť reklamu

Ako je to s termínom?

Pôvodne avizovaný termín ukončenia prác na podjazde v Ilave železnice nedodržali. „Avizovaný predpoklad ukončenia prác, teda 12 týždňov, vychádzal z odhadov možných porúch na odvodňovacom systéme podjazdu. Došlo však k zisteniu ďalších, nepredpokladaných chýb,“ reagovala na nedodržanie sľúbených termínov Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Prečítajte si tiež: Obchádzku nevyznačili,väčšina áut sa otáča Čítajte 

Dodala, že avizovaný termín ukončenia všetkých prác je najneskôr do konca októbra. „Na dennej báze komunikujeme so zhotoviteľom, aby bol tento termín skrátený v maximálnej možnej miere,“ uviedla ešte Pavliková.

Už majú obavy

Prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer hovorí, že na oprave podjazdu v Ilave už železnice pracujú, čo je dobre. Pôvodný harmonogram však nedodržali. „Máme už obavy, či dodržia aj prísľub, že do konca októbra bude podjazd prejazdný,“ hovorí Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že zanedbaním údržby v podjazde došlo k poškodeniu vozovky, drenážneho systému, čerpadiel a vpustí. „Teraz všetko opravujú. Zanedbaním došlo k takému rapídnemu poškodeniu podjazdu, že náklady sú niekoľkonásobne vyššie, ako keby dali včas opraviť čerpadlá,“ hovorí Turcer.

Prečítajte si tiež: Riešenie pri havárii v podjazde viazne Čítajte 

Kilometre navyše, horšia doprava

Ľuďom vznikajú straty. Musia jazdiť kilometre navyše a nie je ich málo. „Na Sihoť, kde vedie podjazd, sa chodí štyri kilometre navyše, ak nie viac,“ hovorí Turcer. Problémy sú aj s autobusovou dopravou.

Ak nestihnú železnice opraviť podjazd ani do konca októbra, nemá samospráva kompetencie. „Môžeme len žiadať, sťažovať sa a prosiť,“ vysvetľuje prednosta. Reakcie, ktoré prišli zo štátnych inštitúcií, nič neriešia. Mesto písalo aj na generálnu prokuratúru či ministerstvo dopravy. „Len potvrdzujú, že sme v práve,“ dodal Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

V Ilave majú šťastie, že v súčasnosti je dlhodobo pekné počasie. Nevedia si predstaviť, čo by sa dialo, keby bol týždeň i viac intenzívny dážď. „Aj to čo by urobili, by mohlo vyjsť nazmar. Museli by zase odčerpávať vodu a všetko by sa ešte viac predražilo.“

Od tohto týždňa však hlásia meteorológovia dážď.

Prečítajte si tiež: Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou Čítajte 

Zvýšené náklady dopravcu

Ľubomír Šatka, vedúci prevádzkarne SAD Trenčín v Ilave, hovorí že najviac problémov majú pre zatvorený podjazd ich cestujúci, čo ich mrzí. „Neobsluhujme štandardne zastávku pri železničnej stanici, iba vybranými spojmi v špičkových časoch. Kvôli žiakom aj cestujúcim do práce,“ spresňuje Šatka.

Pred niekoľkými týždňami už avizoval dopravný podnik zvýšené náklady. To však bol čas prázdnin. Teraz ešte narástli. „Od septembra sme museli zvýšiť obsluhu. Teraz je to navyše asi 4-tisíc eur za dva mesiace.“

Objednávateľom dopravy je samosprávny kraj, ten hradí aj straty. Od železníc ich dopravca vymáhať nebude.

Prečítajte si tiež: Podjazd z eurofondov je v havarijnom stave. Obrátili sa aj na prokuratúru Čítajte 

Dopravca zatiaľ stále nevie, kedy bude podjazd oficiálne spojazdnený. „Musíme to však vedieť dopredu, aspoň týždeň, aby sme vedeli pripraviť cestovné poriadky. Je to pre nás sťažená situácia,“ vysvetľuje Šatka.

Reakcie ľudí

„Stále nič. Šoféri majú naozaj radosť, vám poviem,“ skonštatovala stav ilavského podjazdu Mária Hírešová. Dodala, že je to hanba. „Všetkých na stoličkách. Sme z toho nešťastní. V podjazde kopec vody celé leto a hrozný zápach,“ povedala s tým, že ľudia nič nezavinili a majú zvýšené náklady, nepohodlie. „Šoféri by si mali žiadať za zbytočne najazdené kilometre náhradu.“

Prečítajte si tiež: Dom sa stal postrachom Čítajte 

Milan Fatura chodieva na Sihoť aj desaťkrát denne. Na bicykli. Hovorí, že ľudia v Ilave na stavbu nadávajú. „Robili to hádam odborníci a chyba sa môže stať. Keď to však zistili, mali rýchlo spraviť nápravu. Ja si ale myslím, že zanedbali niečo hlavne tí, čo stavbu financovali,“ hovorí pán Fatura. Na všetko nakoniec doplatia ľudia. „Všetko musia zaplatiť. Vždy. V daniach. Čo si pomôžeme,“ dodáva pán Milan. Je zvedavý, ako bude slúžiť podjazd po oprave.

Uzavretý podjazd najviac komplikuje život vodičom. „Chodím sem často a je to hrozné. Strašne to spomaľuje. Kolóny bývajú až po Prejtu od kruhových objazdov, ktoré sú v Ilave,“ opisuje situáciu Jakub Šatka. Na otázku, či verí prísľubu na opravu do konca októbra, sa len zasmial. „Ťažko povedať,“ dodal. Horšie vraj bude, ak prídu dažde. „Potom tu máme zase plaváreň.“

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 29 968
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 861
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 142
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 10 386
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 4 838
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 755
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 3 348
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 114

Blogy SME

  1. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  2. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  4. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  5. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  6. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  7. Maťo Chudík: Odtlačky
  8. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 769
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 220
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 166
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 962
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 808
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 731
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 571
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 486
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Premiéra filmovej novinky bude už 18. augusta.

Scenár horúcej letnej komédie je založený na skutočných udalostiach.


2 h
Novinky z MY regióny.

Máme pre vás dve veľmi žiadané novinky, ktoré aktuálne spúšťame na regionálnych weboch MY.


20 h
Zničená strecha na priemyselnom objekte v Dubnici nad Váhom.

Sedem zásahov absolvovali v utorok popoludní profesionálni hasiči z Dubnice nad Váhom v súvislosti s lokálnou búrkou a silným vetrom.


TASR 17 h

Dubnický zimný štadión bude mať už čoskoro nielen zrekonštruovaný chladiaci systém, ale aj nové mantinely okolo ľadovej plochy.


SITA 22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  2. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  4. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  5. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  6. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  7. Maťo Chudík: Odtlačky
  8. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 769
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 220
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 166
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 962
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 808
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 731
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 571
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 486
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu