Podjazd už mali otvoriť, stále je neprejazdný

Koncom júla sľúbili železnice, že do polovice októbra opravia podjazd v Ilave. Práce začali, podjazd je však stále neprejazdný. Ľuďom uzávera naďalej komplikuje život.

Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra?Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra? (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

ILAVA. Podjazd v Ilave stavali v rámci rekonštrukcie železničnej trate z eurofondov. Investorom boli Železnice Slovenskej republiky. Stavba slúži asi štyri roky. Podjazd sa nepoužíval dlho a začali sa objavovať problémy s vodou.

Pri dažďoch sa hromadila v podjazde. Tento rok už bol zaplavený vždy aj po slabých zrážkach tak, že autá cez cestu neprešli. Neplnil svoj účel. Nakoniec ho celkom uzavreli, lebo nebol bezpečný. Koncom júla sľúbili železnice opravu, ktorú mali ukončiť v polovici októbra. Podjazd je však stále zatvorený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je to s termínom?

Pôvodne avizovaný termín ukončenia prác na podjazde v Ilave železnice nedodržali. „Avizovaný predpoklad ukončenia prác, teda 12 týždňov, vychádzal z odhadov možných porúch na odvodňovacom systéme podjazdu. Došlo však k zisteniu ďalších, nepredpokladaných chýb,“ reagovala na nedodržanie sľúbených termínov Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Prečítajte si tiež: Obchádzku nevyznačili,väčšina áut sa otáča Čítajte 

Dodala, že avizovaný termín ukončenia všetkých prác je najneskôr do konca októbra. „Na dennej báze komunikujeme so zhotoviteľom, aby bol tento termín skrátený v maximálnej možnej miere,“ uviedla ešte Pavliková.

Už majú obavy

Prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer hovorí, že na oprave podjazdu v Ilave už železnice pracujú, čo je dobre. Pôvodný harmonogram však nedodržali. „Máme už obavy, či dodržia aj prísľub, že do konca októbra bude podjazd prejazdný,“ hovorí Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že zanedbaním údržby v podjazde došlo k poškodeniu vozovky, drenážneho systému, čerpadiel a vpustí. „Teraz všetko opravujú. Zanedbaním došlo k takému rapídnemu poškodeniu podjazdu, že náklady sú niekoľkonásobne vyššie, ako keby dali včas opraviť čerpadlá,“ hovorí Turcer.

Prečítajte si tiež: Riešenie pri havárii v podjazde viazne Čítajte 

Kilometre navyše, horšia doprava

Ľuďom vznikajú straty. Musia jazdiť kilometre navyše a nie je ich málo. „Na Sihoť, kde vedie podjazd, sa chodí štyri kilometre navyše, ak nie viac,“ hovorí Turcer. Problémy sú aj s autobusovou dopravou.

Ak nestihnú železnice opraviť podjazd ani do konca októbra, nemá samospráva kompetencie. „Môžeme len žiadať, sťažovať sa a prosiť,“ vysvetľuje prednosta. Reakcie, ktoré prišli zo štátnych inštitúcií, nič neriešia. Mesto písalo aj na generálnu prokuratúru či ministerstvo dopravy. „Len potvrdzujú, že sme v práve,“ dodal Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

V Ilave majú šťastie, že v súčasnosti je dlhodobo pekné počasie. Nevedia si predstaviť, čo by sa dialo, keby bol týždeň i viac intenzívny dážď. „Aj to čo by urobili, by mohlo vyjsť nazmar. Museli by zase odčerpávať vodu a všetko by sa ešte viac predražilo.“

Od tohto týždňa však hlásia meteorológovia dážď.

Prečítajte si tiež: Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou Čítajte 

Zvýšené náklady dopravcu

Ľubomír Šatka, vedúci prevádzkarne SAD Trenčín v Ilave, hovorí že najviac problémov majú pre zatvorený podjazd ich cestujúci, čo ich mrzí. „Neobsluhujme štandardne zastávku pri železničnej stanici, iba vybranými spojmi v špičkových časoch. Kvôli žiakom aj cestujúcim do práce,“ spresňuje Šatka.

Pred niekoľkými týždňami už avizoval dopravný podnik zvýšené náklady. To však bol čas prázdnin. Teraz ešte narástli. „Od septembra sme museli zvýšiť obsluhu. Teraz je to navyše asi 4-tisíc eur za dva mesiace.“

Objednávateľom dopravy je samosprávny kraj, ten hradí aj straty. Od železníc ich dopravca vymáhať nebude.

Prečítajte si tiež: Podjazd z eurofondov je v havarijnom stave. Obrátili sa aj na prokuratúru Čítajte 

Dopravca zatiaľ stále nevie, kedy bude podjazd oficiálne spojazdnený. „Musíme to však vedieť dopredu, aspoň týždeň, aby sme vedeli pripraviť cestovné poriadky. Je to pre nás sťažená situácia,“ vysvetľuje Šatka.

Reakcie ľudí

„Stále nič. Šoféri majú naozaj radosť, vám poviem,“ skonštatovala stav ilavského podjazdu Mária Hírešová. Dodala, že je to hanba. „Všetkých na stoličkách. Sme z toho nešťastní. V podjazde kopec vody celé leto a hrozný zápach,“ povedala s tým, že ľudia nič nezavinili a majú zvýšené náklady, nepohodlie. „Šoféri by si mali žiadať za zbytočne najazdené kilometre náhradu.“

Prečítajte si tiež: Dom sa stal postrachom Čítajte 

Milan Fatura chodieva na Sihoť aj desaťkrát denne. Na bicykli. Hovorí, že ľudia v Ilave na stavbu nadávajú. „Robili to hádam odborníci a chyba sa môže stať. Keď to však zistili, mali rýchlo spraviť nápravu. Ja si ale myslím, že zanedbali niečo hlavne tí, čo stavbu financovali,“ hovorí pán Fatura. Na všetko nakoniec doplatia ľudia. „Všetko musia zaplatiť. Vždy. V daniach. Čo si pomôžeme,“ dodáva pán Milan. Je zvedavý, ako bude slúžiť podjazd po oprave.

Uzavretý podjazd najviac komplikuje život vodičom. „Chodím sem často a je to hrozné. Strašne to spomaľuje. Kolóny bývajú až po Prejtu od kruhových objazdov, ktoré sú v Ilave,“ opisuje situáciu Jakub Šatka. Na otázku, či verí prísľubu na opravu do konca októbra, sa len zasmial. „Ťažko povedať,“ dodal. Horšie vraj bude, ak prídu dažde. „Potom tu máme zase plaváreň.“

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ikonický roštový chodník cez mokrade.

Historický park v Lednických Rovniach patrí na Slovensku k najkrajším.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu