TRENČIANSKE TEPLICE. Kúpele Trenčianske Teplice spustili vo štvrtok v kúpeľnom hoteli PAX predaj suvenírovej nulaeurovej bankovky s motívom architektonického skvostu kúpeľov - interiéru odpočivárne Hammam.
Podľa riaditeľa pre obchod a marketing Kúpeľov Trenčianske Teplice Andreja Pučeka celkový náklad bankovky bol 10.000 kusov, 6000 kusov uvoľnili do predaja teraz, keďže tento rok je 130. výročie postavenia Hammamu.
Na eurobankovke z Trenčianskych Teplíc bude historický Hammam Čítajte"Ďalšie bankovky chceme pustiť do predaja v budúcom roku, pretože chceme, aby si tento suvenír mohlo kúpiť čo najviac návštevníkov," doplnil Púček.
O bankovku bol od začiatku predaja veľký záujem, predaj pre jednu osobu bol limitovaný desiatimi kusmi bankovky, aby sa mohla dostať k čo najväčšiemu počtu návštevníkov kúpeľov, obyvateľov mestečka a k zberateľom.
"Záujem bol, neviem porovnať, či väčší ako pri podobnom predaji v iných destináciách, ale zvládli sme to bez problémov," doplnil obchodný riaditeľ.
História Hammamu siaha do konca 19. storočia, keď vtedajšia majiteľka kúpeľov Ifigénia de Castries d'Harcourt uvidela na svetovej výstave v Paríži model tureckého kúpeľa.
Odcestovala do Egypta a požiadala miestokráľa Izmaila o povolenie postaviť Hammam i v Trenčianskych Tepliciach. Izmail jej žiadosti vyhovel a poslal do Trenčianskych Teplíc svojho dvorného architekta.
Hammam, čo v preklade z arabčiny znamená kúpeľ, dostavali v roku 1888 a stavba dovtedy nemala v Európe obdobu.
Eurobankovka z Bojníc
Koncept 0 Euro Souvenir vznikol pred tromi rokmi vo Francúzsku. Tam sa stretol so záujmom verejnosti i zberateľov. Rastúcemu záujmu kupujúcich sa nulové eurobankovky s rôznymi motívmi tešia aj v Trenčianskom kraji. Predaj obľúbeného suveníru tento rok spustili v Bojniciach.
Na jednej bankovke je vyobrazený letecký záber Bojnického zámku, na druhej bankovke štyri zvieratá bojnickej ZOO. Obe bankovky vyšli v náklade 10-tisíc kusov.
Nulové bankovky sú vyrobené zo stopercentného bavlneného papiera a obsahujú viacero ochranných prvkov, ako vozodnak, hologram či UV ochranné značky.
V rámci Európy vydali už viac ako 700 motívov, ktorých cieľom je podpora a propagácia zaujímavých turistických lokalít.