Železnica mení tvár krajiny

Modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu intenzívne pokračuje, stavbári bojujú s termínmi i geologickými komplikáciami. Obyvatelia okolitých obcí si museli zvyknúť na dopravné obmedzenia, hluk, prašnosť i otrasy.

Železničný most nad Nosickou priehradouŽelezničný most nad Nosickou priehradou (Zdroj: Peter Hudák)

PÚCHOV. Modernizácia železničnej trate na úseku Púchov – Považská Bystrica je investične, technicky a významom stavby najvýznamnejšou železničnou stavbou v regióne za posledných sedemdesiat rokov. Na šestnásťkilometrovom úseku železničná trať trikrát premostí rieku Váh, pribudne viacero viaduktov, dva tunely a dvojkilometrový násyp vybudovaný doslova na zelenej lúke. Stavba má za sebou už druhý rok. Naplánovaná bola na 40 mesiacov, no už dnes je jasné, že tento čas stačiť nebude. Náklady na zmodernizovanie trate boli odhadnuté na 365 miliónov eur bez DPH. Na novej trati od Púchova po Žilinu pribudne trinásť železničných a osem cestných mostov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železnica rozdelila polia na ostrove

Mostné objekty a železničný násyp prechádzajúci oblúkom medzi oboma ramenami Váhu by mali byť dokončené koncom budúceho roka. Násyp po dĺžke delí poľnohospodárske polia na ostrove. Prechodové zóny, ktoré zabezpečia ich prístupnosť pre poľnohospodársku techniku, sú vybudované a postupne budú zakryté spomenutým železničným násypom. „Viadukty na ucelenom čísle stavby 44 sú už hotové,“ informuje hovorkyňa ŽSR Pavlíková.

Prečítajte si tiež: Pozrite sa, ako pokračuje výstavba železničného mosta pri Nimnici Čítajte 

Tunely

Problémy prináša najmä razenie tunelov. Nepriaznivá geológia, zosuvy podložia sa podpísali bod časový sklz. Neoficiálne sa hovorí o viac ako 1,5-ročnom meškaní. „Tunel Diel má vyhĺbených zhruba 950 metrov. Tunel Milochov zo západného portálu 114 metrov, z východného portálu je vyhĺbených 140 metrov,“ hovorí Pavlíková.

SkryťVypnúť reklamu

Za necelé dva roky prác sa teda podarilo preraziť menej ako jednu sedminu z celkovej dĺžky milochovského tunela, ktorý by mal v osi merať 1 861 metrov. „Denný vývoz rúbaniny z tunelov je premenlivý podľa aktuálnej geológie a pohybuje sa od 100 do 300 metrov kubických.“

Stavba skúša trpezlivosť domácich

Zvýšeným pohybom ťažkej techniky najviac trpia obyvatelia obcí Milochov, Nimnica, Nosice a tiež cesty v neďalekom Púchove. Domácim vadí prašnosť, hluk niekoľkotonových nákladiakov vyvážajúcich rúbaninu či privážajúcich betón a iný stavebný materiál. „Ľudia nevedeli, čo majú očakávať,“ povedal Ján Kunovský, poslanec za miestnu časť Milochov.

Dennodenne sa riešia problémy aj s dopravou. Inštalovanie semaforov pridalo na bezpečnosti dopravy, no riziko pri intenzite mechanizmov je stále veľké. Aj tento týždeň pribudla dopravná nehoda súvisiaca s pohybom ťažkej techniky. Stavba prináša aj dopravné obmedzenia. Tie zhotoviteľ konzultuje so správcom komunikácií a dopravnou políciou. Obyvatelia dotknutých lokalít sú o prípadných uzávierkach ciest dopredu informovaní.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Na ceste v Púchove budú dopravné obmedzenie Čítajte 

Starosta Nimnice Ladislav Ďureček hodnotí komunikáciu so zhotoviteľom stavby ako korektnú. „Za posledných päť, šesť mesiacov sme v obci nezaznamenali žiadne veľké sťažnosti,“ povedal. „Prednostom OÚ v Považskej Bystrici sú organizované pravidelné porady v širokom kruhu, kde sa konzultujú požiadavky obcí, ako aj ich plnenie zo strany stavby,“ povedala hovorkyňa ŽSR.

Dokončením modernizácie trate v úseku Púchov – Považská Bystrica sa zároveň zavŕši modernizácia železnice od Bratislavy po Žilinu. Tento dvestokilometrový úsek budú môcť vlaky prekonávať rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 40 277
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 844
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 207
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 238
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 139
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 640
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 625
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Pán Jozef Šamaj využíva inteligentnú domácu asistentku vyše roka.

Trenčianska župa za ňu získala ocenenie.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Ilustračné foto.

Nácvik činnosti zásahu pri likvidácii požiaru ubytovacieho zariadenia bolo hlavným cieľom víkendového taktického cvičenia profesionálnych a dobrovoľných hasičov z okresov Ilava a Trenčín v Nemšovej.


TASR
Gruzínske Bakhmaro.

Navštívil ju lyžiar a horolezec Ladislav Makay.


  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu